2025-10-23, 07:13
Medlem
Det är ett hårt uppvaknande för en ungdom att en vuxen polis ser en pundare när de ser denna ungdom.

Alltså då måste man gått ganska långt med sitt drogmissbruk.
Citera
2025-10-23, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Umeåungdomar i kriminella kretsar riktar hård kritik mot hur de blivit bemötta av polisen. Bland annat har det handlat om hårda tag och poliser som sagt kränkande ord, till exempel pundare.

https://www.sverigesradio.se/artikel...ar-oss-pundare

Polisen slår ifrån sig kritiken om det hårda bemötandet mot unga i kriminella kretsar i Umeå. Ungdomarna vittnar om hårda tag, höga röster och kränkande ord, som pundare.

Umeås polisområdeschef Michael Rystedt menar att det kan vara okej för polisen att i vissa fall kalla ungdomar för pundare. ”Det beror på situationen”, säger han.

https://www.sverigesradio.se/artikel...e-i-vissa-fall

Jag håller på polisen. Vad säger ni?

Vilket totalt skitsnack i den där videon, bara gråt lite till liksom!
Så det är kränkande om polisen följer efter, visiterar och är lite hård i orden mot någon som är med i Dalen nätverket?
Jag förstår visserligen att mamman tycker att hennes son är den snällaste som finns, precis som säkert de flesta andra kriminellas mammor också tycker att deras söner är.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-10-23 kl. 07:28.
Citera
2025-10-23, 08:14
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
Dalen är ett bostadsområde i södra Stockholm, artikeln handlar om Umeå. Är du efterbliven?

Artikel från samma reporter ur samma artikelserie som publicerades dagen innan den som anges i trådstarten och som handlar om samma "Kalle" och "Charlie" i Umeå:
https://www.sverigesradio.se/artikel...tog-han-sig-ur

Ser du, att det står "Dalennätverket" där, och att de tydligen verkar vara aktiva i Umeå?

Jo, jag är medveten om att Dalen är ett bostadsområde i Stockholm. Jag har till och med haft det tveksamma nöjet att promenera genom området. Nej, jag är inte efterbliven. Däremot är jag läskunnig och har fungerande öron, så att jag tydligt kan läsa och höra vad som förmedlas i reportagen.
Citera
2025-10-23, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KosmisktAllvetande
Dalen är ett bostadsområde i södra Stockholm, artikeln handlar om Umeå. Är du efterbliven?
De har i flera år spridit sig norrut. Är du efterbliven?
Citera
2025-10-23, 08:43
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ungdomarna vittnar om hårda tag, höga röster och kränkande ord, som pundare.
Som vanligt. När de inte uppfostras hemma får uniformspersonal göra det på stan istället.
Citera
2025-10-23, 08:43
Medlem
Hur fan kan de skriva snyftartiklar om kriminella?
Citera
2025-10-23, 08:52
Medlem
Horungar är nog bättre, men detta är väl förmodligen hets mot folkgrupp enligt de vänsterliberala lagarna
Citera
2025-10-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Kriminella som känner sig kränkta. Haha! Är det parodi?

"Kalle" och "Charlie", skriver SR. Vågar man anta att lämpligare täcknamn borde ha varit "Mohammed" och "Ahmed", eller är det så att svartskallarna i "Dalennätverket" faktiskt riktar in sig på våra svenska ungdomar i högre utsträckning nu?
Klart dom känner sig kränkta,
det är ju som att bli kallad svensk.

--Blatte eller pundare, kan frågan vara i brotts-trådarna.
Pundare implicerar att det är en svensk.
Citera
2025-10-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster

Det är direkt olämpligt att polisen kallar ungdomar för pundare.

Nu går ju inte poliser runt och kallar ungdomar det, vilket du felaktigt påstår att de gör. Polisen har respekt för normala ungdomar. De flesta poliser är föräldrar själva. Polisen beter sig alltså inte alls olämpligt.

Däremot kallar polisen pundare för pundare, vilket är en korrekt beskrivning av verkligheten. Precis som svenska folket kallar pundare för pundare.
Citera
2025-10-23, 09:46
Avstängd
Hahaha i PK-sverige gråter pundare ut i tidningar för polisen varit lite dum bufuckinghu
Citera
2025-10-23, 10:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Umeåungdomar i kriminella kretsar riktar hård kritik mot hur de blivit bemötta av polisen. Bland annat har det handlat om hårda tag och poliser som sagt kränkande ord, till exempel pundare.

https://www.sverigesradio.se/artikel...ar-oss-pundare

Polisen slår ifrån sig kritiken om det hårda bemötandet mot unga i kriminella kretsar i Umeå. Ungdomarna vittnar om hårda tag, höga röster och kränkande ord, som pundare.

Umeås polisområdeschef Michael Rystedt menar att det kan vara okej för polisen att i vissa fall kalla ungdomar för pundare. ”Det beror på situationen”, säger han.

https://www.sverigesradio.se/artikel...e-i-vissa-fall

Jag håller på polisen. Vad säger ni?

Hmm…
Dom är ju pundare så vadå kränkande, curlande föräldrar som klagar.
Inte mina barn, är dom andra ungarna som dragit med mina barna på dåligheter.
Nä nog ska ungarna få höra vad dom är och lära sig att det inte är häftigt punda!
Citera
2025-10-23, 10:39
Medlem
Inte förvånad.

Den 2 juli 2025 infördes det en lag "förolämpning av tjänsteman" som kan innebära upp till 6 månaders fängelse om du förolämpar en polisman. Samtidigt så förolämpar polisen allmänheten och polischefen backar upp det.

Vidrigt beteende av polisen. De ska vara förebilder och behålla lugnet utan verbala påhopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in