2025-10-23, 23:40
Medlem
SkattefriZons avatar
Vet att jag tittade på det här för längesedan och då var det ca 5 månader du fick vänta på första utbildningen från Alfa kassan.

Tror dom gjorde någon lag eller liknande för att ändra det här.

Men söker jag nu så verkar det ligga på ca 2 månader.

Vad har ni för A-kassa och hur lång är handläggningstiden?
Citera
2025-10-24, 00:00
Medlem
Vad menar du? Hur lång tid det tar från att du blivit av med jobbet och börjar stämpla tills du får cash?
Citera
2025-10-24, 00:43
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babiankuken
Vad menar du? Hur lång tid det tar från att du blivit av med jobbet och börjar stämpla tills du får cash?

Ja så menar jag. Vet att man får det en gång månaden när det börjar rulla. Men den första utbetalningen verkar ta lång tid att få om man läser recensioner och på olika forum.
Citera
2025-10-24, 09:45
Medlem
Skaffa jobb.. så får du pengar/lön snabbare…
Citera
2025-10-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Ja så menar jag. Vet att man får det en gång månaden när det börjar rulla. Men den första utbetalningen verkar ta lång tid att få om man läser recensioner och på olika forum.

Lämna in alla uppgifter, arbetsgivarintyg och fyll i allt skit dom begär så ska du kunna söka pengar efter en månad ungefär. Du söker retroaktivt. Du kan söka en gång i veckan eller bunkra upp och söka mer sällan.

Det här gäller om du blivit uppsagd pga arbetsbrist eller annan anledning som inte du kan påverka. Har du själv sagt upp dig eller misskött dig som lett till uppsägning då får du som minst 45 bankdagar karens. Alltså 9 veckor utan ett rött öre.
Citera
2025-10-25, 19:47
Medlem
(FB) Samlingstråd - A-kassan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här