2025-10-25, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Har jag fel i nåt av detta?
- Atmosfär-trycket vi lever i är 1 bar (dvs 1 kg pr cm2)
- I rymden är det vakuum, dvs 0 bar (1 bar lägre än på jorden).
- Tryck-skilnaden mellan jorden och rymden är 1 bar.

Vad händer med objekt i vakuum kammare?
https://youtu.be/j5mRWzYWi9A?t=186
Dessa bluff-dräkter vill ju inte fungera. Dom måste vara flexibla, inte byggs av tunga stålrör, och kan inte få hål/spricka, för då dör astronot'en mycket snabbt. Och hur i h... kan dom gå på toa i dom monsterdräkten?

Jo dom fungerar och det finns dokumenterat hur. Först trycket i dräkterna var bara en tredjedel av 1 bar.
Här finns mer information om dräkterna
https://moonhoaxdebunked.blogspot.co...astronaut.html
https://moonhoaxdebunked.blogspot.co...pacesuits.html
Citera
2025-10-25, 09:36
Medlem
Citat:
Förlåt at jag formulerade dumt.
Du ställer frågor som en sten, som inte har hjärna. Du vill utnyttja varanda lilla fel för att idiotförklara oss korkade, även bagateller.

Har jag fel i nåt av detta?
- Atmosfär-trycket vi lever i är 1 bar (dvs 1 kg pr cm2)
- I rymden är det vakuum, dvs 0 bar (1 bar lägre än på jorden).
- Tryck-skilnaden mellan jorden och rymden är 1 bar.
...

Tryckskillnaden mellan in- och utsidan av dräkten på månen var mindre än 0.5 bar.

Citat:
... Dessa bluff-dräkter vill ju inte fungera. Dom måste vara flexibla, inte byggs av tunga stålrör, och kan inte få hål/spricka, för då dör astronot'en mycket snabbt. ...

Du har fortfarande inte lyckats förklara varför dräkterna inte skulle klara av en tryckskillnad på 0.3 bar. Det är ungefär lika stor skillnad som du upplever i ett flygplan som står på marken (1000mb) respektive när det ligger på marchhöjd (750mb). Och sist jag kollade så klarade chipspåsen ombord på flygplanet tryckskillnaden utan några som helst problem.
https://www.youtube.com/shorts/UsepykN-A30
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-10-25 kl. 09:51.
Citera
2025-10-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var väldigt lite olyckor i Apollo-projektet.

Eller i nåt nåt av USA rymdprojekt.

öh? både Phillips, som var chef för projektet innan han förflyttades, och Baron, var överens om att projektet var så dåligt skött att det inte var möjligt att uppnå det uttalade målet.

det var alltså inte på riktigt. men dom sålde er en saga som ni så gärna vill tro på.

man tänker ju att det så här 50 år efter kanske det kunde klarna till hos några av er troende, men det verkar som att ni vill ta sagan med er i graven.
Citera
2025-10-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Att någon tar livet av sig efter ha gjort bort sig är inte ett dugg mystiskt.

då borde du ligga i riskzonen.

att någon blir mördad efter att ha avslöjat omfattande korruption på höga poster är inte så mystiskt.
Citera
2025-10-25, 10:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
öh? både Phillips, som var chef för projektet innan han förflyttades, och Baron, var överens om att projektet var så dåligt skött att det inte var möjligt att uppnå det uttalade målet.

det var alltså inte på riktigt. men dom sålde er en saga som ni så gärna vill tro på.

man tänker ju att det så här 50 år efter kanske det kunde klarna till hos några av er troende, men det verkar som att ni vill ta sagan med er i graven.
Bevisen som finns att de var på på månen är fullt tillräckliga för mig.
Citera
2025-10-25, 10:27
Medlem
Citat:
Bevisen som finns att de var på på månen är fullt tillräckliga för mig.

ja, naturligtvis. något speciellt du vill nämna? vad är det mest övertygande du har sett?
Citera
2025-10-25, 10:34
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
ja, naturligtvis. något speciellt du vill nämna? vad är det mest övertygande du har sett?
Allting faktiskt. Jag har inte sett nåt som ens skulle få mig misstänka att de inte var på månen.
Citera
2025-10-25, 11:00
Medlem
Citat:
Allting faktiskt. Jag har inte sett nåt som ens skulle få mig misstänka att de inte var på månen.

Jag gillar inte använda korkat-begräppen...
När man ser nåt gå som en anka, låtar som en anka, ser ut som en anka....
Då skulle du gissa på....et....lokomotiv kanske? Eller en diskmaskin?

Jag tror så klart att du inte är dum i huvudet, men spelar...
Typ "jag följde noga med på nyheterna i 50 år så jag är inte lurad....".
Citera
2025-10-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Tryckskillnaden mellan in- och utsidan av dräkten på månen var mindre än 0.5 bar.

Du har fortfarande inte lyckats förklara varför dräkterna inte skulle klara av en tryckskillnad på 0.3 bar. Det är ungefär lika stor skillnad som du upplever i ett flygplan som står på marken (1000mb) respektive när det ligger på marchhöjd (750mb). Och sist jag kollade så klarade chipspåsen ombord på flygplanet tryckskillnaden utan några som helst problem.
https://www.youtube.com/shorts/UsepykN-A30

Påstående och sagor.
Du har inte varit der ute, du har inte mätt nåt tryck personligen.
Varför tro på sagor från dessa mytomaner och profitörer?
Citera
2025-10-25, 12:11
Medlem
Citat:

ja naturligtvis. så du tänker att det är realistiskt att man gör ett första fantastiskt framgångsrikt månlandningsprojekt och sen nöjer sig med det? eller du tänker att nästa månlandning är precis runt hörnet?
Citera
2025-10-25, 12:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
ja naturligtvis. så du tänker att det är realistiskt att man gör ett första fantastiskt framgångsrikt månlandningsprojekt och sen nöjer sig med det? eller du tänker att nästa månlandning är precis runt hörnet?
Ja på båda frågorna.
Citera
2025-10-25, 12:58
Medlem
Citat:
Jag är inte uppdaterad på det. Kolla deras hemsida.
April nästa år ska dom flyga bemannat runt månen.

2027 ska dom även landa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in