2025-10-25, 14:24
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetarsle
Idag när jag var i mataffären, nästan helt folktomt, såg jag en gubbe stå och kissa ner i lådorna med lösgodis!

I vanliga fall ägnar jag mig inte åt civilkurage, men i det här fallet kokade det över för mig. Folk ska faktiskt äta det där - och med folk menar jag mig själv! Att han tog sig för att göra detta på en lördag av alla veckodagar, precis vid halloween, gjorde inte saken bättre. Jag klampade ilsket fram till honom och röt åt honom att lägga av, och frågade vad han höll på med.

Gubben, som var i 70-årsåldern, vred långsamt huvudet mot mig och såg slugt på mig, varpå han förklarade att de i kassan vägrade ta emot hans pantkvitto och att det här var hans hämnd mot affären för det. Sedan drog han upp gylfen och gick därifrån. Jag stod mållös kvar.

Vidrigaste jag varit med om! Händelsen får mig att fundera över om liknande saker skett förut och om jag ätit godis och mat som andra kissat på. Hursomhelst rapporterade jag händelsen till kassan, men mannan var redan försvunnen ur butiken. Jag vet inte om de fick fast honom eller vad som hände sen, men det jag vet är att jag ALDRIG KOMMER ÄTA PLOCKGODIS IGEN!!!

Ojdå...jobbigt för dig bli utsatt för detta. Och på en lördag av alla dagar när du ska få ditt lördagsgodis..
Riskerar du få ptsd syndrom av det, sök hjälp.
Själv såg jag neger ägga en kabel i gången mellan häcksaxar och tapetklisterhyllorna på Bauhaus i går.
Bra jobbat sa jag och visslade vidare.
Citera
2025-10-25, 14:31
Medlem
Fetarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Sportlov?

Höstlov

Men ja, TS är en horunge som lusar ned forumet med irrelevant hittepå-trams vi alla hade kunnat leva utan. Nu blir jag så sur att jag slår sönder en kaffemugg och sen går jag till bolaget.

Jag önskar att det vore så väl. Men tyvärr är allt jag säger idel sanning.
Citera
2025-10-25, 14:36
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Förmodligen såg han dig skita i gången med flingor och müsli för en månad sedan och blev inspirerad...

(FB) Var tvungen att skita bakom en hylla på Coop

Älskar när ett sånt här gräv direkt följer en sån här trådstart, det är min humor
Citera
2025-10-25, 14:41
Medlem
kalkryggars avatar
Låter som en fejkad historia. Om du går och säger till personalen i kassan så finns det inte en chans att han hinner fly därifrån.

Eller tog du varorna på din inköpslista först, kände om det var luft i alla chipspåsar, tog ett telefonsamtal och sen när det var din tur i kassa i förbifarten nämnde att det var en gubbe för 30 minuter sen som pinkade i gottishyllan?
Citera
2025-10-25, 14:54
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Varit med om samma. Gick ju knappt att äta efteråt.
Citera
2025-10-25, 14:58
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hmmmmm.
Jag har äldre pantkvitton i plånboken.
Är dessa tidsbegränsade att lösa in?
Ja det står på dom ditt mongo
Citera
2025-10-25, 15:04
Medlem
rex144s avatar
Jag äter inte plockgodis eftersom många brukar ta på godis med fingrar, de stoppar en godis i munnen slickar rent fingrar och sedan stoppar sina fingrar igen i lådan.
Folk nyser och hostar, hundratals fingrar har varit i varje burk, barn och vuxna.

Dessutom förvars lösgodiset på ett dåligt sätt, möss och råttor kommer åt den på godisfabriken, hos grossistfirman och sedan på lagret i butiken, det kan även finnas råttor inne i butiken som är aktiva på natten.
Citera
2025-10-25, 15:06
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Oooops
Den satt den! Gött gräv.

Edit: Har sportlovet redan börjat?
Läslovet heter det faktiskt
Citera
2025-10-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Varit med om samma. Gick ju knappt att äta efteråt.
Jobbigt när man nästan måste tvinga i sig godiset av äckel för att man sett en gubbe pissa på det.
Citera
2025-10-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Dessutom förvars lösgodiset på ett dåligt sätt, möss och råttor kommer åt den på godisfabriken...
Är det just lösgodiset som råttorna äter på fabriken? Hur vet råttorna vilket som ska säljas som lösgodis och vilket som ska paketeras?
Citera
2025-10-25, 15:10
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jobbigt när man nästan måste tvinga i sig godiset av äckel för att man sett en gubbe pissa på det.

Ja nästa gång ska jag kräva halva priset.
Citera
2025-10-25, 15:13
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Är det just lösgodiset som råttorna äter på fabriken? Hur vet råttorna vilket som ska säljas som lösgodis och vilket som ska paketeras?

Hehe, godiset som paketeras direkt är det mindre chans att råttor kommer åt medan lösgodiset riskerar i flera led att utsättas för råttor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in