2025-10-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Lika lite som sms’et från Chrippa till lilla frun, var ett bevis, är att Jocke sagt att han kontaktat Skatteverket ett bevis på att han anmälde Chrippa då. Eller njae, sms’et är mer åt bevishållet.

Chrippa är dessutom utredd av Skatteverket hur länge som helst så han lär ju dyka upp som en signallampa i deras system OCH i fupen framkommer det att flera banker ifrågasatt deras aktivitet på sina konton.
Dom har oxå anmälningsplikt.
Ingen vet egentligen när en anmälan kom in. Det kan lika gärna vara en bank.

ICKE ATT FÖRGLÖMMA Skatteverket var efter Chrippa INNAN han blev häktad misstänkt för misshandel på Linnea.

Då var jocke och chrippa SAMS OCH UMGICKS
Detta framkommer ju i diskussioner innan dubai, där linnea skriver ang att han väljer Julia för att slippa åka dit för skattebrott.

Så allt med Skatteverket började INTE efter att chrippa gick tbx till linnea UTAN när jocke och chrippa va sams.
Citera
2025-10-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Man behöver inte vänta och se. Bara en väldigt dum människa tycker det är en bra idé att livnära sig på att sprida grova förtal som om det vore att göra lustiga kattvideor. Det är inte en stabil grund att stå på. Endast en idiot väljer en sådan inkomstkälla.

Han är uppskattad av normalt klokt folk, väldigt omtyckt och kommer så fortsätta vara
Citera
2025-10-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Chrippa är dessutom utredd av Skatteverket hur länge som helst så han lär ju dyka upp som en signallampa i deras system OCH i fupen framkommer det att flera banker ifrågasatt deras aktivitet på sina konton.
Dom har oxå anmälningsplikt.
Ingen vet egentligen när en anmälan kom in. Det kan lika gärna vara en bank.

ICKE ATT FÖRGLÖMMA Skatteverket var efter Chrippa INNAN han blev häktad misstänkt för misshandel på Linnea.

Då var jocke och chrippa SAMS OCH UMGICKS
Detta framkommer ju i diskussioner innan dubai, där linnea skriver ang att han väljer Julia för att slippa åka dit för skattebrott.

Så allt med Skatteverket började INTE efter att chrippa gick tbx till linnea UTAN när jocke och chrippa va sams.

Han /dom skulle åka till dubai enligt honom i linneas egen inspelning.
Han skulle åka med Julia ist.
Om den resan blev av el om d va en resa med jocke o dom låter jag vara osagt.
Citera
2025-10-24, 23:06
Avstängd
Citat:
Nja inte att han va den som gjorde anmälan. Han har sagt att han har haft kontakt med Skatteverket.

Kontakt med Skatteverket var ju även för att styra upp kring chrippa att börja tjäna vita pengar på YT och ta ansvar för dom skatteskulder som fanns, vilket chrippa va sååååå tacksam för sa han då.

Ja och det är inte samma sak som att anmäla. Jag kan inte minnas att han sagt eller skrivit att han anmält honom.
Citera
2025-10-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja och det är inte samma sak som att anmäla. Jag kan inte minnas att han sagt eller skrivit att han anmält honom.

Visst var det telefonsamtalet, när Jocke var i ett badrum? Såg ut som det iaf, vill jag minnas.
Citera
2025-10-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Så sent som i augusti i år, när crirstopher fick sitt målsägarbiträde, så rubricerades det som grovt förtal, och då hade utredningen varit pågående sen i januari.

Jag har väldigt svårt att se varför det nu bara skulle röra sig om brott av normalgraden.

Du har säkert mer koll, men vad jag har förstått så lämnades mkt bevisning in rätt sent av försvaret.
Det kan anses ha kommit in bevisning som utgör att det inte längre går som grovt förtal.
Jag kan ha fel men jag har svårt att se att Anjo nu skulle gå ut med att det rubriceras förtal utan att först ha kollat upp det.
Tror inte han skulle ge "andra sidan" det.

Men vi lär väl få veta svaret framåt, antingen här eller ngn annan stans🤭
Citera
2025-10-24, 23:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Lika lite som sms’et från Chrippa till lilla frun, var ett bevis, är att Jocke sagt att han kontaktat Skatteverket ett bevis på att han anmälde Chrippa då. Eller njae, sms’et är mer åt bevishållet.
Nej, din dumma oxe .. När Chrippa eller vem som helst påstår något så bevisar det ingenting .. När dumskallar som Jocke ylar ut öppet om vad gjort eller tänker göra så kan det användas som bevis eller stödbevisning.

Jag förstår att du inte förstår skillnaden -- och det är inte oväntat för sektenföljare.
Citera
2025-10-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, din dumma oxe .. När Chrippa eller vem som helst påstår något så bevisar det ingenting .. När dumskallar som Jocke ylar ut öppet om vad gjort eller tänker göra så kan det användas som bevis eller stödbevisning.

Jag förstår att du inte förstår skillnaden -- och det är inte oväntat för sektenföljare.

Du kan, på riktigt, inte må bra!

Det här är ju som att prata för döva öron, men du kan ju visa beviset på att Jocke sagt att han skulle anmäla honom alt att han gjort det.
Citera
2025-10-24, 23:56
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Han /dom skulle åka till dubai enligt honom i linneas egen inspelning.
Han skulle åka med Julia ist.
Om den resan blev av el om d va en resa med jocke o dom låter jag vara osagt.
Varför svarar du dig själv?
Du citerade och svarade på ditt egna inlägg?
Citera
2025-10-25, 00:01
Medlem
Citat:
Han är uppskattad av normalt klokt folk, väldigt omtyckt och kommer så fortsätta vara

Nej, och det räcker bara med att studera hans kommentarsfält, eller för den delen hans vänner Baronens och Motvikts kommentarsfält, för att konstatera att det inte är normalt, klokt folk som skriver där. Utan en stor skara medelålders kärringar som verkar tro att man skriver mellanslag innan utropstecken, som särskriver, som pratar tvärsäkert om saker de inte har några kunskaper i, och som slänger in överdrivna mängder emojis i sina inlägg, som häckar där.

Anjo är en idiot, och det är ännu större idioter som uppskattar honom. Det är nästan en tredjedel av befolkningen som har en IQ under medel. Det är ohyggligt mycket människor, och det är tydligt att väldigt många av dem uppskattar Anjos och Baronens förtalscontent.

Citat:
Du har säkert mer koll, men vad jag har förstått så lämnades mkt bevisning in rätt sent av försvaret.
Det kan anses ha kommit in bevisning som utgör att det inte längre går som grovt förtal.
Jag kan ha fel men jag har svårt att se att Anjo nu skulle gå ut med att det rubriceras förtal utan att först ha kollat upp det.
Tror inte han skulle ge "andra sidan" det.

Men vi lär väl få veta svaret framåt, antingen här eller ngn annan stans🤭

Visningarna på Anjos videor är ett oomkullrunkeligt faktum. Det går inte att komma med motbevisning mot det.

Han är fucked.

EDIT

Är det här ett exempel på det du menar är "Normalt, klokt folk"

https://ibb.co/gbQtS7ry
Senast redigerad av StorTuffBiker 2025-10-25 kl. 00:05.
Citera
2025-10-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Båda kommer åka på den. Kiss-Ponta kommer komma undan ganska lindrigt med tanke på att han är ostraffad sedan tidigare. I fallet med Baronen kommer man behöva ta hänsyn till att han blivit mycket äldre men trots det återfallit i samma typ av brottslighet flera år senare.

Nu ska jag vara realistisk. Jag tror inte Baronen slängs in i kurran direkt. Men det lär bli en straffskärpning, där exempelvis skyddstillsynen förenas med en samhällstjänst. Det här tror jag kommer göra honom gott. Träffa vanliga människor och göra hederliga arbetsuppgifter ett par veckor. Det kanske kan få honom att komma på bättre tankar, och inse att det här han ägnat sig åt på YouTube i 10+ egentligen är ett riktigt skämt, och att man kan tjäna pengar och känna sig duglig som människa utan att göra det på att vara "kändis".

Baronen ska bara ut och göra.
Har hans prövotid från förra skyddstillsynen förverkats? Det är väl tre år?
Citera
2025-10-25, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Har hans prövotid från förra skyddstillsynen förverkats? Det är väl tre år?

Ja, det har den. Så han kommer ju inte ha återfallit i brott i den meningen. Tror däremot att de ändå kommer beakta att han dömts för samma typ av brottslighet tidigare. Det hade varit en annan sak om han hade stölder eller misshandlar 5 år tillbaka. Jag tror inte det hade beaktats överhuvudtaget i ett förtalsmål 5 år senare. Men nu är det trots allt fråga om en person som genomgått skyddstillsyn för internetrelaterad förtalsbrottslighet men som ändå inte lärt sig, och detta i fullvuxen ålder.

Med det sagt är det Sverige vi lever i. Så att Baronen skulle hamna på kåken för det här tar jag för osannolikt. Men jag ser framemot att bevittna honom i varselkläder, plockandes skräp från något dike under sin samhällstjänst 2026. Helt oironiskt också, jag tror att det hade gjort honom mycket gott och gett honom perspektiv på livet. Att sitta hemma och filma sig själv medan man för cirkelresonemang, år ut och år in, är ett så jävla knäppt beteende. Han behöver ut och träffa vanliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in