Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Många av dessa aktörer förefaller representera global storfinans. Mitt intryck av t.ex. Mix är att han inte har någon personlig insats. Han åker ju på semester under värsta krisen i företaget.
När Mix backare eller Goldman Sachs går in bakom Northvolt förefaller det finnas hur mycket pengar som helst. Att Stegra plötsligt har slut passar bara i deras spel. De kan omöjligen göra av med miljarder i månaden.
EU har sådana jätteplaner att de slår ut mindre satsningar som drivs av ingenjörer och inte av ekonomer och politiker.
Styrningen måste bort från EU och tillbaka till Sverige så EU inte kan driva projekt för politiska målsättningar, som t.ex. enorma gröna projekt.
För att mindre lokala företag skall få stöd måste inflytande flyttas till Sverige och våra regioner.
Min känsla och logisk slutsats är att de flesta så kallade ” Gröna satsningar” som styrs av globala aktörer är ett ett gigantiskt mygel. Pengarna som satsats är i den omfattning att de kan inte ha använts i de här fabrikerna.
Jag tror aldrig det var meningen att fabrikerna skulle bli färdiga och leverera några produkter. Dessa företag är i stället omfördelningsstationer som används för att listigt överföra pengar till projekt i utvecklingsländer och till ett flertal politiska projekt för att överföra pengar från de vita onda människorna som tjänat pengar på de färgades bekostnad.
Ja jag vet att det är så fel det kan bli att använda stackars gamla Ingers eller dina pensionspengar som hon / du stretat ihop genom idogt arbete hela livet till andra grupper. Men vänsterliberala krafter i USA tycker nog inte det.
Att man sedan använder sig av Harald Mix med fler figurer är ju praktiskt då de riktiga tjuvarna och politikerna inte nagelfars när den planerade konkursen blir ett faktum.