Citat:
Ursprungligen postat av
Fetarsle
Idag när jag var i mataffären, nästan helt folktomt, såg jag en gubbe stå och kissa ner i lådorna med lösgodis!
I vanliga fall ägnar jag mig inte åt civilkurage, men i det här fallet kokade det över för mig. Folk ska faktiskt äta det där - och med folk menar jag mig själv! Att han tog sig för att göra detta på en lördag av alla veckodagar, precis vid halloween, gjorde inte saken bättre. Jag klampade ilsket fram till honom och röt åt honom att lägga av, och frågade vad han höll på med.
Gubben, som var i 70-årsåldern, vred långsamt huvudet mot mig och såg slugt på mig, varpå han förklarade att de i kassan vägrade ta emot hans pantkvitto och att det här var hans hämnd mot affären för det. Sedan drog han upp gylfen och gick därifrån. Jag stod mållös kvar.
Vidrigaste jag varit med om! Händelsen får mig att fundera över om liknande saker skett förut och om jag ätit godis och mat som andra kissat på. Hursomhelst rapporterade jag händelsen till kassan, men mannan var redan försvunnen ur butiken. Jag vet inte om de fick fast honom eller vad som hände sen, men det jag vet är att jag ALDRIG KOMMER ÄTA PLOCKGODIS IGEN!!!
Ojdå...jobbigt för dig bli utsatt för detta. Och på en lördag av alla dagar när du ska få ditt lördagsgodis..
Riskerar du få ptsd syndrom av det, sök hjälp.
Själv såg jag neger ägga en kabel i gången mellan häcksaxar och tapetklisterhyllorna på Bauhaus i går.
Bra jobbat sa jag och visslade vidare.