2025-10-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Nä inte bara IR filmerna. Finns många andra filmat från vanliga handkameror. Kvaliteten varierar dock.
Allt kan inte verifieras. Men det finns iaf ett antal som jag med 99.9% säkerhet kan intyga är äkta.

Det finns två möjligheter. Antingen är det farkoster tillhörande en annan livsform, eller så är det en avancerad teknologi som vi själva uppfunnit.
Då låter det ju mer sannolikt att det är hemliga militära testflygningar än aliens?

Sannolikheten att aliens har hittat just hit, just nu bedömer jag som extremt låg.
Sannolikheten att det finns många hemliga militära projekt är 100%.
Citera
2025-10-24, 22:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Frågan är vad dom gör här om dom nu är det. Du säger att de inte är intresserade av att kommunicera med oss eftersom de betraktar oss som vi betraktar myror. Det pratas om Jordens mineraler. Men inget tyder på någon mineralbrytande verksamhet från deras sida. De bara betraktar oss med drönare!? Svepande ordalag eller inte, nåt måste du väl ändå mena?

Det är bara min syn på saken. Kanske försöker de se till att vi inte blåser upp hela skiten, vad vet jag.

Sen skulle jag vilja säga: tro inte på någonting förrän du sett det själv.
Myyycket desinformation ikring UAP/UFOs.Jag har sett vissa saker, det betyder inte att jag tror på ALLT, långtifrån.
Citera
2025-10-24, 22:21
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Jo, de syns både här och där. Men har de brutit några mineraler? Det var min fråga och jag är väldigt skeptisk.

Ja det finns rapporter om det med. Bla i Ryssland om man lyssnar på Ryske Ufo experten Dr Anton Anfalov. Något kring kolahalvön vill jag minnas. Några av akademikerna som undersökte just det fallet råkade väldigt illa ut. Det finns även rapporter om perfekt utskurna guldgruvor i Sydafrika som sträcker sig många tusen år tillbaka i tiden
Citera
2025-10-24, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja det finns rapporter om det med. Bla i Ryssland om man lyssnar på Ryske Ufo experten Dr Anton Anfalov. Något kring kolahalvön vill jag minnas. Några av akademikerna som undersökte just det fallet råkade väldigt illa ut. Det finns även rapporter om perfekt utskurna guldgruvor i Sydafrika som sträcker sig många tusen år tillbaka i tiden
Varför går de inte bara in i Fort Knox och plockar på sig guldet? Eller Louvren
Citera
2025-10-24, 22:30
Medlem
Citat:
Någon har hört något. Det finns rapporter. Hur tror du att det här tugget ska övertyga någon?
Citera
2025-10-24, 22:32
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Då låter det ju mer sannolikt att det är hemliga militära testflygningar än aliens?

Sannolikheten att aliens har hittat just hit, just nu bedömer jag som extremt låg.
Sannolikheten att det finns många hemliga militära projekt är 100%.

Ja på sätt och vis är det mer troligt att det är militära projekt, men samtidigt kanske det inte är hela sanningen eftersom redan under andra världskriget såg piloter så kallade "foo fighters" som manövrerade på omöjligt sätt som människan då, även nu inte kan.
Fast vem vet. Kanske rör det sig om Manhattan Projektet 2.0 eller liknande. Dock är jag aningen skeptisk till att man funnit en banbrytande teknologi som går tillbaka så pass långt tillbaka i tiden.
Så vida man inte tagit material från ett kraschlandat UAP.

Det behöver ju för den delen inte vara utomjordingar. Kan gärna lika vara från en annan civilisation som kom före oss, som t.o.m kanske befinner sig i haven nu. Spekulativt förstås.

Även om man är skeptisk till utomjordiskt liv som besökt jorden eller inte, så tror jag nog dom flesta ändå vill få reda på vad det är. Potentiellt kan det innebära att vi får tillgång till en helt ny teknik som kan förändra livet för miljarder människor. På gott och ont kanske.
Citera
2025-10-24, 22:33
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Varför går de inte bara in i Fort Knox och plockar på sig guldet? Eller Louvren

Ja det vi inte om dom kontr fort knox. Mycket hemlighetsmakeri där. Vissa menar ju att det inte ens finns nåt guld kvar där.
När var nån där senast och inspekterade?
Citera
2025-10-24, 22:38
Avslutad
Citat:
Ja det vi inte om dom kontr fort knox. Mycket hemlighetsmakeri där. Vissa menar ju att det inte ens finns nåt guld kvar där.
När var nån där senast och inspekterade?
En gissning är att det inspekteras dagligen och att kamerorna är på 24/7. Allt annat vore oerhört märkligt.
Citera
2025-10-24, 22:40
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Någon har hört något. Det finns rapporter. Hur tror du att det här tugget ska övertyga någon?

Så är det inte. många UFO undersökare har varit mycket noggranna.vridit och vänt på fallen. Kollat upp dokument och folks bakgrundsstory mm

Många av dom har akademiskt och journalistisk bakgrund så dom vet hur man undersöker folks vittnesmål och annat

RIP Stanton Friedman Jim Marrs mfl
https://youtu.be/I1mMtDkR1_k?si=D86S_siTAFJtUFCh
Citera
2025-10-24, 22:40
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
En gissning är att det inspekteras dagligen och att kamerorna är på 24/7. Allt annat vore oerhört märkligt.

You tell me. Kolla
Citera
2025-10-24, 22:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7von4
Verkligen nu igen?

Keshe hävdar att yttre omständigheter i universum kan förändra levande varelsers DNA.

https://scienceblogs.de/astrodicticu...n-beeinflusst/
Mehran Keshe är en bedragare av rang dock.
Citera
2025-10-24, 22:48
Medlem
Citat:
Så är det inte. många UFO undersökare har varit mycket noggranna.vridit och vänt på fallen. Kollat upp dokument och folks bakgrundsstory mm

Många av dom har akademiskt och journalistisk bakgrund så dom vet hur man undersöker folks vittnesmål och annat

RIP Stanton Friedman Jim Marrs mfl
https://youtu.be/I1mMtDkR1_k?si=D86S_siTAFJtUFCh
Argument by Authority. Igen? Är ni UFO-religiösa helt oförmögna att lära er något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in