2025-10-25, 13:11
Medlem
Lösgodis har jag inte ätit på typ 10-15 år. Jag slutade med det av precis den anledning som du berättar om - det är alldeles för ohygienskt och godiset är inte skyddat. Det finns garanterat många idioter som säkert bara kör ner händerna i det där etc.

Jag minns ju även själv när man var liten... jag brukade försiktigt ta upp 1-2 godisbitar för att se till att godiset var färskt och jag är inte dummare än att jag inser att många idag förmodligen gör samma sak. Detta känns ju egentligen inte helt OK. Man kan ju råka nudda andra godisbitar med sina händer.

Ska jag äta godis så är det av ett bra märke och då ska godiset vara noggrant omslutet i en förpackning.

Dessutom så går inte smågodis att jämföra med förpackat godis.

Hälsan går före allt.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-10-25 kl. 13:14.
Citera
2025-10-25, 13:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Undvik nedre halvan av displayen (ie där diverse lösungar lätt når), och gärna plocka styckförpackade saker så undgår man det mesta.

Sant och besök butiker speciellt för detta med lösgodis. De kommer ha lådorna placerade högt upp. Sedan även i regel ha personal med som ser till att inget av detta händer. Du kommer kanske få betala mer kg pris än på Maxi. Men det kan ju vara värt det.
Citera
2025-10-25, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hmmmmm.
Jag har äldre pantkvitton i plånboken.
Är dessa tidsbegränsade att lösa in?
Ja. Det står sista datum på kvittot. Har det gått ut, så är det bara att kissa på.
Citera
2025-10-25, 13:34
Medlem
tnems avatar
Jag 100kr för saker som inte har hänt.
Citera
2025-10-25, 13:38
Medlem
Riksreptilens avatar
Tror TS det var den mer slanke kusinen till mannen vars organ denna tråd handlar om?.

(FB) Tjock gubbe blottade könsorganet på bussen!
Citera
2025-10-25, 13:44
Bannlyst
Citat:
Oooops
Den satt den! Gött gräv.

Edit: Har sportlovet redan börjat?
Ja det är höstlov nu
Citera
2025-10-25, 13:44
Medlem
godboys avatar
Det är inte farligt att äta lösgodis som någon kissat i, urin är sterilt (om detta ens hänt). Men givetvis är det förbannat äckligt. Men som nämnts så bör ju godiset klumpa sig om det utsätts för väta.

Värre är det med ungar som kanske har calicivirus. Det krävs ganska liten mängd för att det ska smitta. Dessutom är det relativt överlevnadsbenäget.

Nu är jag ingen godisätare, men de mycket få gånger jag köper godis så köper jag förpackat godis från typ Haribo. Om jag nån gång mot all förmodan köper lösgodis så köper jag sånt som är styckförpackat. Det är sällan farligt att folk grisar, men det är äckligt och det är helt enkelt av den anledningen jag står över öppet lösgodis. Lite samma som jag inte handlar de där plocksalladerna.
Citera
2025-10-25, 14:10
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Oooops
Den satt den! Gött gräv.

Edit: Har sportlovet redan börjat?

Sportlov?

Höstlov

Men ja, TS är en horunge som lusar ned forumet med irrelevant hittepå-trams vi alla hade kunnat leva utan. Nu blir jag så sur att jag slår sönder en kaffemugg och sen går jag till bolaget.
Citera
2025-10-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är inte farligt att äta lösgodis som någon kissat i, urin är sterilt (om detta ens hänt).
Det är i normalfall sterilt när det precis kommer ur njuren, men inte efter det.
Citera
2025-10-25, 14:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det är i normalfall sterilt när det precis kommer ur njuren, men inte efter det.
Det kan finnas små mängder mikroorganismer och bakterier vi blåstömning, dock kan det det i vissa fall vara bakteriebemängt, men sällan med bakterier som är farliga vid förtäring. Högst osannolikt att någon kommer bli sjuk av att dricka någon annans kiss, men det är givetvis äckligt men ofarligt.
Citera
2025-10-25, 14:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
De e ju bara undvika plocka ur den lådan e man nödig så e man bror.
Nöden har inget (godis)lag(er).
Citera
2025-10-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det kan finnas små mängder mikroorganismer och bakterier vi blåstömning, dock kan det det i vissa fall vara bakteriebemängt, men sällan med bakterier som är farliga vid förtäring.
Precis, och du hade fel när du påstod att urin var sterilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in