2025-10-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
90-talet ringde och ville ha tillbaka sin formel för hur man passivt aggresivt påpekar att något är gammalmodigt.

Ts, låt bli att ta på henne mer, äckel. Bjud på en kaffe och förklara hur efterblivet du betedde dig.
Vad jag minns så uppfanns det på 90-talet Och ersattes av meems ~ 2010-2015

Och eftersom alkohol som bortförklaring som diskuterades 90-00 är det alltså ett helt tids enligt argument.
Senast redigerad av Chilledippen 2025-10-23 kl. 08:42.
Citera
2025-10-23, 08:56
Medlem
Vad menas med ta lite på henne? Du sa att du inte tog på intima delar. Fattar inte?
Citera
2025-10-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasAxis
I teorin låter det här toppen. Men om vi ska vara ärliga, hade du själv kunnat göra detta på riktigt?

Jag lutar mer åt att inte nämna incidenten alls utan från och med nu vara en trevlig reko kille och se vad som händer.

Kanske männen i tråden förstår vad du menar med att du tog på henne.

Men det är stor skillnad om du rörde vid en arm eller rygg jämfört med bröst och mage?

Eller handen var lite överallt?
Citera
2025-10-23, 09:57
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Började en ny tjej på mitt jobb men på en annan avdelning så vi träffas inte så ofta. Hon verkar snäll och ser bra ut. På en aw för några veckor sen råkade jag bli för full och ta lite på henne. Vi har inte träffats sedan dess men jag vet att vi ska på samma möte imorgon.

Lite klantigt att bli så full men jag tänker att det inte är kört än. Hur sköter jag det snyggt imorgon för att fånga hennes intresse?

Förvånad att du har kvar jobbet 😄
Citera
2025-10-23, 10:15
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Är du inte polisanmäld redan så gillade hon det. Finns inga mellanlägen.
Citera
2025-10-23, 10:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Hur sköter jag det snyggt imorgon för att fånga hennes intresse?
1. Kom tidigt för att se om hon också är tidig
2. Skin upp och påstå att var trevligt att träffas igen
3. Ge henne beröm för förra gången, hur bra det var, så intressant det var, ngt du tänkt på som hon sa
'- det var kul det där du sa om .....
4. beröm henne för något gällande hennes utseende/klädsel/frisyr etc - leta efter ngt
5. Häng på i pausen
6. var inte kritisk till företaget utan ge sken av att "man skall alltid göra sitt bästa". Ingen vill ju ha en looser.
Citera
2025-10-23, 10:42
Moderator
Carlboms avatar
Har det gått "några veckor" och hon inte anmält eller rapporterat så knip bara käft och låtsas som ingenting. Hon har förmodligen glömt allt.

Erkänn inte att du gjort nåt fel om du inte måste för tycker hon inte du gjort nåt värt en anmälan innan så kommer hon tycka det efter du bett om ursäkt.
Citera
2025-10-23, 10:55
Medlem
anothes avatar
Gissningsvist är hon mer vuxen än dig och dragit streck/är lika noll intresserad av dig som innan men...
Citat:
Lite klantigt att bli så full men jag tänker att det inte är kört än. Hur sköter jag det snyggt imorgon för att fånga hennes intresse?
kört är det inte, bara jobba på med att visa vem du är
Citat:
Tog inte på kön eller pattar
Citat:
Let her know att hon är en riktigt oskön bitch
.. extra plus ifall du lyckas poängtera framför andra samtidigt så alla vet och blir intresserade/gör gemensam sak.
Citera
2025-10-23, 11:22
Medlem
Citat:
I teorin låter det här toppen. Men om vi ska vara ärliga, hade du själv kunnat göra detta på riktigt?

Jag lutar mer åt att inte nämna incidenten alls utan från och med nu vara en trevlig reko kille och se vad som händer.
Byt ut ”härlig” mot fin så kan det inte bli fel. Det är en komplimang ingen kan reagera negativt på. Men be om ursäkt, det visar att du är trevlig och reko direkt och ni behöver inte undvika varann i fortsättningen.
Men förvänta dig inte att hon är intresserad, i så fall hade hon visat det redan. Eller kommer att göra det, men chansen är nog inte så stor.
Senast redigerad av marageo 2025-10-23 kl. 11:27.
Citera
2025-10-23, 11:30
Medlem
Kollektivtrafikens avatar
Citat:
Tack för seriöst svar, nu kommer vi någonstans.

Och japp du har rätt. Kanske hämtar en kaffe till just henne innan mötet? Lite som en ursäkt. Men säger ingenting om den faktiska lilla incidenten såklart.
Nej gör inte detta, det blir bara stelt.
Bättre ignorera incidenten och sen kanske bara säga som det är till henne.

Alla tjejer gillar inte spel
Citera
2025-10-23, 11:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hoppas TS uppdaterar oss efter mötet eller kanske sitter han hos HR-chefen och försöker förklara sig i detta nu.
Citera
2025-10-23, 12:53
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Be om ursäkt och erkänn att det var ett oacceptabelt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in