Citat:
Ursprungligen postat av
Adidas
Det är tydligt att de menar att de egentligen inte kommenterar och inte tänkte göra det denna gången heller men eftersom grisen gjort det offentligt och det fått sån spridning så har de inget val.
Sjävklart litar du på grisen och dömer ägaren. Det är ju svensk mot invandrare så det är ett enkelt val för såna som dig
Nej, det är verkligen inte tydligt. Den som har skrivit nedanstående text oavsett det är en invandrare eller en infödd, är familjär med det svenska språket och gör inte en sådan miss att texten egentligen betyder något helt annat.
"Vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag."
Att tro att den som skrivit detta menar att de nu gör ett undantag är att nedvärdera skribentens förmåga att uttrycka sig.
Vad gäller etnicitet sedan så har jag inte tänkt på den saken. Dels för att jag sällan (klart att det händer) tänker på huruvida folk är svenskar i hundrade generationen eller om de har rötter i andra länder. Dels för att jag varken sett bild eller namn på restaurangägaren.
Att jag tror mer på den du kallar gris i detta fall beror helt enkelt på att restaurangägaren har gjort så många konstiga saker. Att man ringer en gäst istället för att ta det hela på plats antingen när det man vill diskutera händer eller när gästen dyker upp nästa gång är helt galet dumt och oproffsigt. Ponera nu att Marcus är som ett litet skolbarn som äter upp en tredjedel av det han lägger på tallriken varje gång, inte fan ringer man som restautangägare då hem till den personen som att det vore just ett litet skolbarn?
Och om man blir uppringd om en sådan sak och tycker att detta inte stämmer (vilket ju verkar vara fallet med Marcus) så går man vill till pressen och säger detta istället för att hitta på en historia om buffélagar och annat. Att en restaurangägare ringer och påstår att man kastat mat är ju lika dumt som det som nu påstås, även om det skulle vara sant. Är man dessutom av åsikten att man mer eller mindre alltid slickar tallriken är ju ett sådant samtal ännu dummare. Ändå säger inte Marcus något om detta när han blir intervjuad av lokalpressen.
Vidare så har du faktumet att Marcus har folk (kanske bara svenskar jag har inte orkat kolla) som stöder hans version om att det var rent på hans tallrik när de gick.
Det är helt solklart att restaurangägaren retat sig på att Marcus äter för mycket och när han sedan har mage att kritisera stjärnkrögaren så går topplocket. Att blanda in ngon form av rasism i detta kan bara göras av någon som har en väldigt stor offerkofta.