2025-10-25, 14:42
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Chrippa kan aldrig anses ha ansvar för det Anjo väljer att göra. Så enkelt är det.

Nej ansvar ligger på Christofers egna ord och de kommer att tryggas på.
Citera
2025-10-25, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Nej ansvar ligger på Christofers egna ord och de kommer att tryggas på.

Men det är ingenting mot det Anjo valt att göra. Inte ens om det var Chrippa som sade något först.
Citera
2025-10-25, 14:46
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Dvs är bröderna precis lika i dina ögon? Använder flickan som ett maktmedel för att styr andra?

Oavsett om L har slagit flickan fysiskt eller inte har vi alla sett vad hon kallat flickan för. Riktigt obehagligt att säga sådana ord om ett barn. Hon är inte lämplig att vara nära flickan alls.
Hur skulle vi ha kunna sett vad hon kallat flickan för?

Det skickas bevisligen ut fejkade chattar. Varför skulle nåt du fått se att hon skrivit vara äkta? Det kommer förmodligen från den person som fejkat chattar med mig och förmodligen är det samma person som fejkade stämplingen.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-25 kl. 14:49.
Citera
Medlem
Citat:
Chrippa kan aldrig anses ha ansvar för det Anjo väljer att göra. Så enkelt är det.

Men ja tror Anjo hade lyssnat om Chrippa hade sagt. Sorry.. men jag ljög om allt där i din studio.
Och om han även hade sagt och förklarat det för sina följare också. Det kunde han gjort.
Men vi vet fortfarande inte.
Citera
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Men det är ingenting mot det Anjo valt att göra. Inte ens om det var Chrippa som sade något först.

Absolut de har gått över alla gränser med allt.

Ja säger bara vad försvarare kommer att trycka på och då är dom rökta.
Citera
2025-10-25, 14:47
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men ja tror Anjo hade lyssnat om Chrippa hade sagt. Sorry.. men jag ljög om allt där i din studio.
Och om han även hade sagt och förklarat det för sina följare också. Det kunde han gjort.
Men vi vet fortfarande inte.

Både C & L kunde om dom ville få ett stop på detta för länge sedan
Finns så mycket
Citera
2025-10-25, 14:49
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är de inte. Varför lägger du ord på mig som jag inte sagt?

Chrippa är barnets pappa och hon angår honom alltid. Jocke är en avlägsen släkting som använder henne som ett medel för att komma åt hennes pappa.

Bara för man är förälder har man ingen rätt att använda sitt barn för något slags maktspel eller för att visa upp. Att Chrippa är så hjärndöd att han fortsätter vara med samt även gifter sig med någon som kallat hans dotter missbildad osv är hans val. Inget barn ska behöva hamna i kläm för det. Kul för flickan att behöva läsa att hennes styvmor har sagt sådana saker om henne….
Citera
2025-10-25, 14:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Sa han till Anjo att SLUTA pumpa videos när han ångrade sig sedan?
Efter denna video CHRIPPA MIN SANNING

Talade han om för alla följare och inblandade att ALLT han sa där var lögn?
Fick vi alla en bra förklaring?

Nej!
Ja, det har han sagt. En bra förklaring? Han gav en förklaring, huruvida övriga tycker var "bra" eller inte är helt egalt. Den enda som äger rätten till en förklaring är Linnea.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Det skickas bevisligen ut fejkade chattar. Varför skulle nåt du fått se att hon skrivit vara äkta? Det kommer förmodligen från den person som fejkat chattar med mig och förmodligen är det samma person som fejkade stämplingen.

Kan du visa några chattar som Bevisligen har fejkats?
Då behöver vi se originalet och det fejkade för att kunna jämföra.
Citera
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Det är såfall fejk som det påstådda ”hotet” mot Linnea. Vi väljer själva vad vi tror på hjärtat. Och Linnea är en vandrande röd flagga precis som sin man vilket inte ett barn ska behöva lida för.
Citera
2025-10-25, 14:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
¨

Att ljuga inför en domstol är i Sverige en straffbelagd handling som kallas för mened (15 kap. 1 § brottsbalken). För att kunna dömas för mened krävs att man har ljugit under ed. I brottsmål är det endast vittnen som avlägger ed och alltså talar under sanningsplikt och straffansvar (36 kap. 11 rättegångsbalken). Målsägande och tilltalade behöver inte avlägga ed och omfattas därför inte av straffansvaret. Det är alltså inte straffbelagt att som målsägande ljuga i ett förhör i domstol. En osann berättelse kan däremot medföra att berättelsen inte anses som lika tillförlitlig, men den innebär inte att domen blir "ogiltig".
Ja, exakt det jag sa.
Citera
2025-10-25, 14:53
Medlem
Skattesskulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Det är såfall fejk som det påstådda ”hotet” mot Linnea. Vi väljer själva vad vi tror på hjärtat. Och Linnea är en vandrande röd flagga precis som sin man vilket inte ett barn ska behöva lida för.

Säger som Elin hon är faan inte bra för Christofer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in