2025-10-22, 15:38
Avslutad
Dom meddelas om två veckor, den 5 november, kl. 11.00.
https://www.expressen.se/noje/rattegangen-mot-micke-leijnegard-folj-live/
Citera
2025-10-22, 15:41
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Haha, "ett hänsynslöst antastande", enligt åklagaren - ja, här snålar man ej på krutet!
Citera
2025-10-22, 15:44
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator

Tror att han får dagsböter alt blir friad. Psykobruden kommer att överklaga till HR och där frias ML helt.

Jävla trams detta. Är det sånt vi lägger våra skattepengar på.
Citera
2025-10-22, 15:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hon sitter med i rättsalen. Gråtmild och är traumatiserad av händelsen. Hon har t.o.m gått i terapi för detta tramset..
Luktar psyko om henne..

Hon beter sig som att hon har blivit gruppvåldtagen av tio somalier.
Hon har blivit tvångspussad två gånger av en gubbsjuk tönt från Skellefteå.
Båda behöver rycka upp sig och gå vidare i livet.
Citera
2025-10-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
Den här sagan slutar inte här. Oavsett vad domslutet blir kommer garanterat någon av de två att överklaga.
Citera
2025-10-22, 15:47
Avstängd
Vad är en "smällpuss"? Pussar man först den andre och ger denne sedan en smäll på käften, eller är det tvärtom att smällen kommer först...

Hoppas verkligen att ALLA SMS redovisats i rätten, för dessa påvisar något helt annat kring hennes agerande och sinnestillstånd efteråt. Hennes historia verkar ha ändrat sig radikalt sedan hon skrev sina SMS till Leijnegard...
Citera
2025-10-22, 15:48
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
80/90-tal. Då har du missat mycket, det kan jag lova. Anser du verkligen att andan då var samma som idag? Med allt pjåskeri och dylikt? Jag pratar såklart inte bara om personer i beroendeställning, utan om att kvinnor i gemen, var mycket mer måna om sitt revir och privata space. Man kunde och vågade säga emot. Nu växte jag iofs. upp på en bruksort, så kanske annorlunda i storstäderna...?

Folk kan ha olika erfarenheter, jo. Nu är jag inte uppvuxen i en storstad, och är från arbetarklass, men jag tror nog bilden är mycket med komplex än idealiseringen av det förgågna. Har nog snackat med/är medveten om flera som lidit i tysthet under tidigare årtionden. Och tvärtom: finns många unga i dag som inte tar skit. Sättet är kanske inte att örfila upp någon, dock, utan att anmäla.

Tillägg: obs, jag uttalar mig inte om det aktuella fallet, men allmänt.
Citera
2025-10-22, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Folk kan ha olika erfarenheter, jo. Nu är jag inte uppvuxen i en storstad, och är från arbetarklass, men jag tror nog bilden är mycket med komplex än idealiseringen av det förgågna. Har nog snackat med/är medveten om flera som lidit i tysthet under tidigare årtionden. Och tvärtom: finns många unga i dag som inte tar skit. Sättet är kanske inte att örfila upp någon, dock, utan att anmäla.

Tillägg: obs, jag uttalar mig inte om det aktuella fallet, men allmänt.

Jag med - och jag har totalt motsatt erfarenhet av detta än vad du har. Våra berättelser blir av enkom anekdotisk art och äger inget bevisvärde åt något håll. Vi är oeniga och så får det vara.
Citera
2025-10-22, 15:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Så för att sammanfatta.

ML har en "work wife" i RF. De jobbar tätt, hon är en framåt kvinna med eget företag, inhyrd på konsultbasis för produktionsbolaget. Hennes jobb är bland annat att hålla stjärnan glad och få ihop pusslet, så att hon är positiv och flörtig är nästan med i arbetsbeskrivningen, eller åtminstone ingen nackdel. Hon kanske uppskattar uppmärksamheten också?

Så man spelar in säsongen, allt går bra. På avslutningsfesten så festar man hårt, ML dricker för mycket och passar på att försöka få sig lite hångel eller rentav ett ligg. Fuck it, man är ju ändå vid medelhavet, långt ifrån trista Sverige och äkta makar. Nu kör vi.

Han gör två framstötar och båda nekas.

Dagen efter har hon Ågren utav helvete. MLs framstötar inför öppen ridå skapar enorma problem för henne både professionellt och privat. Det undergräver hennes professionella förtroende internt - hon ses som MLs fluffer. Privat kommer hennes make få reda på det, och det sätter Djursholmsvillan på spel. Alltså behöver hon ta kraftigt avstånd från det här. Hur göra? Med lite eftertanke landar hon i att den minst dåliga lösningen för henne, är att kasta ML under bussen med en polisanmälan. Visst, det blir en stökig period framöver och hon bränner sin personliga bro till ML för alltid, men med stora insatser krävs tuffa beslut. Jag först, han är ändå ett as som tog deras flörtiga jobbrelation till att försöka få knulla inför öppen ridå.

ML har också Ågren och vill stryka ett streck över detta, men det är inte en lösning för henne då hon riskerar förlora status, jobbtillfälle och äktenskap. Ergo: Polisanmälan.

Och nu är vi här att två otrohetsaffärer och ett dåligt raggningsförsök landar i rättssalen, för att rädda ansiktet på kvinnan? MLs karriär körd för att han ville ha lite utomäktenskapligt skoj med en yngre kvinna?

Har jag missat något?
Ja, i polisförhör har ML berättat att de tillbringade mycket tid i bilen under inspelningarna. Tydligen långa vägar att köra. Då brukade de småprata om ditt och datt och kvinnan ska då ha berättat om sitt dåliga äktenskap som tydligen var på väg åt helvete. Jag vet inte om de har barn ihop? Hursomhelst så ska ett samtal om detta ha skett samma kväll som de var på väg hem till inspelningsbyn där det var fest. Väl hemma i byn hade Micke (får vi anta att han var något av festens medelpunkt i egenskap av programledare?) minglat med en del kollegor. Han får då syn på kvinnan som står ensam och lite avsides. Kanske hon gått avsides för att röka? Han bestämmer sig för att gå fram och prata lite med henne. Hans beskrivning är att han då ger henne lite peppande ord och bestämmer sig för att ge henne en vänskaplig puss. Oklart om det var på kinden eller munnen. Det var väl dumt kan man tycka, men han gjorde det av ren välmening och möjligen såg han kanske en chans att visa att han kunde tänka sig trösta henne lite mer lite senare? För att inte alla (det fanns tydligen några som satt vid ett bord en bit bort som kunde se) skulle få för sig något skylde han hennes ansikte med en hand samtidigt som han gav henne pussen. Han tänkte nog att det skulle se ut som att han viskade något i hennes öra? Han fick inte känslan av att hon hade reagerat negativt på det som hände, men fick väl inte heller något direkt positivt gensvar. Så han gick tillbaka till det större sällskapet och började mingla igen.
Någon timme senare ser han kvinnan återigen stå avsides och ensam så han bestämmer sig för att gå fram till henne och göra ett sista raggförsök. Själv säger han såklart att han ville säga något vänligt. Och det gjorde han kanske, en gång till. Så han går dit full och go och säger något och försöker sig på en puss till. Nu avvisar hon honom och han fattar läget och går hem och lägger sig. End of story. Kunde man tycka.
Citera
2025-10-22, 15:55
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag med - och jag har totalt motsatt erfarenhet av detta än vad du har. Våra berättelser blir av enkom anekdotisk art och äger inget bevisvärde åt något håll. Vi är oeniga och så får det vara.

Exakt. Ense om det!
Citera
2025-10-22, 15:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag kan inte relatera. Jag har aldrig gjort något liknande som Micke om de är det du undrar?

Jag menar om du tycker att det ska räcka för att det ska kunna bli en rättegång?
Citera
2025-10-22, 16:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon beter sig som att hon har blivit gruppvåldtagen av tio somalier.
Hon har blivit tvångspussad två gånger av en gubbsjuk tönt från Skellefteå.
Båda behöver rycka upp sig och gå vidare i livet.

Till och med den beskrivningen att hon blivit tvångspussad två gånger verkar ju vara i överkant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in