2025-10-25, 11:04
Medlem
[quote=Barabarnflicka|93307198]
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89

Terese är offret här. Vad hon hade för politisk hemvist eller åsikter i övrigt är ointressant.
Hon blev brutalt berövad livet och slängd i en vak.
Två barn fick inte växa upp med sin mamma. Syskon förlorade en älskad syster och en mamma fick begrava sin dotter.
Hon var också en älskad vän som tog sig tid till de som fanns omkring henne. Hon var en driven, klok och engagerad människa. Hon är en av dom som gjorde världen till en bättre plats för de som hade förmånen att känna henne.
Människor minns henne och pratar om henne med värme. Minns hennes rappa tunga och hennes slagfärdighet. Hon fick sin omgivning att brista ut i gapskratt och nästa sekund tänka ett steg till. Hon hade ordets gåva och en knivskarp hjärna. Hon hade ett stort varmt hjärta. Och hon är så, så saknad.
Du verkar känna henne, hur var förhållandet?
Citera
2025-10-25, 11:26
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Huset där dom först och vid mordtillfället han bodde i såklart.

Det är oklart vad du menar. Mannen är skriven på samma adress sedan drygt 20 år så han verkar bo kvar på brottsplatsen. Det får mig att nära nog utesluta att det är han själv som lättat på sitt samvete. Han känns för kylig för det när han har kunnat bo kvar där i ett decennium. Med barnen dessutom. En mer normal människa hade blivit påmind dagligen.
Citera
2025-10-25, 11:27
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Barnen utflugna. Kanske kände han att det var läge ta sitt straff?
Kanske försagt sig på fyllan?
Citera
2025-10-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Kanske försagt sig på fyllan?
Små grytor har också öron och kan koka över
Citera
2025-10-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är oklart vad du menar. Mannen är skriven på samma adress sedan drygt 20 år så han verkar bo kvar på brottsplatsen. Det får mig att nära nog utesluta att det är han själv som lättat på sitt samvete. Han känns för kylig för det när han har kunnat bo kvar där i ett decennium. Med barnen dessutom. En mer normal människa hade blivit påmind dagligen.

Ja, det är det huset som varit avspärrat. Barnen är vuxna och mig veterligen flyttade ena barnet direkt efter mordet och bodde på annat ställe. Men vad man hittat nu, vet vi ju inte än.
Citera
2025-10-25, 14:05
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ja, det är det huset som varit avspärrat. Barnen är vuxna och mig veterligen flyttade ena barnet direkt efter mordet och bodde på annat ställe. Men vad man hittat nu, vet vi ju inte än.

Tack för informationen. Så syskonen separerades efter mordet.
Citera
2025-10-25, 18:10
Medlem
Citat:
Tack för informationen. Så syskonen separerades efter mordet.

Inte separerades, separerade. Det var självvalt enligt info jag fått.
Citera
2025-10-25, 19:56
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Inte separerades, separerade. Det var självvalt enligt info jag fått.

Okej. Jag har bara sett att pappan och en dotter har listat varandra som far och dotter på Facebook så jag vet inte något om det andra barnet (kön, ålder, tvillingar, stort ålderspann, uppväxtort etc) Så jag tänkte att båda barn var nära i ålder och i den åldern anses barn inte kunna välja att separeras från syskon och vårdnadshavare. Är syskonet alltså äldre än sin syster som fortsatt växa upp i samma hus och med sin nu mordhäktade pappa?

Personuppgifter är inte intressanta utan "fenomenet" hur olika familjer lever vidare i dessa situationer. T ex Västkust-Holgers barn (åtminstone det ena) föreföll ta lagen i egna händer efter att pappan både mördat deras mamma och Holger avtjänat sitt fängelsestraff för mordet. Medan andra barn förlåter.
Citera
2025-10-26, 05:22
Medlem
Citat:
Okej. Jag har bara sett att pappan och en dotter har listat varandra som far och dotter på Facebook så jag vet inte något om det andra barnet (kön, ålder, tvillingar, stort ålderspann, uppväxtort etc) Så jag tänkte att båda barn var nära i ålder och i den åldern anses barn inte kunna välja att separeras från syskon och vårdnadshavare. Är syskonet alltså äldre än sin syster som fortsatt växa upp i samma hus och med sin nu mordhäktade pappa?

Personuppgifter är inte intressanta utan "fenomenet" hur olika familjer lever vidare i dessa situationer. T ex Västkust-Holgers barn (åtminstone det ena) föreföll ta lagen i egna händer efter att pappan både mördat deras mamma och Holger avtjänat sitt fängelsestraff för mordet. Medan andra barn förlåter.

Jag tror de är ganska lika i ålder. Men jag tror nog att man, med vårdnadshavarens godkännande, kan få bo hos annan anhörig om man tror att pappa mördat mamman. Socialtjänsten var ju inblandad, så man har säkert kommit fram till nått. Om det är systern eller brodern som valt att bo på annat håll kan jag inte säga.
Senast redigerad av Abbelita 2025-10-26 kl. 05:51.
Citera
2025-10-26, 20:59
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Jag tror de är ganska lika i ålder. Men jag tror nog att man, med vårdnadshavarens godkännande, kan få bo hos annan anhörig om man tror att pappa mördat mamman. Socialtjänsten var ju inblandad, så man har säkert kommit fram till nått. Om det är systern eller brodern som valt att bo på annat håll kan jag inte säga.

Dottern var folkbokförd tillsammans med pappan fram tills för några år sedan.

Aftonbladet har en ny artikel ikväll där de berättar att den häktade mannen fick ut hustruns livförsäkring. Hur lång är preskriptionstiden där, dvs kan försäkringsbolaget återkräva pengarna om han döms efter drygt 10 år?
Citera
2025-10-26, 21:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Barnen utflugna. Kanske kände han att det var läge ta sitt straff?
Kollar man hans Facebook känns det inte som en sån person.
Citera
2025-10-26, 22:16
Medlem
Troligen är det infiltratör från polisens nationella operativa avdelning, NOA som fick mördaren att öppna upp sig.

Här är ett exempel:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...ringen--15ja1m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in