2025-10-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag pekar på allvarliga brister inom läkemedelsbranschen och du sticker huvudet i sanden... kognitiv dissonans kallas det som du lider av.

Ha det gött.

Problemet är väl att du blandar vaccin med alla mediciner som finns. Du vet inte ens vad du diskuterar med andra ord. Vill du diskutera vaccin så bilda dig lite eller kom med en åsikt. Men du kan ju inte lära någon här någonting. Självinsikt tack.
Citera
2025-10-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Problemet är väl att du blandar vaccin med alla mediciner som finns. Du vet inte ens vad du diskuterar med andra ord. Vill du diskutera vaccin så bilda dig lite eller kom med en åsikt. Men du kan ju inte lära någon här någonting. Självinsikt tack.
Du kanske har missat det men TOPIC handlar alltså om både mediciner och vacciner. Kanske lite mkt begärt att du skulle notera en sån detalj.
Citera
2025-10-22, 14:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Vetenskapen visar tydligt att långtidscovid orsakas av själva covid-19-infektionen, inte av vaccinet. Studier från The Lancet och JAMA visar:
Vaccinerade har lägre risk att drabbas av långtidssymtom.

De flesta som lider av långtidscovid har faktiskt haft covid-19.

Allvarliga långvariga biverkningar av vacciner är mycket ovanliga.

Kort sagt: vaccinet är inte boven, tvärtom skyddar det mot både svår sjukdom och långtidscovid.

Jag vet bara en som skulle kvala på långtidscovid. Det är ju bara en person, men han fick covid långt innan vaccinet fanns och blev helt enkelt inte frisk. Inte så att han drabbats superhårt av ME/CFS-liknande, han har ändå trötthet, men det värsta för honom är att han får andningssvårigheter vid ansträngning. De säger att det är långtidscovid. Där kan man inte skylla på vaccin eftersom han inte var vaccinerad.
Citera
2025-10-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag vet bara en som skulle kvala på långtidscovid. Det är ju bara en person, men han fick covid långt innan vaccinet fanns och blev helt enkelt inte frisk. Inte så att han drabbats superhårt av ME/CFS-liknande, han har ändå trötthet, men det värsta för honom är att han får andningssvårigheter vid ansträngning. De säger att det är långtidscovid. Där kan man inte skylla på vaccin eftersom han inte var vaccinerad.
Såvida han inte var dum nog att "vaccinera" sig efteråt och på så sätt både förlänga och förvärra problemen.
Citera
2025-10-22, 15:20
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Jag pekar på allvarliga brister inom läkemedelsbranschen och du sticker huvudet i sanden... kognitiv dissonans kallas det som du lider av.

Ha det gött.

Självklart, nästa gång jag ska diskutera covid-vaccin tar jag med cancerstudier också – bara för att undvika “kognitiv dissonans”
Citera
2025-10-22, 15:25
Medlem
Citat:
Du kanske har missat det men TOPIC handlar alltså om både mediciner och vacciner. Kanske lite mkt begärt att du skulle notera en sån detalj.

TS skriver om vaccin och undrar om ni skeptiker till vaccin tar mediciner. Du verkar ju inte kunna något utan googlar och postar random grejer. Underhållande om det varit i "lek trådarna". Men här vill jag inte se vuxna som knarkat sönder hjärnan. Kul tidsfördriv för dig men tänk på mig liksom.
Citera
2025-10-22, 15:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Såvida han inte var dum nog att "vaccinera" sig efteråt och på så sätt både förlänga och förvärra problemen.

Så det var ett vaccin ett helt år efter som var boven, LuLz.
Citera
2025-10-22, 15:27
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Okej. Finns ca 27 000 i Sverige som anses ha långtids covid. Mörkertalet anses vara stort. Och nyligen visar studier att många av dessa övergår i ME/CFS. Som ju oftast utlöses av just virusinfektioner. Rätt logiskt faktiskt.
Citera
2025-10-22, 15:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Okej. Finns ca 27 000 i Sverige som anses ha långtids covid. Mörkertalet anses vara stort. Och nyligen visar studier att många av dessa övergår i ME/CFS. Som ju oftast utlöses av just virusinfektioner. Rätt logiskt faktiskt.

Vet även en som magrar bort för att hen aldrig återfick normal lukt och smak efter covid, ovaccinerad. Det verkar ju som man har rätt bra koll på biverkningarna på vaccinet, framförallt Moderna som kunde ge hjärtinflammation hos yngre. De drog ju in det mer eller mindre i panik för de unga. Men det finns ju de som skyller allt på vaccin.

De som anser att man aldrig ska ta till mediciner verkar vara lite naiva. Som om kroppen alltid är perfekt och att man alltid kan undvika sjukdomar med ett perfekt leverne.
Citera
2025-10-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
TS skriver om vaccin och undrar om ni skeptiker till vaccin tar mediciner. Du verkar ju inte kunna något utan googlar och postar random grejer. Underhållande om det varit i "lek trådarna". Men här vill jag inte se vuxna som knarkat sönder hjärnan. Kul tidsfördriv för dig men tänk på mig liksom.

Jag förväntar mig inte att du är beredd att lägga så mycket tid på att studera korruptionen så mkt som jag har gjort. Om du mot förmodan skulle vara det kan du börja med Dr. John Abramson .. jag har skrivit om honom förut och även läst några böcker av honom.

https://www.flashback.org/sok/?query=abramson&userid=453680&search_post=1&sp=1&d ate_from=2000-01-01&date_to=2025-10-10&so=pd

Han har kostat läkemedelsföretag MILJARDER tack vare hans expertutlåtanden i rättegångar.
Citera
2025-10-22, 16:05
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig inte att du är beredd att lägga så mycket tid på att studera korruptionen så mkt som jag har gjort. Om du mot förmodan skulle vara det kan du börja med Dr. John Abramson .. jag har skrivit om honom förut och även läst några böcker av honom.

https://www.flashback.org/sok/?query=abramson&userid=453680&search_post=1&sp=1&d ate_from=2000-01-01&date_to=2025-10-10&so=pd

Han har kostat läkemedelsföretag MILJARDER tack vare hans expertutlåtanden i rättegångar.

Jag är hyffsat påläst. Man framstår inte som påläst när man inte är saklig utan du verkar blanda ihop äpplen, päron och grapefrukt. I usa så har de Opioidkrisen och när man sätter sig in i den så kommer mycket fram om hur läkemedelsbranschen fungerar och hur samhället använder läkemedel. Men den handlar inte om att läkemedlen är dåliga. Utan hur man botar symptom med mediciner.
Men man kan inte dra slutsatsen att läkemedel är dåliga eller att vaccin är dåliga. Vi har vaccin som anses helt säkra. Mediciner som är säkra. Man får ta ett läkemedel i taget och diskutera i så fall. Men du verkar ju dra allt över en kam.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-10-22 kl. 16:09.
Citera
2025-10-23, 20:06
Avstängd
Citat:
Receptbelagda läkemedel sägs vara den tredje vanligaste dödsorsaken i USA och Europa.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25355584/
"Abstract. Our prescription drugs are the third leading cause of death after heart disease and cancer in the United States and Europe. Around half of those who die have taken their drugs correctly; the other half die because of errors, such as too high a dose or use of a drug despite contraindications."

Angående vaccin så behöver du nog gräva själv... det är oerhört svårt att ta till sig information från anonyma flashbackare. 😉

Om du gillar att läsa eller lyssna på ljudböcker rekommenderar jag boken "The War on Ivermectin" av Dr. Pierre Kory (sök på yandex.com så hittar du pdf enkelt) eftersom man där får en skrämmande inblick i hur läkemedelsindustrin fungerar.

Lyssnar du på poddar så rekommenderar jag avsnittet med kardiologen Dr. Aseem Malhotra hos Joe Rogan (avsnitt #1979). Där pratas det en del om läkemedel som t.ex. statiner och hälsa i övrigt... rekommenderas.

https://open.spotify.com/episode/43D9PMFx0j9BdbpcS9meBY

Det finns några superläkemedel som Ivermectin, Hydroxiklorokin, Fenbendazol och Aspirin.

De har effekt mot en rad sjukdomar och har en mycket god säkerhetsprofil.

Men Big Pharma motarbetar dessa eftersom patenten har gått ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in