2025-10-25, 21:07
  #673
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK. Men hur såg du att de var aliens?

Jag säger inte att det var aliens. Vad det än var hade samma storlek ungefär som stjärnorna vi ser. Det var en oerhört klar natthimmel, många stjärnor ute, och det kändes som att man såg väldigt högt upp. Saken var en UFO/UAP och sköt iväg tvärs över himlen från vår plats betraktat, en plats utan höga byggnader, inget som direkt skymde sikten. Farten var, törs jag säga, inget som något på jorden har..

Frågan "hur såg du att de var aliens" är tramsig och snudd på oförskämd.
Citera
2025-10-25, 21:08
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
ok, då hjälper jag dig

https://www.youtube.com/results?search_query=project+8200

https://www.bing.com/search?q=project%208200&qs=n&form=QBRE&sp=-1&ghc=1&lq=0&pq=project%208200&sc=9-12&sk=&cvid=A94504C4E534433CA0E6AF7DBAC2B93C
En Bing-sökning med nya foliehattsteorier i drivor utan förklaring?
Citera
2025-10-25, 21:10
  #675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Eller så streamar jag den från en "gratis-site"?
Detta är ju tydligen aliens och då de borde nog ha löst det så att det här inte kan kopieras rakt av. Alien DRM-teknologi borde vara rätt överlägsen vår teknik.
Citera
2025-10-25, 21:14
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag säger inte att det var aliens. Vad det än var hade samma storlek ungefär som stjärnorna vi ser. Det var en oerhört klar natthimmel, många stjärnor ute, och det kändes som att man såg väldigt högt upp. Saken var en UFO/UAP och sköt iväg tvärs över himlen från vår plats betraktat, en plats utan höga byggnader, inget som direkt skymde sikten. Farten var, törs jag säga, inget som något på jorden har..

Frågan "hur såg du att de var aliens" är tramsig och snudd på oförskämd.
Men du yttrar ju ditt argument i en tråd om aliens. Så jag är ju inte helt fel ute om jag undrar om dessa aliens. Samt du antyder ju att detta inte var mänsklig teknologi? Om det inte är mänsklig teknologi då menar du väl att det kanske är aliens? Du är oförskämd som försöker skambelägga mig när jag gör en helt rimlig tolkning av ditt inlägg.
Citera
2025-10-25, 21:20
  #677
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Om vi antar att ET är här, tycker jag att en rimlig slutsats är att de väljer att göra sig osynliga tills tidpunkten för disclosure är passande. Fram tills dess ger de oss en smygpremiär och hoppas att vi inte går total bersärk när/om det inträffar.

Att som i Arrival få besök av ETs som inte ens kan översätta sitt språk till Engelska låter ärligt, helt baklänges.

Eller så handlar det inte om att de väljer att vara osynliga... utan att vi ännu inte lärt oss att se.
Det är alltid lättare att föreställa sig en dold intention hos “dem” än en begränsning i vår egen perception.

Kanske är det inte en smygpremiär, utan ett test av medvetandets upplösningsförmåga: hur mycket av verkligheten kan vi uppfatta innan vi själva går i upplösning?

Om språk är ett filter mellan oss och det okända, så är “Arrival” kanske inte baklänges, utan bara en metafor för hur kommunikation måste se ut när linjär tid inte längre gäller.
Vi väntar på ett budskap, men kanske är budskapet redan här – bara kodad i ett mönster vi ännu inte kan läsa.

Det är inte de som gömmer sig.
Det är vi som fortfarande blinkar i mörkret.
Citera
2025-10-25, 21:23
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ja såklart. Gör inte du? Finns en tråd om månlandningen: (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

Vi syns i den.


Är du en sådär religös dåre som inte tror på rymden och gud har skapat allting och människan är skapelsen krona och guds avbild, därför kan inga utomjordingar finnas?
Så vitt vi vet är ju människan skapelsens krona. Vi har inte sett något bättre eller mer avancerat. Som jag utvecklade i ett annat inlägg tidigare är det inte troligt att evolution skapar något mycket smartare än människan. Det behövs inte för överlevnad. Det är bara överlevnad som styr evolutionen, inte smarhet. Intelligens hjälper oss för att överleva, men då räcker det med intelligens för att bygga ett lager med potatis. Då överlever vi och evolutionen kräver inte mer än det.

Det som kommer att ske framåt är troligen en teknisk utveckling där vi genom AI, AR, och robotar blir till något mer än det vi är nu. Men det är teknik och inte biologisk evolution.
Citera
2025-10-25, 21:23
  #679
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
En Bing-sökning med nya foliehattsteorier i drivor utan förklaring?

Dom förklarar ingående om du läser eller tiittar på avsnitten på tuben. Inte slingra dig nu

Där har du några ställen dom befinner sig på. Inte alla
Citera
2025-10-25, 21:25
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Detta är ju tydligen aliens och då de borde nog ha löst det så att det här inte kan kopieras rakt av. Alien DRM-teknologi borde vara rätt överlägsen vår teknik.
Ja just det, tack för påminnelsen. Jag får skaffa Amazon då istället. Tror dock jag kommer ha på mig min foliehatt under tiden jag tittar på den. Om de nu även sänder ut en alien-signal ur tv'n när programmet sänds. Man vet aldrig, jag var dum som tog vaccinet i samband med Covid (en dos i alla fall - INNAN jag blev upplyst).
Citera
2025-10-25, 21:46
  #681
Medlem
Det finns ingen lösning på detta och nyckelordet är ”tro”. En del tror på tomtar och troll, andra på någon gud, att jorden är platt eller som här på utomjordingar. Begreppet bevis saknar mening när det handlar om tro. Allt är anekdotiskt och även om varenda observation kan förklaras så spelar det ingen roll, för då är det bara en del av Den Stora Konspirationen.
Citera
2025-10-25, 21:54
  #682
Medlem
Jag väntar med spänning på att NASA eller Trump eller vem det nu är som står bakom det stora avslöjandet ska visa upp några äkta aliens för oss.

Och det är klart - Trumpnissarna i USA talar just nu om vad som helst som får folk att glömma Epstein-filerna!
Citera
2025-10-25, 21:54
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Ja just det, tack för påminnelsen. Jag får skaffa Amazon då istället. Tror dock jag kommer ha på mig min foliehatt under tiden jag tittar på den. Om de nu även sänder ut en alien-signal ur tv'n när programmet sänds. Man vet aldrig, jag var dum som tog vaccinet i samband med Covid (en dos i alla fall - INNAN jag blev upplyst).
Jag funderar på att ta på mig en actual foliehatt när jag ser på filmen.
Det kan bli en rolig ceremoni
Citera
2025-10-25, 22:11
  #684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är inte bevis för utomjordiskt liv eftersom den logiska kedjan inte håller ihop.

Vill de synas eller inte? Om de vill synas, och så måste det väl vara, vi blev precis överens om att de kan gömma sig om de vill. Men varför vet vi då inte säkert och officiellt att de är här? De har superavancerad teknologi på alla områden men de väntar på rätt tillfälle att uppenbara sig? Varför är detta tillstånd sannolikt? Vad väntar de på? Hur länge till ska folk svälta, krig och dö i cancer innan de uppenbarar sig? Slipper vi alla probelm fr.o.m november när Age of Disclosure släpps på Amazon Prime med dramatisk filmmusik (för betalande prenumeranter)?



inget är väl logiskt när det kommer till antagandet att vi skulle vara besökta av utomjordingar. Vad väntar du dig ens för bevis? Om vi antar att de ändå är här så kanske de inte kan vara i fullt stealth mode hela tiden. Deras teknik kan ju faktiskt ha sina begränsningar. Eller så vill några av dem synas. Kanske är det roligt att skoja lite och skrämma slag på folk. Eller så har de blivit slarviga. Att de någonsin skulle brytt sig om vi krigar, svälter eller dör av sjukdomar finns det väl inga tecken på. Ska man spekulera så kanske de kommer hit för att tömma vår planet på någon för dem viktigt naturresurs. Detta efter att ha nått en överenskommelse med våra ledare vilka fått ”ett erbjudande de inte kunnat tacka nej till”. Därför tystas allt ned, de får ett löfte om att inte bli störda och det får under inga omständigheter komma till allmän kännedom att vi har dessa besök. Detta då de utnyttjar våra resurser, och att det inte finns något alls vi kan göra åt saken av rädsla för vad som då kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in