Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Skrev liknande om detta i en annan tråd innan jag läste denna:
(FB) Låta trådskaparen moderera sin egen tråd? (Sammanfogad)Däremot så kanske jag skulle kunna tänka mig att TS kan markera *värdefulla svar* som sedan godkänns av moderator. Samt att om funktionen missbrukas så förlorar man tillgång till den.
Tänker mig att den fungerar bra i trådar där det inte är någon debatt i egentlig mening, utan snarare att man svarar på TS fråga, eller utifrån en viss händelse.
Fungerar bra i delforum som ABoK, Relationer och samlevnad, mat/dryck/tobak samt en del vetenskapliga forum.
Mindre bra i politik, konspirationsteorier, dataspel, droger osv
Jag tror det är en bra idé. Men tror utgångspunkten ska vara att TS kan märka inläggen. Inte andra användare.
Jo jag förstår absolut din tanke, men jag är tyvärr tveksam till om det kommer funka i praktiken. I en tråd om hur man lagar sin damsugare eller vem som har väjningsplikt i en trafikkorsning kommer det säkert fungera, men där postas det inte så många inlägg och finns därmed heller inget större behov för en sådan funktion.
I t.ex. de politiska forumen där jag moddar tror jag tyvärr inte det skulle fungera. Dels är det olika åsikter som framförs och jämförs. Och dels startas majoriteten av trådarna av några få användare som öht inte undrar någonting utan bara vill informera andra hur de ser på något, typ "Hur kan några vara så jävla dumma i huvudet att de stödjer de jävla mördarna Palestina/Israel?" Dessa trådstartare undrar oftast ingenting och är dessutom nog inte heller rätt personer att bedöma vad som är bra svar. De kommer bara starta än fler sådana skittrådar om de dessutom ges möjlighet att flagga inlägg. Och kommer bli än surare när vi moddar dessutom inte godkänner deras flaggningar. Osv.
Så det är nog främst i forumet Aktuella brott och kriminalfall det kanske både kan fylla en funktion och möjligen också kan fungera.
(Sedan behöver det ju inte nödvändigtvis vara just moddar som sköter det heller, man kan ju införa en ny titel, "flaggare" eller något liknade, för några bra och aktiva användare som får i uppdrag att sköta den biten.)