2025-10-24, 20:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Jag måste säga att då jag var barn, ungdom så var jag rätt intresserad av UFO. Men efter att själv ha bevittnat UFO, så blev jag mindre intresserad. Helt enkelt för det jag såg var så fruktansvärt överlägset vår teknik och jag drog slutsatsen att det är som jaga spöken. Vill de inte visa sig öppet så kommer man inte längre. Däremot så behöver inte jag några bevis på det här med ”flygande tefats” existens. Men det är bara för att jag själv sett det. Om man inte är med om nåt är det svårt vara 100% övertygad. Självklart så finns det mycket info, bevis som inte släpps ut till allmänheten. Orsakerna kan man alltid spekulera om.

Jag delar din bild. De är så överlägsna oss, att det vore för dem att prata med oss, såsom för oss att prata med myror. Och hur snälla är människor mot myror?
De reser obeskrivligt fort, obeskrivligt långt.
Utan att interagera med oss för att det antagligen inte ger dem något. Vi står ju inte och småsnackar med de som hanterar vårt bagage på Arlanda heller, t ex.
Citera
2025-10-24, 20:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det skulle vara kul om de var här. Vad jag inte förstår är i så fall varför de inte ger sig till känna. Det borde vara antingen eller. Om de inte vill att vi ska veta att de är här så borde de kunna se till att inte lämna ett enda spår efter sig. Vill de å andra sidan att vi ska veta att de existerar så är det bara att träda fram. Nu är det någon slags halvmesyr som jag inte tycker anstår väsen med så pass överlägsna tekniska förmågor.

De borde vilja kommunicera. De borde nu kunna några av våra språk, i alla fall i skrift. Varför denna katt och råttalek? Mönster i sädesfält hävdar vissa. Men varför inte bara skicka några mail istället? Jag måste tvivla starkt till dess jag sett något med egna ögon, inte bara hört vad andra säger.

De reser fruktansvärt fort och långt. Vad ska de prata med oss om? Vi har inte hjärnor nog utvecklade för att det ska vara intressant för dem.
Citera
2025-10-24, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De reser fruktansvärt fort och långt. Vad ska de prata med oss om? Vi har inte hjärnor nog utvecklade för att det ska vara intressant för dem.
Vad är det som intresserar dem tror du? Varför är de här? Verkar bortkastat om de inte bryr dig om något.
Citera
2025-10-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Jag vet inte vad som är mest fascinerade:
Att ämnet i sig väcker en sån djup, närmast religiös, antipati (nästan Covid-klass).
Eller att det på kort hamrats in 500 inlägg i ett ämne, vilket annars uppdateras en gång i veckan bland de 30 närmast sörjande. Utan att något nytt framkommit.

Dokumentären verkar dock inte vara värd $24.99. UFOtainment. Men tråden handlar inte längre om den.
Dokumentären är inte värd $24.99, eftersom intervjuer med alla dessa personer redan finns i överflöd på YouTube. Om du UFO summoner rekommenderar den kan du skriva det här. Att kopiera och klistra in mina inlägg okommenterade i Politik inrikes opinionsundersökningar för att ”hämnas” känns föga seriöst som ingång till en diskussion. Det väcker ingen större tilltro till den större frågan.
Citera
2025-10-24, 21:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Okej, låt oss då tala om din vinkel – att Robert Salas ljuger:

Fakta:
  1. Walter Figel, Missile Combat Crew Commander för 10 ICBM missiler den 16 mars 1967, rapporterar att “något” stängde ner alla missiler i turordning.
  2. Samtidigt observeras ett 10–15 m ovalt objekt, pulserande, ljudlöst, svävande tio meter ovanför marken. Objektet rör sig i sick-sack och försvinner sedan snabbt.
  3. En halvtimme senare sker samma sak vid Robert Salas anläggning, 50 km bort. Identiskt mönster, samma typ av objekt.

I en inspelad dialog hör vi:
WF: I wasn’t interested in it anymore. Everybody hushed it up. Somebody had said they classified it, and whatever it is...

WF: ...having a dozen missiles go down in one flight is significant. Let’s face it, the average failure rate was nowheres near—was miniscule compared to that.

RS: That’s right, and then UFO sightings at the same time.

WF: Well, I had them hovering over the sites, you know, and I said, “Right, I’m not a believer in that crap!” And that was reported over the secure line, and I told those guys to make no transmissions and, when the Strike Team got out there—they were on VHF back to me—and they had no idea in the world what I even told them to look for, and they reported them too.

RS: Yeah.

WF: So that I know. I can remember very clearly that happening.
Alltså två befälhavare av kärnvapenmissiler, oberoende av varandra, som beskriver samma sekvens i realtid – dessutom inspelat. Men du väljer sida med ett anonymt dokument av “Person X” som aldrig visat sitt ansikte, bara för att det passar din världsbild.

Det säger inget om sanningen, men allt om din insnöade och faktalösa agenda.

Walter Figel, Missile Combat Crew Commander, Minutemen, Echo Flight:
https://www.youtube.com/watch?v=tKP6kJDKdHE
Så ingenting?
Citera
2025-10-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det har kommit fram en lång rad nya visselblåsare dom senaste åren - Efter Grusch - som så många hävdade var galen. Även en hel del nytt om Pentagons olika UFO relaterade projekt
USA:s militär har ca en miljon civila anställda. Rent statistiskt bör de ha runt 10.000 psykopater om vi utgår från att ca 1% av befolkningen är psykopater. Om du har hittat 20 eller för den delen 120 personer (UFO "whistleblowers") med en skruv lös då är det en väldigt lågt siffra. De måste rimligen ha många fler tokstollar rent statistiskt sett. De här argumenten med "20 experter säger att, därför är det sant" håller inte när det finns tusentals experter som inte tycker som dina 20 foliehattar. Det finns alltid ett gäng psykopater/narcissister/mytomaner som har fina jobb på ett ställe med en miljon anställda. Speciellt på högre positioner där psykopater är överrepresenterade.
Citera
2025-10-24, 21:11
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
USA:s militär har ca en miljon civila anställda. Rent statistiskt bör de ha runt 10.000 psykopater om vi utgår från att ca 1% av befolkningen är psykopater. Om du har hittat 20 eller för den delen 120 personer (UFO "whistleblowers") med en skruv lös då är det en väldigt lågt siffra. De måste rimligen ha många fler tokstollar rent statistiskt sett. De här argumenten med "20 experter säger att, därför är det sant" håller inte när det finns tusentals experter som inte tycker som dina 20 foliehattar. Det finns alltid ett gäng psykopater/narcissister/mytomaner som har fina jobb på ett ställe med en miljon anställda. Speciellt på högre positioner där psykopater är överrepresenterade.

Du menar väl inte på allvar att alla visselblåsare är psykopater?

Ser den här mannen från Lockhead ut som en psykopat?

https://www.youtube.com/watch?v=rBO8z9pHAuA

Om dom nu var mytomaner så hade dom väl blivit påkomna med att ljuga om massa annat. Så ge dig nu. Jag kan sitta här och ladda upp vittnen och visselblåsare från alla möjliga länder. År för år. Sen kanske, kanske poletten trillar ner förr eller senare. Eller inte
Citera
2025-10-24, 21:12
Medlem
Fantens avatar
Fast att en visselblåsare har jobbat för regeringen är något som ligger dom i fatet, inte tvärtom. Särskilt om en trebokstavsorganisation är iblandad. Richard Doty comes to mind och han lär knappast vara den enda. Man kan undra hur många som har fått liknande behandling som Paul Bennewitz fick. Bob Lazar comes to mind.

Doty har dock i en grej, ska man ljuga om nånting så bör det finnas minst ett korn av sanning i det hela.
Det finns liksom ett helt ekosystem av disinformation bakm UFO-frågan och hur den diskuteras.

För övrigt så är min GPT5 en riktig Scully till mina Fox-aktiga frågor. Den säger följande om filmen vi diskuterar;

Citat:
Jag skulle nästan vilja säga att Age of Disclosure är mindre en dokumentär och mer en ritual: den upprepar samma mönster som MJ‑12, Doty, Lazar, Grusch – och därmed håller dimman vid liv.
Citera
2025-10-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exakt, det finns ingen anledning att önska sig UFO:n och aliens. Om några aliens skulle komma hit då är det högst troligt i jakt på resurser. Då är vi körda väldigt snabbt. De kommer inte ge oss någonting, de kommer att köra över oss.
Citera
2025-10-24, 21:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du menar väl inte på allvar att alla visselblåsare är psykopater?

Ser den här mannen från Lockhead ut som en psykopat?

https://www.youtube.com/watch?v=rBO8z9pHAuA

Om dom nu var mytomaner så hade dom väl blivit påkomna med att ljuga om massa annat. Så ge dig nu. Jag kan sitta här och ladda upp vittnen och visselblåsare från alla möjliga länder. År för år. Sen kanske, kanske poletten trillar ner förr eller senare. Eller inte
Självklart behöver inte folk vara psykopater eller lögnare för att ha fel - alla kan väl missförstå saker?
Citera
2025-10-24, 21:21
Medlem
Citat:
Det har kommit fram en lång rad nya visselblåsare dom senaste åren - Efter Grusch - som så många hävdade var galen. Även en hel del nytt om Pentagons olika UFO relaterade projekt
Jo, fast vi hade ändå ännu en kongressutfrågning förra månaden långt efter att den här dokumentären producerades. Gammal skåpmat som vevas om. Personligen är jag föga intresserad av antydningar i fler Hal Putoff-intervjuer från hans ståtliga arbetsrum. Dags att lägga fram lite mer konkreta saker än uppgifter som inte kan följas upp. Till exempel dokumentation, vetenskapliga studier och beskrivningar.
Citera
2025-10-24, 21:22
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Självklart behöver inte folk vara psykopater eller lögnare för att ha fel - alla kan väl missförstå saker?

Ja om nån mumlar nåt på kafferasten ja. Inte när man jobbat med särskilda militära projekt under längre tid. Det är inte rimligt att anta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in