2025-10-24, 21:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Exakt, det finns ingen anledning att önska sig UFO:n och aliens. Om några aliens skulle komma hit då är det högst troligt i jakt på resurser. Då är vi körda väldigt snabbt. De kommer inte ge oss någonting, de kommer att köra över oss.

Exakt. Vi har vatten, mineraler, geologiska, tempererade, biologiska, mm zoner alla med sin säregna uppsättning djur, växter, olika basala typer av stärkelse för arters överlevnad.

Människor? Bara i vägen. Nu tror ju inte jag att vi får besök av de Grå. Men - och det här kanske låter jättedumt - jag tror vi blir övervakade, förmodligen av obemannade "drönare".
Citera
2025-10-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Du menar väl inte på allvar att alla visselblåsare är psykopater?

Ser den här mannen från Lockhead ut som en psykopat?

https://www.youtube.com/watch?v=rBO8z9pHAuA

Om dom nu var mytomaner så hade dom väl blivit påkomna med att ljuga om massa annat. Så ge dig nu. Jag kan sitta här och ladda upp vittnen och visselblåsare från alla möjliga länder. År för år. Sen kanske, kanske poletten trillar ner förr eller senare. Eller inte
1. Jag menar att andelen psykopater kan användas som ett exempel på andelen människor med en skruv lös. En del som är UFO "whistleblowers" är nog psykopater. Men alla måste inte vara psykopater, nej, det finns också narcissister, mytomaner, och helt vanliga foliehattar. Och deras lättledda följare. Sammantaget har vi ett mycket större urval av tveksamma individer att ta ifrån än 1% psykopater.

2. Man kan inte avgöra psykopati på utseendet.
Citera
2025-10-24, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exakt. Vi har vatten, mineraler, geologiska, tempererade, biologiska, mm zoner alla med sin säregna uppsättning djur, växter, olika basala typer av stärkelse för arters överlevnad.

Människor? Bara i vägen. Nu tror ju inte jag att vi får besök av de Grå. Men - och det här kanske låter jättedumt - jag tror vi blir övervakade, förmodligen av obemannade "drönare".
Är det dom där drönarna som även bryter mineraler?
Citera
2025-10-24, 21:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Är det dom där drönarna som även bryter mineraler?

Vad är det du ber mig svara på? Jag förstår inte frågan. Jag talade i svepande ordalag.
Citera
2025-10-24, 21:35
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
USA:s militär har ca en miljon civila anställda. Rent statistiskt bör de ha runt 10.000 psykopater om vi utgår från att ca 1% av befolkningen är psykopater. Om du har hittat 20 eller för den delen 120 personer (UFO "whistleblowers") med en skruv lös då är det en väldigt lågt siffra. De måste rimligen ha många fler tokstollar rent statistiskt sett. De här argumenten med "20 experter säger att, därför är det sant" håller inte när det finns tusentals experter som inte tycker som dina 20 foliehattar. Det finns alltid ett gäng psykopater/narcissister/mytomaner som har fina jobb på ett ställe med en miljon anställda. Speciellt på högre positioner där psykopater är överrepresenterade.

Video och bildbevis på oidentifierade föremål existerar dock. Det har vi bevis för.
Så det kan mycket väl vara så att en eller flera visselblåsare faktiskt talar sanning, och det räcker om endast en av dom faktiskt gör det.
Citera
2025-10-24, 21:36
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Jo, fast vi hade ändå ännu en kongressutfrågning förra månaden långt efter att den här dokumentären producerades. Gammal skåpmat som vevas om. Personligen är jag föga intresserad av antydningar i fler Hal Putoff-intervjuer från hans ståtliga arbetsrum. Dags att lägga fram lite mer konkreta saker än uppgifter som inte kan följas upp. Till exempel dokumentation, vetenskapliga studier och beskrivningar.

Men vad ni ska bråka ikväll. Har skrivit om allt det förut förut. Om noggranna utredningar. Gjorda av dom främsta på området

Men, ok

The Assessment (NATO, ca 1964): Drog slutsatsen att UFO-fenomenet var verkligt, teknologiskt avancerat och troligen av icke-mänskligt ursprung, men utan tydliga fientliga intentioner. Baserat på Robert Orel Deans vittnesmål.

Estimate of the Situation (USAF, 1948): Analytiker inom Project Sign ansåg att den bästa förklaringen till vissa UFO:n var att de var interplanetära. Slutsatsen avvisades enligt uppgift och dokumentet förstördes.

Twining-memot (1947): Fastslog att UFO-fenomenet var verkligt och förtjänade vidare undersökning.

Schulgen-memot (1947): Redogjorde för tekniska kännetecken hos oidentifierade flygande farkoster; spekulerade i exotiska framdrivningssystem.

Project Blue Book Special Report #14 (1955): Fann att 21,5 % av UFO-rapporterna förblev oförklarade trots noggrann analys.

COMETA-rapporten (Frankrike, 1999): Framställd av franska militärer; stödde hypotesen om icke-mänsklig intelligens bakom vissa fall. (Slutsatsen stödde den utomjordiska hypotesen)

Wilson–Davis-memot (2002): Anteckningar från ett privat samtal som antyder hemliga program för omvänd ingenjörsteknik av utomjordisk teknologi.

AATIP & UAP Task Force-rapporter (2017–2021): Amerikanska statliga program som erkände trovärdiga observationer av oidentifierade luftfenomen, inklusive farkoster som kunde färdas genom både luft, vatten och rymd (s.k. transmedium-teknik).

Wilbert Smiths undersökning av ämnet, hans konversationer med Sarbacher. Om att UFO hemligheten var mer hemlighetsstämplad än atombomben. Att tunga namn som Vannevar Bush, Edward Teller var synnerligen inblandade. Det finns dokumenterat det med
Senast redigerad av Viktor79x 2025-10-24 kl. 21:38.
Citera
2025-10-24, 21:42
Medlem
Om jag hade varit en överlägsen alien då hade jag inte visat mig och inte velat chockera och störa mindre utvecklade civilisationer. Jag hade i stället planterat vissa idéer som de kan dra nytta av så som elektricitet, bättre jordbruk, mediciner etc. Jag har inte sett några bevis på att så skulle vara fallet här på jorden. Med detta vore en mer rimlig hypotes om vi nödvändigtvis behöver en hypotes om osynliga aliens. Om det är så, då är det väl ingen big deal. Bara att tacka och ta emot och hoppas att de gråa gubbarna fortsätter att respektera vår självständighet.
Citera
2025-10-24, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är det du ber mig svara på? Jag förstår inte frågan. Jag talade i svepande ordalag.
Frågan är vad dom gör här om dom nu är det. Du säger att de inte är intresserade av att kommunicera med oss eftersom de betraktar oss som vi betraktar myror. Det pratas om Jordens mineraler. Men inget tyder på någon mineralbrytande verksamhet från deras sida. De bara betraktar oss med drönare!? Svepande ordalag eller inte, nåt måste du väl ändå mena?
Citera
2025-10-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Video och bildbevis på oidentifierade föremål existerar dock. Det har vi bevis för.
Så det kan mycket väl vara så att en eller flera visselblåsare faktiskt talar sanning, och det räcker om endast en av dom faktiskt gör det.
Du menar de lågupplösta svartvita klippen? Jo jag har sett några och jag kan inte förklara alla, men det är inte ett bevis för aliens att jag inte vet vad de har filmat. Om filmen är äkta vet jag ju inte heller. Det finns många möjligheter som är mycket mer sannolika än aliens.
Citera
2025-10-24, 22:01
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Frågan är vad dom gör här om dom nu är det. Du säger att de inte är intresserade av att kommunicera med oss eftersom de betraktar oss som vi betraktar myror. Det pratas om Jordens mineraler. Men inget tyder på någon mineralbrytande verksamhet från deras sida. De bara betraktar oss med drönare!? Svepande ordalag eller inte, nåt måste du väl ändå mena?

Det stämmer inte heller riktigt. Det finns många UFO rapporter över gruvor

https://www.youtube.com/watch?v=EY_sqB1qISg&t=2711s

Särskilt en över Kongo som intresserade CIA mycket

https://www.unredacted.info/ufo/flying-saucers-uap-ufo-spotted-over-belgian-congo-uranium-mines/#google_vignette
Citera
2025-10-24, 22:05
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Du menar de lågupplösta svartvita klippen? Jo jag har sett några och jag kan inte förklara alla, men det är inte ett bevis för aliens att jag inte vet vad de har filmat. Om filmen är äkta vet jag ju inte heller. Det finns många möjligheter som är mycket mer sannolika än aliens.

Nä inte bara IR filmerna. Finns många andra filmat från vanliga handkameror. Kvaliteten varierar dock.
Allt kan inte verifieras. Men det finns iaf ett antal som jag med 99.9% säkerhet kan intyga är äkta.

Det finns två möjligheter. Antingen är det farkoster tillhörande en annan livsform, eller så är det en avancerad teknologi som vi själva uppfunnit.
Citera
2025-10-24, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det stämmer inte heller riktigt. Det finns många UFO rapporter över gruvor

https://www.youtube.com/watch?v=EY_sqB1qISg&t=2711s

Särskilt en över Kongo som intresserade CIA mycket

https://www.unredacted.info/ufo/flying-saucers-uap-ufo-spotted-over-belgian-congo-uranium-mines/#google_vignette
Jo, de syns både här och där. Men har de brutit några mineraler? Det var min fråga och jag är väldigt skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in