2025-10-23, 22:07
Medlem
Hur det här än har gått till och oavsett om Marcus är en tjockis som frossar och slänger mat eller inte så har restaurangen skitit sig grovt i näven här. Såvida de inte tycker att all publicitet är bra publicitet så borde de ångra det telefonsamtalet nu.
Citera
2025-10-23, 22:38
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Kan vi vara ärliga och säga att det endast beror på att Marcus är svensk och ägaren av restaurangen är blatte? För jag är redo att betta bägge mina pungkulor på att om det hade varit tvärtom med med exakt samma scenario så hade du stått helt bakom den svenska restaurangägaren och förbannat blattekunden för att han slängt mat i onödan.

Nej. Hade inte tolererat att en svensk restaurang ringde upp mig heller, after the matter, och klagar på något snarare än att komma till mig där och då.
Citera
2025-10-24, 00:58
Medlem
JustTrollings avatar
Även Expressen tar upp detta mycket allvarliga brott mot buffélagen.

Om man erbjuder buffé där besökaren plockar själv, vilket man såklart inte måste göra som restaurangägare - enligt buffélagen. Då får man räkna med att det drar till sig lite knegare som gillar att äta mycket, och ta det i beaktande vid prissättningen. Annars kan man servera fasta portioner. Något som avskräcker glupska knegare.

Denna gång kände han att en ur personalen, som han identifierade som ägaren, ”inspekterade allt” han gjorde. Därför skrev han en dålig recension på restaurangens Facebooksida.

– Där kommer ju mitt namn upp och på så sätt har han hittat mig. Så han ringde upp mig och förklarade att jag hade tagit fyra pannbiffar. Han sa att det inte är normalt att äta så många, att sådana som jag inte är lönsamma kunder och att det i buffélagen står att man bara får ta två stycken.
Vad det är för lag restaurangen ska ha hänvisat till vet inte Marcus Vadeby, som är övertygad om att han inte har gjort något fel.
Expressen har sökt Commats ägare, som inte har återkommit.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/marcus-at-fyra-pannbiffar-pa-buffe-blev-utskalld/
Senast redigerad av JustTrolling 2025-10-24 kl. 01:18.
Citera
2025-10-24, 01:14
Medlem
Det här kommer att bli dyra två (?) pannbiffar för den snikna restaurangägaren. Vilken idiot! 😁
Citera
2025-10-24, 01:25
Avslutad
Katrineholm

Buffélagen

https://www.commat.se
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/marcus-at-fyra-pannbiffar-pa-buffe-blev-utskalld/
Citat:
Han sa att det inte är normalt att äta så många, att sådana som jag inte är
lönsamma kunder och att det i buffélagen står att man bara får ta två stycken.
Expressen har sökt Commats ägare, som inte har återkommit.
Citera
2025-10-24, 01:37
Medlem
Tydligen går det inte att lämna omdömen/recensioner om stället heller längre. Kan vara ren slump givetvis. 🙄
Citera
2025-10-24, 02:16
Medlem
Besökaren är inte kriminell utan en ouppfostrad vidrig tölp.

Restaurangägaren verkar heller inte ha alla hästar hemma som kontaktar besökaren i efterskott.
Senast redigerad av lont 2025-10-24 kl. 02:20.
Citera
2025-10-24, 02:59
Medlem
hur fan fick restaurangen hans nummer?
Citera
2025-10-24, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Det är tydligt att de menar att de egentligen inte kommenterar och inte tänkte göra det denna gången heller men eftersom grisen gjort det offentligt och det fått sån spridning så har de inget val.

Sjävklart litar du på grisen och dömer ägaren. Det är ju svensk mot invandrare så det är ett enkelt val för såna som dig
Nej, det är verkligen inte tydligt. Den som har skrivit nedanstående text oavsett det är en invandrare eller en infödd, är familjär med det svenska språket och gör inte en sådan miss att texten egentligen betyder något helt annat.

"Vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag."

Att tro att den som skrivit detta menar att de nu gör ett undantag är att nedvärdera skribentens förmåga att uttrycka sig.

Vad gäller etnicitet sedan så har jag inte tänkt på den saken. Dels för att jag sällan (klart att det händer) tänker på huruvida folk är svenskar i hundrade generationen eller om de har rötter i andra länder. Dels för att jag varken sett bild eller namn på restaurangägaren.

Att jag tror mer på den du kallar gris i detta fall beror helt enkelt på att restaurangägaren har gjort så många konstiga saker. Att man ringer en gäst istället för att ta det hela på plats antingen när det man vill diskutera händer eller när gästen dyker upp nästa gång är helt galet dumt och oproffsigt. Ponera nu att Marcus är som ett litet skolbarn som äter upp en tredjedel av det han lägger på tallriken varje gång, inte fan ringer man som restautangägare då hem till den personen som att det vore just ett litet skolbarn?

Och om man blir uppringd om en sådan sak och tycker att detta inte stämmer (vilket ju verkar vara fallet med Marcus) så går man vill till pressen och säger detta istället för att hitta på en historia om buffélagar och annat. Att en restaurangägare ringer och påstår att man kastat mat är ju lika dumt som det som nu påstås, även om det skulle vara sant. Är man dessutom av åsikten att man mer eller mindre alltid slickar tallriken är ju ett sådant samtal ännu dummare. Ändå säger inte Marcus något om detta när han blir intervjuad av lokalpressen.

Vidare så har du faktumet att Marcus har folk (kanske bara svenskar jag har inte orkat kolla) som stöder hans version om att det var rent på hans tallrik när de gick.

Det är helt solklart att restaurangägaren retat sig på att Marcus äter för mycket och när han sedan har mage att kritisera stjärnkrögaren så går topplocket. Att blanda in ngon form av rasism i detta kan bara göras av någon som har en väldigt stor offerkofta.
Citera
2025-10-24, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Precis så. Och skapar fler konton i sociala medier och vill ha sponsring av restauranger för att äta där och sprida på sociala medier. Det var ju en av orsakerna till att det blev bråk med Conmat - för de ville inte sponsra.

Men nu är han kungen i stan - bara att gratulera alla gick på det
Fast om man kollar hans sida står det ju ofta t ex så här:

"man ska aldrig byta ett vinnande koncept.
I obetalt samarbete med HEAT Eskilstuna
5 av 5 biffar"

Dvs han ger toppbetyg åt ett ställe som då inte sponsrat. Och det lär väl vara så de flesta ställer hanterar tiggare, dvs man säger nej tack. Marcus är ju inte direkt Bianca Ingrosso vad gäller antal följare på sociala medier.
Citera
2025-10-24, 07:22
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Fast om man kollar hans sida står det ju ofta t ex så här:

"man ska aldrig byta ett vinnande koncept.
I obetalt samarbete med HEAT Eskilstuna
5 av 5 biffar"

Dvs han ger toppbetyg åt ett ställe som då inte sponsrat. Och det lär väl vara så de flesta ställer hanterar tiggare, dvs man säger nej tack. Marcus är ju inte direkt Bianca Ingrosso vad gäller antal följare på sociala medier.

Jag tvivlar inte en sekund på honom och hans tjej i vad de berättar om vad som hände med Commat. Men det här han börjat med efteråt, det är nog lite... löjligt...
Citera
2025-10-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Jag tvivlar inte en sekund på honom och hans tjej i vad de berättar om vad som hände med Commat. Men det här han börjat med efteråt, det är nog lite... löjligt...
Well, det är ju hans 15 minuter och han vill väl ta vara på dem. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in