2025-10-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har redan skrivit stt jag inte ser några konstigheter i videon.
Men du vågar inte att i sak bemöta det jag faktiskt skriver? Vad är du rädd för?

Istället så raddar du upp inte mindre än exakt 21 stycken halmgubbar?

Varför gör du det?
Senast redigerad av onopono 2025-10-24 kl. 22:11.
Citera
2025-10-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det fetade. Klart han drar när någon skjuter, vad hade du gjort? Stått i skottlinjen i en eventuell andra skottsalva? Klart att man söker skydd 180 grader från skottet kom, bakom scenen. Du tänker bakvänt.
Det förklarar inte varför han inte ens försöker ta reda på vad som hänt, att han istället ses lämna området samtidigt som ett antal mer omtänksamma människor försöker bistå den nyss skjutne Kirk.

Inte intressant?
Citera
2025-10-24, 22:24
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men du vågar inte att i sak bemöta det jag faktiskt skriver? Vad är du rädd för?

Istället räddar du upp inte mindre än exakt 21 stycken halmgubbar?

Varför gör du det?
Jag har tittat på filmen och jag kan inte avgöra exakt hur fort de där personerna förflyttar sig. Han var på plats, vi var inte det. Han såg Kirk bli skjuten, sen hör han ljudet, och eftersom det är mycket byggnader där så ekade det nog rätt mycket och det var svårt att höra var skottet kom ifrån.
Sen tog de sig därifrån.
Jag vet inte vad han gjorde för fel.

Vad tycker du han gjorde för fel?
Citera
2025-10-24, 22:50
Medlem
Citat:
Det förklarar inte varför han inte ens försöker ta reda på vad som hänt, att han istället ses lämna området samtidigt som ett antal mer omtänksamma människor försöker bistå den nyss skjutne Kirk.

Inte intressant?
Han är livrädd och vill rädda sitt eget skinn? Det kan kanske inte autistiska människor förstå.
Citera
2025-10-24, 22:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Han är livrädd och vill rädda sitt eget skinn? Det kan kanske inte autistiska människor förstå.
Jag tycker att det är fullkomligt självklart. Han är ju liksom inte säkerhetspersonal. Och också, om jag hade varit andra man i ett kontroversiellt sammanhang, och killen som är förste man blir skjuten framför ögonen på mig - då hade jag tänkt att "om ettan går ner, så är risken stor att man vill ta ner tvåan också jag taggar.
Citera
2025-10-24, 22:59
Medlem
Citat:
Han är livrädd och vill rädda sitt eget skinn?
Är det därför som han till synes lugnt går därifrån (mordplatsen) och fortsätter att gåendes lämna området, utan att vända sig om?

Citat:
Det kan kanske inte autistiska människor förstå.
Du verkar ha ett horn i sidan till just autistiska människor?

Vad kan det bero på tror du?
Citera
2025-10-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tycker att det är fullkomligt självklart. Han är ju liksom inte säkerhetspersonal. Och också, om jag hade varit andra man i ett kontroversiellt sammanhang, och killen som är förste man blir skjuten framför ögonen på mig - då hade jag tänkt att "om ettan går ner, så är risken stor att man vill ta ner tvåan också jag taggar.
Är det därför som han till synes lugnt går därifrån (mordplatsen) och fortsätter att gåendes lämna hela campus, utan att vända sig om?

Han blev så rädd att han till synes helt lugnt gick därifrån?

Lite så?
Citera
2025-10-24, 23:05
Medlem
Citat:
Jag har tittat på filmen och jag kan inte avgöra exakt hur fort de där personerna förflyttar sig. Han var på plats, vi var inte det. Han såg Kirk bli skjuten, sen hör han ljudet, och eftersom det är mycket byggnader där så ekade det nog rätt mycket och det var svårt att höra var skottet kom ifrån.
Sen tog de sig därifrån.
Jag vet inte vad han gjorde för fel.

Vad tycker du han gjorde för fel?
Folk omkring honom kastar sig/springer hit och dit. Han går till synes helt lugnt därifrån. Ifrån mordplatsen och vidare bort från campus. Utan att försöka ta reda på vad som hänt, än mindre bistå Kirk.

Fel.
Citera
2025-10-25, 00:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Är det därför som han till synes lugnt går därifrån (mordplatsen) och fortsätter att gåendes lämna hela campus, utan att vända sig om?

Han blev så rädd att han till synes helt lugnt gick därifrån?

Lite så?
Jag håller inte med om att det var "helt lugnt". Du vet, det finns mellanting mellan "helt lugnt" och "full panik".
Citera
2025-10-25, 08:40
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Folk omkring honom kastar sig/springer hit och dit. Han går till synes helt lugnt därifrån. Ifrån mordplatsen och vidare bort från campus. Utan att försöka ta reda på vad som hänt, än mindre bistå Kirk.

Fel.
Om vi leker med tanken att han går som du påstår.

Vad är betydelsen av det och hur passar det in i narrativet?
Citera
2025-10-25, 11:28
Medlem
Citat:
Vad är betydelsen av det och hur passar det in i narrativet?
Han visste troligen vad som skulle hända och brydde sig därför mer om sitt telefonsamtal än om Kirk.
Citera
2025-10-25, 11:38
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Han visste troligen vad som skulle hända och brydde sig därför mer om sitt telefonsamtal än om Kirk.
Om han visste att Kirk skulle bli skjuten varför stod han då där mitt i riskzonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in