2025-03-14, 13:49
Medlem
Generalkosmoss avatar
Sex är underbart och djupt tillfredsställande. Med tanke på hur mycket människor de finns bör man förstå bara hur inte speciellt de är alls typ lika mundant som att dricka vatten egentligen.

Men en rättighet? Ja om du kan få sex ja, men om du av olika anledningar inte kan få de? Vem ska ge dig det? Ska nån offra sig?
Citera
2025-03-14, 13:50
Medlem
zombie-nations avatar
Jaha, så lätt att vara kvinna, tänk om de är fula och lesbiska då? Men ni tror väl att även de vill ha en man. Haha.
Citera
2025-03-14, 17:26
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shirokuro
Oavsett om en kvinna får 300 svar så kan det ju fortf vara skräp män som vill ligga. Man vill ju inte ligga med skräp. Då är man hellre utan. Har levt i celibat i ca 1 år nu, absolut hade det varit trevligt med sex, men får jag inte sex med den jag vill är jag hellre utan. Det finns ju en högerarm och gått om fantasi om man behöver frigöra lite tryck.

Lite så, och bara för att det finns män som vill ligga med mig är det inte säkert att jag tänder på dom männen. Då kvinnor generellt sett har andra krav än vad män generellt sett har, så är det lätt att män tror att vi kvinnor har det så lätt. Med en del mäns syn, att det räcker att hålet har puls, så kan det låta som att vi kvinnor drunknar i attraktiva liggförslag. Men många av oss kvinnor behöver annat för att gå igång på en man och då är det inte så väldigt lätt som en del män får det att låta som.
Män som erbjuder sig att ligga med oss, ja det finns, män som vi själva finner attraktiva som även vill ligga med oss, då är det inte längre så lätt.

Så, sex med en annan människa är ingen rättighet i sak, för är det en rättighet är någon skyldig att ge mig det. Man har all rätt att ha sex med sig själv, det kan ingen hindra en ifrån men så snart en annan människa är inblandad i ekvationen så krävs det att båda vill ligga med varandra, annars blir det inget.

Så, kvinnor har generellt sett mindre svårt än män att ha sex med någon som dom vill ha sex med, men det är inte så lätt som en del män får det att låta då könen har lite olika krav på vem man vill ha sex med.
Citera
2025-03-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Lite så, och bara för att det finns män som vill ligga med mig är det inte säkert att jag tänder på dom männen. Då kvinnor generellt sett har andra krav än vad män generellt sett har, så är det lätt att män tror att vi kvinnor har det så lätt. Med en del mäns syn, att det räcker att hålet har puls, så kan det låta som att vi kvinnor drunknar i attraktiva liggförslag. Men många av oss kvinnor behöver annat för att gå igång på en man och då är det inte så väldigt lätt som en del män får det att låta som.
Män som erbjuder sig att ligga med oss, ja det finns, män som vi själva finner attraktiva som även vill ligga med oss, då är det inte längre så lätt.

Så, sex med en annan människa är ingen rättighet i sak, för är det en rättighet är någon skyldig att ge mig det. Man har all rätt att ha sex med sig själv, det kan ingen hindra en ifrån men så snart en annan människa är inblandad i ekvationen så krävs det att båda vill ligga med varandra, annars blir det inget.

Så, kvinnor har generellt sett mindre svårt än män att ha sex med någon som dom vill ha sex med, men det är inte så lätt som en del män får det att låta då könen har lite olika krav på vem man vill ha sex med.

Hade män och kvinnor haft samma sexdrift hade män varit lika kräsna.
Citera
2025-04-07, 18:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Sex är ingen rättighet, såg jag en snygg medelålders kvinna säga i tv studion för några dagar sedan.
Jag har tänkt mer och mer på detta och är det inte j*vligt lätt för henne att säga det? Hon är en kvinna som kan få hur mycket kuk hon vill, lägger hon ut en sexannons så hade hon fått 300st svar.
Så, det är väldigt lätt för henne att säga till ensamma män att de inte har någon rättighet som helst till sex, när hon får det hela tiden. Skulle hon inte haft ett sexliv eller behövt anstränga sig för det så är jag rätt säker på att hon inte hade sagt detta. Förtjänar inte alla ett sexliv?

Samt, detta fenomen drabbar män och ensamma män i synnerhet. Om detta samhällsproblem hade drabbat kvinnor så är jag så säker på att frågan hade lyfts på annat sätt.

Hon har väl ganska rätt tycker jag- eller på vilket sätt menar du att sex är en absolut rättighet? Givevis ska du ha rätt att utöva sex, men det finns väl ändå ingen som mot sin vilja måste tvingas att ha sex med dig. Hur tänker du egentligen?
Citera
2025-10-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix

Det kan räknas som en rättighet att samhället ska hjälpa till så vissa personer kan ha sex.
Citera
2025-10-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Det kan räknas som en rättighet att samhället ska hjälpa till så vissa personer kan ha sex.

Frågan är bara hur det ska ske. Alltså är det tänkt att samhället ska bistå med prostituerade?

Jag tror man går in i ett minfält om man ska blanda in andra människor i ens rättigheter att ha sex.

Däremot kan man nog lösa det med sexdockor, andra sexhjälpmedel och så vidare som samhället skulle kunna hjälpa till med.

Någonstans skulle man kanske även kunna ta fram ett sexpiller som gör att hjärnan automatiskt får orgasm så är det problemet löst.
Citera
2025-10-24, 14:11
Medlem
WordWarriors avatar
"Sex är ingen rättighet". Samma argument används av många kvinnor för att förbjuda sexköp mellan samtyckande och vuxna. I själva verket handlar det bara om att skydda sina egna privilegier. Som Marie Antoinette: "Svälter folk, de kan väl äta bakelser?"
Citera
2025-10-24, 14:22
Medlem
”Sex är ingen rättighet för män”. Om man ska vara mer specifik.
Citera
2025-10-24, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
"Sex är ingen rättighet". Samma argument används av många kvinnor för att förbjuda sexköp mellan samtyckande och vuxna. I själva verket handlar det bara om att skydda sina egna privilegier. Som Marie Antoinette: "Svälter folk, de kan väl äta bakelser?"
Det är ingen som vet om hon faktiskt sa så.

Nej men sex ÄR ingen rättighet. Jag bryr mig inte ett piss om sexköp osv. Det är som att säga att kärlek är en rättighet, det är det inte
Citera
2025-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Frågan är bara hur det ska ske. Alltså är det tänkt att samhället ska bistå med prostituerade?

Jag tror man går in i ett minfält om man ska blanda in andra människor i ens rättigheter att ha sex.

Däremot kan man nog lösa det med sexdockor, andra sexhjälpmedel och så vidare som samhället skulle kunna hjälpa till med.

Någonstans skulle man kanske även kunna ta fram ett sexpiller som gör att hjärnan automatiskt får orgasm så är det problemet löst.
Exempelvis det kan påstås att samhället måste hjälpa till när kvinnor får färre orgasmer vid sex.
Eller när exempelvis kvinnor kan inte ha sex pågrund av en förlossningsskada
Citera
2025-10-24, 14:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColdAssEyes
Det är ingen som vet om hon faktiskt sa så.

Nej men sex ÄR ingen rättighet. Jag bryr mig inte ett piss om sexköp osv. Det är som att säga att kärlek är en rättighet, det är det inte

I Nederländerna har funktionshindrade rätt till sexhjälp, så din åsikt delas inte av alla. Sexlivet är en viktig del av livskvaliteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in