2025-10-22, 17:55
Medlem
Baron21s avatar
Vem är kvinnan?
Citera
2025-10-22, 17:55
Medlem
Vem fan går fram och pussar på fruntimmer utan att ha en relation.

Oerhört klåpigt och skabbigt agerat och han bör dömas.
Citera
2025-10-22, 17:57
Medlem
detektiven789s avatar
Frågan är om en svensk domstol kan gå emot en kvinnas upplevelser och känslor och döma att hon överreagerat? Domaren i det kanadensiska hockeymålet dömde iaf så och slog fast att kvinnans "sanning" inte gills eftersom hennes "sanning" faktiskt var en lögn.
Citera
2025-10-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag levde för i helvete på den tiden och växte upp i den andan - kvinnor hade MYCKET mer skinn på näsan då och hade ALDRIG ens försökt sig på att anmäla något dylikt - polisen hade dessutom skrattat åt henne, vilket dom även borde gjort när denna anmälan gjordes... Wokefeminismen och HBTQ har lett oss hit och det är livsfarligt att vara man, idag - du kan lätt bli falskeligen åtalad och dömd. Verkliga offer för kränkningar och våldtäkter är jag säker på fnyser åt detta åtal och liknande...
Jag håller med. Brudarna var mer direkta, det vet jag av egen erfarenhet från början av 80-talet. Fan, dom gick ju topless på badstränderna. Klart killarnas ögon hängde som sladdlampor ur skallarna på dom. Men det var OK och vissla efter dom också.
Citera
2025-10-22, 18:02
Medlem
Löjligt, svensk rättvisas lågvattenmärke, man friar kriminella och bedragare.

Men åtalar för ett pussförsök.

Svensk rättvisa kan inte respekteras.

Inför folkdomstolar och inför tjänstemannaansvar.
Citera
2025-10-22, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Den här sagan slutar inte här. Oavsett vad domslutet blir kommer garanterat någon av de två att överklaga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Tror att han får dagsböter alt blir friad. Psykobruden kommer att överklaga till HR och där frias ML helt.

Jävla trams detta. Är det sånt vi lägger våra skattepengar på.

Är på Micke Leijnegards sida oavsett, han blir friad (ok kanske böter i värsta fall) Micke är reko, feltramp kan alla göra på en firma fest, tjejen/kvinnan överreagerar det hela och drar hela kyssen/pussenä till det yttersta.
Citera
2025-10-22, 18:04
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikaltLiberal
Han har utan samtycke pussat en kvinna upprepade gånger. Tycker du att det ska vara tillåtet att pussa andra utan deras tillåtelse?

I Sverige löser vi inte rättsliga ärenden med pengar i handen eller Swish. Domstolarna finns till för att klanvälde och privat rättskipning inte ska förekomma.

Nej. Men som min mamma sa att hon gjorde när hon var yngre. Var en karl för närgången så lappade man till honom och så lommade han iväg.
Liksom säg ifrån, agera på plats, ge honom en snyting.
Då det verkar ha varit på någon form av fest så var hon väl knappast i ett ensamt och utsatt tillstånd.

Idag höjer folk inte rösten eller visar nån pondus. Det är tystnad och sen pipa till polisen.
Jag säger inte att Micke gjorde rätt. Men att skjuta hans karriär i sank för att han är fylleflörtig och närgången med antagligen inga våldsamma intentioner känns hårt, ge honom ett blåöga istället så kanske han är försiktigare med vinet nästa gång.
Citera
2025-10-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
När fan ger barn tillåtelse att deras föräldrar får pussa sin barn? Tycker du att det ska vara tillåtet att pussa sina barn utan tillåtelse?

Desamma gäller för alla husdjur också.. går en jävla massa smygkyssare på våra gator dagligen
Min hamster säger tydligt ifrån. Det får jag respektera.
Citera
2025-10-22, 18:12
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Jag håller med. Brudarna var mer direkta, det vet jag av egen erfarenhet från början av 80-talet. Fan, dom gick ju topless på badstränderna. Klart killarnas ögon hängde som sladdlampor ur skallarna på dom. Men det var OK och vissla efter dom också.

Precis. Som min mamma sa. Om en karlslok var för närgången och inte lyssnade när man sa "Pys iväg!". Så gav man honom en fet smäll och då stack han med svansen mellan benen. Anmäla något sådant fanns liksom inte på kartan.

Förvisso var väl inte männen på den tiden anabolatorskar och kaosblattar som idag säkert slagit tillbaks. Men Leijnegard verkar inte vara den typen, han hade garanterat backat av en hurring och ursäktat sig.
Citera
2025-10-22, 18:13
Moderator
Dr Kings avatar
Om den fyllekåta Puss-Micke döms eller inte har egentligen liten betydelse för hans framtida karriär. Han är redan persona non grata och placerad djupt ner i frysboxen på SVT. Också ”för gammal” för att kunna få något jobb på någon annan TV-kanal.

Ändå viss ironi att mannen som är mest känd för att ha satt Peter Settman på pottan med att de två skulle kunna vara män som åkte ut i förorten och satte på unga tjejer på en lägenhetsbordeller nu får tillbringa sina dagar med att mata duvor i parken p.g.a. två fyllepussar.

https://www.youtube.com/watch?v=EBYZfSbbJmE
Citera
2025-10-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Förundersökningsprotokoll
Fup
Stockholms tingsrätt
B 21763-24
Aktbil 8 & 9
https://files.catbox.moe/ycv2c9.pdf
https://files.catbox.moe/tnktkv.pdf
Stämningsansökan
Stockholms tingsrätt
B 21763-24
https://files.catbox.moe/apuhha.pdf

Tack!
Citera
2025-10-22, 18:17
Medlem
När jag ser Micke L uttala sig utanför rättssalen och han se ut som om han skall börja gråta och talar om hur hemskt det är om den här kvinnan har mått så dåligt på grund av honom, då kommer jag osökt att tänka på en annan rättegång.

Den mot Otto Warmbier i Nordkorea där han gråter och ber om ursäkt för det grova brott han begått när han tagit ner propagandaskylten från väggen.

Det hela är ett sorgligt spektakel som underkänner landet som tar det till rättegång.

Han har "försökt pussa" någon?
Samtidigt läser man om svenska tjejer som tvingas gå kvar i samma skola eller klass som utlänningar som våldtagit dem.

Är det detta som kallas "anarkotyranni"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in