2025-10-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Men nu är det ju inte du som är FL i fallet, som tur är och det är ju åklagaren själv som sätter rubriceringen.

Jag fattar inte en sak. Det står klart och tydligt att det kan ha begåtts förtal. Det står inte grovt förtal.
Om jag inte fattade det fel så började det som grovt förtal och ändrades sedan till förtal.
Citera
2025-10-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja, men båda är målsägande. Det är väl fakta?

I vilken ordning har ju ingen betydelse. Detta hävdades ju bara för ett kort tag sedan.

Ja i kväll har jag lyssnat på Thomas förhör. Men det hade jag ju läst innan i fupen.

Lyssnat?
Citera
2025-10-24, 22:06
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Och vi ber er om bevis men de kommer ju aldrig.
Jätteskumt
Vad vill du ha bevis på?
Vart är dina bevis på att chrippa hotade stefan och jocke?
Citera
2025-10-24, 22:07
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Jag fattar inte en sak. Det står klart och tydligt att det kan ha begåtts förtal. Det står inte grovt förtal.
Om jag inte fattade det fel så började det som grovt förtal och ändrades sedan till förtal.
Vart står det?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är jocke chrippas pappa??
Sen var dom osams en längre tid, då borde han väl anmält om nåt eftersom det är vad ni baserar på att han gjorde det så fort han gick till linnea igen.
Han visste innan men för Jocke blev det ett problem när Linnea kom in i bilden och bara ville ha Chrippa .. Hon ville inte ha Jocke i sitt liv eller leva på hans villkor ..

Citat:
Jag har aldrig skrivit att jocke Inte visste, det va många som gjorde då chrippa i stort sett skröt om d.
Jag har skrivit att ALLA trodde det gällde skatt som inte betalats in, att han inte fick in skattesedeln.
Vad chrippa gör däremellan får väl ändå han stå för. Speciellt när Jocke inte va i hans liv
Du menar alltså före 2018 för därifrån och framåt har han ju haft åsikter om Chrippas ekonomi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det här är inga bekräftade uppgifter utan hämtat från Anjo himself, en ohederlig person som aldrig drar sig för att skarva på sanningen för att framställa sig själv i bättre ljus.

Det är en snut som knåpat ihop ett papper. Har du läst en förundersökning? Det är inte alltid som den enskilde polismannen som handlägger ett ärende har koll på bitarna.

Jag ska ge dig tre omständigheter som talar 100% emot att det är fråga om förtal av normalgraden:

1. En åklagare har öppnat utredning: Även om en åklagare i teorin kan öppna en utredning om förtal av normalgraden är det väldigt tveksamt att det skulle hända.

2. Anjo och Rask har tilldelats offentliga försvarare: Det finns inte på kartan att staten skulle bekosta försvarare till misstänkta som riskerar böter för brottsligheten de anklagas för.

3. Spridningen på videoklippen: Anjos mest populära videoklipp om "Chrippa-fallet" har mellan 500 000 - 1 000 000 visningar. Det här räcker för att rubricera någonting som grovt förtal med råge. Läs 5 kapitlet 2 § 2 st. brottsbalken.

Det finns inte en chans i världen att Anjo bara riskerar att åka på ett förtal av normalgraden med den spridningen på sina videoklipp. Blir det ett åtal är det grovt brott han kommer åtalas för.

Det du syftar på är i början på utredningen, sen under utredningens gång kommer även bevisning ifrån försvaret in.
Det kan göra att förundersökningen helt läggs ner helt alt att brottsrubriceringen blir lägre.
Eller så går åklagaren vidare med sitt åtal med brottsrubriceringen man satte från början.

Du har helt rätt i det du skriver om att åklagaren inlett förundersökning och att det påvisar grovt brott. men det tar inte bort att när försvaret inkommer med sin bevisning att hela förundersökningen ändras.

Men alla vi kan bara spekulera så vi får sitta ner i båten ALLIHOP.
Man kan yttra sin åsikt och vrf man tycker /tror så, men INGEN kan bestämt hävda att såhär kommer det att bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det här är inga bekräftade uppgifter utan hämtat från Anjo himself, en ohederlig person som aldrig drar sig för att skarva på sanningen för att framställa sig själv i bättre ljus.

Det är en snut som knåpat ihop ett papper. Har du läst en förundersökning? Det är inte alltid som den enskilde polismannen som handlägger ett ärende har koll på bitarna.

Jag ska ge dig tre omständigheter som talar 100% emot att det är fråga om förtal av normalgraden:

1. En åklagare har öppnat utredning: Även om en åklagare i teorin kan öppna en utredning om förtal av normalgraden är det väldigt tveksamt att det skulle hända.

2. Anjo och Rask har tilldelats offentliga försvarare: Det finns inte på kartan att staten skulle bekosta försvarare till misstänkta som riskerar böter för brottsligheten de anklagas för.

3. Spridningen på videoklippen: Anjos mest populära videoklipp om "Chrippa-fallet" har mellan 500 000 - 1 000 000 visningar. Det här räcker för att rubricera någonting som grovt förtal med råge. Läs 5 kapitlet 2 § 2 st. brottsbalken.

Det finns inte en chans i världen att Anjo bara riskerar att åka på ett förtal av normalgraden med den spridningen på sina videoklipp. Blir det ett åtal är det grovt brott han kommer åtalas för.

Så sent som i augusti i år, när crirstopher fick sitt målsägarbiträde, så rubricerades det som grovt förtal, och då hade utredningen varit pågående sen i januari.

Jag har väldigt svårt att se varför det nu bara skulle röra sig om brott av normalgraden.
Citera
2025-10-24, 22:10
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jocke? Limbo skrev innan att det var Chrippa som beskylldes.. Eller är det två olika grejer?
En användare gick ut och sa att Jocke våldtagit en tjej som sen tog livet av sig pga det Jocke gjorde mot henne.
Detta var såklart en lögn.
Några användare försöker påstå att chrippa är skyldig till att användaren spred det ryktet. Men det finns inga bevis att chrippa var inblandad i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han visste innan men för Jocke blev det ett problem när Linnea kom in i bilden och bara ville ha Chrippa .. Hon ville inte ha Jocke i sitt liv eller leva på hans villkor ..

Du menar alltså före 2018 för därifrån och framåt har han ju haft åsikter om Chrippas ekonomi.

Och försökt få honom att göra rätt för sig??
Och ni som hävdar att det va jocke som anmälde till skatteverket kan gärna visa bevis på det innan vi ens behöver ha disskussion
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Du som har koll kanske kan linka exakt var det står då? Har följt tråden från start men kan inte minnas att jag sett det och tänker inte gå igenom all dynga för att hitta det 😅
Ja, det kan jag .. men om nu du har haft koll på tråden från start så har du ju redan läst och vet..
Nej, du tänker inte gå igenom någon dynga trots att du hävdar att du var med på den tiden -- men sprider utan problem ny dynga utan att veta någonting.
Citera
Medlem
Citat:

Det är så det ser ut nu
Citera
2025-10-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Vadå Chrippas ord?

Det låg nog mer bakom Jockes vilja att sprida ett rykte och skylla på Chrippa.

Det skulle innebära att Jocke lättare skulle kunna undkomma de sanna ryktena om att han har knullat barn.

De sanna ryktena? Finns de utanför era huvuden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in