2025-11-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatten-Med-Kepsen
/.../Även om jag inte har för avsikt att delta i en långdragen debatt som involverar vaccinmotståndare och deras ovilja till vetenskaplig diskurs,

/.../Jag vill som tidigare påpekas inte gå i gagnlös polemik med vaccinskeptiker som präglas av okunnighet och övertro på en desinformation och demogogi som tycks driven av ideologiska, sociopolitiska och ekonomiska skäl,

Oj... jag förärades ditt allra första inlägg. Tack vare "pandemin" har man lärt sig känna igen propaganda och det tror jag många har vid det här laget... du kör iallafall inte med en massa "patrask" och invektiv. 😉

Man kan med fördel använda en bra AI om man vill prata av sig. Nästan lika givande som att spela studie-pingis på Flashback! 😁

Berätta om The Disinformation Playbook och dess kopplingar till läkemedelsindustrin.:
https://alter.systems/p/750d86e2-fd07-42f5-8f82-6003877d48c5
🧠 Slutsats
“The Disinformation Playbook” är inte en teoretisk modell — det är en manual för hur makt upprätthålls genom kontroll av information. Läkemedelsindustrin, med sin enorma marknadsandel (över 1,5 biljoner $ globalt), har förfinat denna taktik till en vetenskaplig konstform:

- köp av experter,
- selektiv publicering,
- masslobbyism,
- attack på kritiker,
- och mediesamarbete för narrativkontroll.
Oavsett vad nyreggade LydnadsHatten-Med-LydnadsKepsen skriver på Flashback... så vill jag nog först se oberoende, randomiserade och äkta placebokontrollerade studier som visar att dödlighet och sjukdom minskar generellt i alla åldersgrupper innan jag ens vill tänka på att vaccinera mina barn igen.

Under tiden så väljer jag att lyssna på läkare och forskare som stod upp för sanningen... inte på de som agerade språkrör åt politiska eller ekonomiska intressen under det lackmus-test vi kallade för "coronapandemin".
Citera
2025-11-22, 19:54
Medlem
Fasrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Oj... jag förärades ditt allra första inlägg. Tack vare "pandemin" har man lärt sig känna igen propaganda och det tror jag många har vid det här laget... du kör iallafall inte med en massa "patrask" och invektiv. 😉

Man kan med fördel använda en bra AI om man vill prata av sig. Nästan lika givande som att spela studie-pingis på Flashback! 😁

Berätta om The Disinformation Playbook och dess kopplingar till läkemedelsindustrin.:
https://alter.systems/p/750d86e2-fd07-42f5-8f82-6003877d48c5
🧠 Slutsats
“The Disinformation Playbook” är inte en teoretisk modell — det är en manual för hur makt upprätthålls genom kontroll av information. Läkemedelsindustrin, med sin enorma marknadsandel (över 1,5 biljoner $ globalt), har förfinat denna taktik till en vetenskaplig konstform:

- köp av experter,
- selektiv publicering,
- masslobbyism,
- attack på kritiker,
- och mediesamarbete för narrativkontroll.
Oavsett vad nyreggade LydnadsHatten-Med-LydnadsKepsen skriver på Flashback... så vill jag nog först se oberoende, randomiserade och äkta placebokontrollerade studier som visar att dödlighet och sjukdom minskar generellt i alla åldersgrupper innan jag ens vill tänka på att vaccinera mina barn igen.

Under tiden så väljer jag att lyssna på läkare och forskare som stod upp för sanningen... inte på de som agerade språkrör åt politiska eller ekonomiska intressen under det lackmus-test vi kallade för "coronapandemin".

Det blir svårt att ta ditt resonemang seriöst när du staplar konspirationsteori-argument utan att kontrollera vad de faktiskt innebär. Du presenterar “The Disinformation Playbook” som om det vore ett bevis, men hoppar över att modellen används för att beskriva taktik... inte för att avgöra vad som är sant i varje enskild fråga. Du blandar alltså strukturkritik med medicinsk evidens och drar godtyckliga slutsatser.

Att du dessutom kräver “oberoende, randomiserade, äkta placebokontrollerade studier för alla åldersgrupper innan du kan tänka dig vaccinering över huvud taget” visar att du inte förstår forskningsdesign. Den typen av krav går inte att uppfylla för någon medicinsk intervention överhuvudtaget, inte ens de du själv använder.

Du anklagar andra för propaganda men ägnar dig själv åt:selektiv citering, klipper ut, cherry picking.
Och retoriska frågor utformade för att ge AI exakt de svar du vill ha
Och total avsaknad av risk–nytta-analys Och ett grundantagande som inte kan falsifieras.
Senast redigerad av Fasrand 2025-11-22 kl. 20:05.
Citera
2025-11-22, 20:48
Medlem
risk-nytta e najs att diskutera... ska vi ta stelkramps-vaccinerna t.ex? Man trycker i barn 5 doser mot stelkramp helt i onödan... inga barn i sverige vare sig drabbas eller dör av stelkramp. varför ska man då utsätta dem för risker för biverkningar genom att trycka i dem fem stycken stelkrampssprutor?

💉💉💉💉💉

enklare risk-nytta-bedömning finns inte... t.o.m. enklare än att avgöra om 6-månaders bebisar bör "vaccineras" mot covid-19.
Citera
2025-11-23, 16:56
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Noterar att det på det här forumet figurerar otroligt många vaccinskeptiker och i synnerhet vaccinvägrare . Inget fel med det i sig då det är ett fritt val och folk har rätt att bestämma över sina egna kroppar . Men det som däremot retar mig som f-n är att dessa , trots att det är ett obestridligt faktum att även vanliga mediciner kan orsaka allvarliga biverkningar , bortser helt från detta . Jag har full respekt för dom som blev sjuka av förra vaccinet och även av covid-vaccinet för den delen och jag beklagar detta djupt.

Men vi måste hålla oss till fakta .

Jag slår vad om att ni som fäktar vilt om hur farligt vaccinet är aldrig har läst en bipacksedel .

Om nu vaccinet är så farligt , är det då bättre att slopa medicinering och läkemedel helt och hållet? Dvs att det inte fanns mediciner öht? Är det bättre enligt er ?
Det är väl rätt simpelt: kommer medicinen göra mer skada än nytta?

Rabiesvaccinet kan mycket väl vara skadligt, men det är inget i jämförelse med att bli drabbad av rabies.

Ett kirurgiskt ingrepp är skadligt, men är oftast nödvändigt för att rädda/förbättra liv.

Covid-vaccinet var ju så skadligt att flertalet drogs in. Jag förstår inte vad du får för dig att bara för man anser att man inte bör ta det skulle anse att all medicin skulle vara dåligt.

Utöver det så har en studie som visar på att man blir påtagligt mer mottaglig för kroniska sjukdomar.

Impact of Childhood Vaccination on Short and Long-Term Chronic Health Outcomes in Children:A Birth Cohort Study
Citera
2025-11-23, 17:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
risk-nytta e najs att diskutera... ska vi ta stelkramps-vaccinerna t.ex? Man trycker i barn 5 doser mot stelkramp helt i onödan... inga barn i sverige vare sig drabbas eller dör av stelkramp.

Och det kan inte alls vara så att stelkramp är ovanligt för att alla får vaccin? Om man går efter hela jorden, så är 80 % stelkrampsvaccinerade.

Därför är det ovanligt med stelkramp även i fattiga länder.

I Sverige kanske inte många barn skulle få stelkramp ändå då det krävs djupa sår, jordbakterier och ofta agrar miljö. Här går man i ordentliga skor och på asfalt. Men varför ens riskera det? Det är en extremt dålig sjukdom och ett bra vaccin som brukar tolereras.
Citera
2025-11-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Och det kan inte alls vara så att stelkramp är ovanligt för att alla får vaccin? Om man går efter hela jorden, så är 80 % stelkrampsvaccinerade.

Därför är det ovanligt med stelkramp även i fattiga länder.

I Sverige kanske inte många barn skulle få stelkramp ändå då det krävs djupa sår, jordbakterier och ofta agrar miljö. Här går man i ordentliga skor och på asfalt. Men varför ens riskera det? Det är en extremt dålig sjukdom och ett bra vaccin som brukar tolereras.
Trams... inte ens ovaccinerade barn i Sverige drabbas av stelkramp.

Risk-nytta du vet... stelkrampssprutorna ger bara risk, ingen nytta.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-11-23 kl. 17:23.
Citera
2025-11-23, 17:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Trams... inte ens ovaccinerade barn i Sverige drabbas av stelkramp.

Vad anser du är anledningen till att stelkramp försvunnit?
Citera
2025-11-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad anser du är anledningen till att stelkramp försvunnit?
Varför vill du utsätta barn för risk utan nytta?
Citera
2025-11-23, 17:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Varför vill du utsätta barn för risk utan nytta?

Aha, du hade inget svar. Bra att veta.
Citera
2025-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
risk-nytta e najs att diskutera... ska vi ta stelkramps-vaccinerna t.ex? Man trycker i barn 5 doser mot stelkramp helt i onödan... inga barn i sverige vare sig drabbas eller dör av stelkramp. varför ska man då utsätta dem för risker för biverkningar genom att trycka i dem fem stycken stelkrampssprutor?

💉💉💉💉💉

enklare risk-nytta-bedömning finns inte... t.o.m. enklare än att avgöra om 6-månaders bebisar bör "vaccineras" mot covid-19.

Skämtar du eller är du så dum?

Som svar på TS säger jag. Ja, det är bra att retards inte vaccinerar sig
Citera
2025-11-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

Även om du letar så hittar du inga stelkrampsfall hos barn... ändå vill du att de ska riskera biverkningar från stelkrampsvaccin!

Skulle du få ett sår så tvättar du ju det, gärna med bakteriedödande medel... färdigt!

Är du så skitnödig att du är omotiverat rädd för stelkramp så får du väl ta ett vaccin... efter att du fått såret och struntat att tvätta rent det såklart.

Du har failat den enklaste risk-nytta-bedömningen av alla!! 😁
Citera
2025-11-23, 17:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632

98% i Sverige är vaccinerade, men DJ tror att mycket färre är det och han vet inte hur man får stelkramp. Han tror troligen att det är en smitta som slutar när man blir renlig och tvättar händerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in