2025-10-23, 12:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det har hänt många gånger för mig jag har lämnat 8-10 köttbullar på buffer utan att någon bryr sig.

Varför tar du på mer än vad du orkar äta upp ? Det är inte ok.
Citera
2025-10-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Varför tar du på mer än vad du orkar äta upp ? Det är inte ok.
För att jag bryr mig inte . Finns ingen lag att jag inte får göra så.
Citera
2025-10-23, 12:20
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Stämmer detta så kommer 50% av tråden att hävda att det är ok när det är buffé, 30% kommer att skämmas för sina inlägg, 15% jublar över att Marcus är en lögnare och de sista 5% fattar inte att detta är en game chanser utan maler på om innehållet i pannbiffar och en massa annat oväsentligt.

Tror du seriöst, att Marcus skulle kontakta media gällande ägarens telefonsamtal, om han plockat på sig 4 biffar och slängt 3? Nu känner jag inte Marcus, men inget tyder (hittills) på att han har en allvarlig funktionsnedsättning, det vore den enda rimliga förklaringen till hans kontakt med media, om han trots allt slängt så mycket mat.
Citera
2025-10-23, 12:25
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
För att jag bryr mig inte . Finns ingen lag att jag inte får göra så.

Det gör bara att priset kommer öka med tiden om fler kommer göra som dig, ta på mindre och ät upp istället vad är det för fel på dig.
Citera
2025-10-23, 12:38
Medlem
Maulcas avatar
Berömda pannbiffar kyss mig långsamt där ryggen slutar. Commats:s pannbiffar här finns hur mycket som övrigt att önska. Torra smaklösa, förstår inte att Marcus fick i sig 4. Måste varit tillsammans med den äckliga pulversåsen gjord på vatten och inte en smula grädde eller smör.
Citera
2025-10-23, 12:40
Medlem
BeatriceCencis avatar
Det tål att sägas igen,
Inte en chans att pannbiffarna på bilderna väger 200 gram. Jag sa 125 gram förut, men även det är nog i mesta laget, snarare runt 100 gram..

https://www.friatider.se/marcus-tog-fyra-pannbiffar-pa-buffen-fick-skall-av-restaurangen

Det vore ju ren idioti som restaurangägare, att på en buffé göra pannbiffar som väger 200 gram, eftersom många, framförallt kvinnor, inte äter så mycket kött, vilket gör att det skulle slängas en del i onödan. Men visst, eftersom ägaren NU hävdar att hans biffar är på 200 gram, så måste han ju fortsättningsvis göra dem på 200 gram för att inte framstå som lögnare. Någon som bor i närheten och äter där kan ju ta med en liten digitalvåg och väga dem.

Tror inte för fem öre att Marcus har slängt 3 av 4 biffar, och att telefonsamtalet från restaurangägaren handlade om att Marcus skulle ha slängt dessa 3 biffar. Ifall det vore så att han gjort det, och det var sant, så går han väl knappast till pressen. Marcus skrev ju i sitt inlägg att restaurangägaren varit på honom gången innan och sagt att man bara får ta EN tallrik med mat, alltså ingen påfyllning.

Känns mer som att restaurangägaren nu hittar på saker i efterhand för att försöka rädda situationen. Han vet ju att Marcus och hans bekanta aldrig kommer gå dit igen, så han kan bre på med vilka anklagelser som helst.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2025-10-23 kl. 12:42.
Citera
2025-10-23, 13:07
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det tål att sägas igen,
Inte en chans att pannbiffarna på bilderna väger 200 gram. Jag sa 125 gram förut, men även det är nog i mesta laget, snarare runt 100 gram..

https://www.friatider.se/marcus-tog-fyra-pannbiffar-pa-buffen-fick-skall-av-restaurangen

Det vore ju ren idioti som restaurangägare, att på en buffé göra pannbiffar som väger 200 gram, eftersom många, framförallt kvinnor, inte äter så mycket kött, vilket gör att det skulle slängas en del i onödan. Men visst, eftersom ägaren NU hävdar att hans biffar är på 200 gram, så måste han ju fortsättningsvis göra dem på 200 gram för att inte framstå som lögnare. Någon som bor i närheten och äter där kan ju ta med en liten digitalvåg och väga dem.

Tror inte för fem öre att Marcus har slängt 3 av 4 biffar, och att telefonsamtalet från restaurangägaren handlade om att Marcus skulle ha slängt dessa 3 biffar. Ifall det vore så att han gjort det, och det var sant, så går han väl knappast till pressen. Marcus skrev ju i sitt inlägg att restaurangägaren varit på honom gången innan och sagt att man bara får ta EN tallrik med mat, alltså ingen påfyllning.

Känns mer som att restaurangägaren nu hittar på saker i efterhand för att försöka rädda situationen. Han vet ju att Marcus och hans bekanta aldrig kommer gå dit igen, så han kan bre på med vilka anklagelser som helst.

Efter att ha sett bilden på Marcus tallrik, funderar man även vad "kockarna" pysslat med gällande "pannbiffarna"? Är kockarna synskadade eller 4 år gamla? Biffarna ser ut som komockor, som skit i dubbel bemärkelse. Är de friterade eller panerade till på köpet?
Citera
2025-10-23, 13:49
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det tål att sägas igen,

Det finns dessutom andra som kommenterat på Facebook att de varit med om samma saker. Att Commat ska ha haft koll på gästerna och hängt över deras axlar. Såg till och med en kommentar som gällde att han också blivit kontaktad av Commat efteråt. Så det finns fler som menar att de varit med om samma saker... Tror mer på dem än en sketen förklaring från Commat, som dessutom varken förklarar ett skit eller erkänner allt eller ger någon ursäkt till de som varit med om detta...
Citera
2025-10-23, 13:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Efter att ha sett bilden på Marcus tallrik, funderar man även vad "kockarna" pysslat med gällande "pannbiffarna"? Är kockarna synskadade eller 4 år gamla? Biffarna ser ut som komockor, som skit i dubbel bemärkelse. Är de friterade eller panerade till på köpet?

Visst ser "pannbiffarna" märkliga och oaptitliga ut... Commat skrev i sitt Facebook-inlägg att pannbiffarna är 200 gram och vad de innehåller och att de vänder pannbiffarna försiktigt i ströbröd och steker långsamt i smör... Så ja, det är alltså panerade pannbiffar... Märkligt... Panerar de köttbullar också...?
Citera
2025-10-23, 13:58
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis

Ja, färsbiffarna har ett ganska tjockt lager av panering, ser ut lite som panko. Såsen ser tjock och plastig ut, vilket tyder på att det är väldigt mycket bindemedel i den, typ majsmjöl eller liknade.

Som jag ser det, så är bilden i länken beviset för att Marcus version stämmer, och att restaurangägaren nu ljuger när han hävdar att Marcus slängt 3 färsbiffar.

Bilden var tagen av Marcus vid det aktuella tillfället och vi ser att han har 2 st färsbiffar med potatismos på tallriken. Ifall Marcus slängt 3 biffar, som ägaren nu påstår, så måste han alltså ha ätit en av biffarna på den första tallriken och slängt den andra biffen, för att sedan gå och hämta 2 nya färsbiffar och slänga båda två. Knappast troligt. Restaurangägaren ljuger alltså.
Citera
2025-10-23, 14:08
Medlem
Är det inte pga inlägget som de kontaktade Marcus?
Att han lämnat nån recension och ägaren ville följa upp?
Kan ändå känna sympati
Hur många svenskar öht ger feedback både positiv och negativ?
Nej här är vi som musslor och känns befriande att nån visade "curage"
Stand up!
Menar alltså restaurangängaren
Citera
2025-10-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Markus skrev en recension på restaurangens Facebook-sida som handlade om att han återkommande upplevt sig punktmarkerad och övervakad vid besök på restaurangen.
Antagligen var de så de fick tag på hans nummer.
Då var det ju därför de ringde upp!! Inte pga att läsa upp
"Buffelagen" för honom
Marcus vill överdriva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in