Citat:
Hejsan,
Jag är äntligen igång! Började på mounjaro 6/10 och tog min andra spruta igår.
Känner lite biverkningar i form av illamående men väldigt övergående, känner mig mätt snabbt o försöker fokusera på protein o grönt. Har också haft lite sömnsvårigheter då jag vaknar tidigt o har svårt o somna om.
Är dock väldigt pigg, glad, jämt humör, pepp på livet.. tänker NOLL på mat vilket är så skönt, noll sötsug förutom lite igår när det ändå var dags för ny spruta.
Klurar på om jag ev ska ligga kvar på 2,5 en månad till sen, tycker detta än så länge verkligen har bra effekt. Hur har andra här gjort?
Längd: 170 cm
Startvikt: 98,5 kg
Efter 1 vecka: 96,1
- 2,4 kg
Jag är äntligen igång! Började på mounjaro 6/10 och tog min andra spruta igår.
Känner lite biverkningar i form av illamående men väldigt övergående, känner mig mätt snabbt o försöker fokusera på protein o grönt. Har också haft lite sömnsvårigheter då jag vaknar tidigt o har svårt o somna om.
Är dock väldigt pigg, glad, jämt humör, pepp på livet.. tänker NOLL på mat vilket är så skönt, noll sötsug förutom lite igår när det ändå var dags för ny spruta.
Klurar på om jag ev ska ligga kvar på 2,5 en månad till sen, tycker detta än så länge verkligen har bra effekt. Hur har andra här gjort?
Längd: 170 cm
Startvikt: 98,5 kg
Efter 1 vecka: 96,1
- 2,4 kg
Jag har kört 2.5 i 8 veckor och kommer fortsätta med det. Det har gett mig tillräckligt med effekt. Jag tappar runt 1kg i veckan just fortfarande, håller mig mätt och det är fortfarande väldigt enkelt att avstå sötsaker. Hade samtal med min onlineläkare häromdagen och först skrev dom ut 5mg men jag sa att effekten fortfarande är tillräckligt bra på 2.5 så fick 3 uttag till på det.
Vet inte hur länge jag kommer köra på 2.5 men troligtvis länge, jag vill inte ta bort hungern helt, så idag när jag ska ta min spruta känner jag lite hunger, men helt klart hanterbart.
det som dock grämer mig lite, är att sist jag vägde såhär så passade vissa kläder i garderoben väldigt bra, det gör dom inte riktigt än... vet inte om de beror på att jag både lagt på mig fett och muskler senaste 3-4 åren sen jag vägde så här "lite". någon som har en ide om varför kanske?
Vikt
95,3 första sprutan
93,7
92,6
91,2
89,9 Ny spruta, 1 dosen på andra sprutan.
88,8
87,8
86,9
midjemått/magmått
110
105
101
100
96
96
95
94
Tränat en del men inte mer än ett par pass i veckan.