Har Trump nån särskild pool som han drar upp högerextrema ur?
Paul Ingrassia.
Vita husets samordnare för Homeland Security, dess innan Trumps samordnare för justitiedepartementet.
Nu Trumps nominerade till att leda Office of Special Counsel.
En myndighet som utreder visselblåsning och diskrimineringsanklagelser från federala anställda....
”MLK Jr. var 1960-talets George Floyd och hans 'holiday' borde få ett slut och kastas in i helvetets sjunde cirkel där den hör hemma”, skrev Ingrassia i januari 2024, enligt chatten.
Antar det menas helgdagen för MLK.
Ingrassia har tidigare velat göra 6 januari till nationell helgdag för att minnas stormningen av Kapitolium.
För att hedra ”de fredliga demonstrationerna mot en stor orättvisa som påverkat vårt elektorssystem”.
Med en italiensk förolämpning för svarta personer skrev Ingrassia: ”Inga moulignon-helger ... Från kwanza [sic] till mlk jr-dagen till svart historia-månaden till Juneteenth”, och tillade sedan: ”Varje enskild person måste tas ut.”
I februari 2024 skrev Ingrassia: ”Vi behöver kompetenta vita män i ledarpositioner. ... Grundarna hade fel när de sa att alla människor är skapade lika ... Vi måste förkasta den delen av vårt arv”.
I januari 2024 skrev han om den tidigare republikanske presidentkandidaten Vivek Ramaswamy: ”Lita aldrig på en kines eller indier” och tillade sedan: ”ALDRIG”, visar sms:en.
i en diskussion om varför vissa republikaner anser att demokraterna gör svarta människor till offer.
Ingrassia: ”Svarta beter sig så eftersom det är deras naturliga tillstånd ... Man kan inte ändra dem.”
”Bevis: hela Afrika är ett skithål, och kommer alltid att vara så.”
I maj 2024 skämtade gruppen om en Trump-kampanjmedarbetare i Georgia. Ingrassia antydde att personen inte visade tillräcklig respekt för att grundarna var vita, enligt chatten.
”Paul hör hemma i Hitlerjugend tillsammans med Übergruppenführer Steve Bannon”, skrev den första deltagaren i chatten.
”Jag har en nazistisk dragning i mig då och då, jag ska erkänna det”, svarade Ingrassia, enligt kedjan.
Med hänvisning till den vite nationalisten Nick Fuentes och programmet ”Live From America” en andra medlem i gruppen: ”Ny LFA-show kommer med Nick Fuentes och Paul Adolf Ingrassia.” Till vilket Ingrassia skrev ”Lmao”.
Ingrassia anmärkte först att Georgia-agenten borde "läsa en bok (om hon kan) om George Washington och Amerikas grundande", enligt kedjan.
”Paul, du framstår som en vit nationalist, vilket inte gynnar någon”, svarade en tredje deltagare i chatten."
”Vi borde hylla vita män och den västerländska civilisationen och jag kommer aldrig att backa från det”, skrev Ingrassia.
https://www.politico.com/news/2025/10/20/paul-ingrassia-racist-text-messages-nazi-00613608?edition=montgomery&mc_cid=24d6803367&mc_e id=44320939bb&rchk=YES&schk=YES&utm_campaign=24d68 03367-NL_MCD_20251021_0600&utm_medium=email&utm_source=T he+Banner&utm_term=0_-24d6803367-638425481