2025-10-22, 09:38
Medlem
Sjuka är att så många engagerar sig i ett fall om att en tjockis faktiskt ätit 4 jävla pannbiffar som tydligen väger 200g styck.

Facebookinläggen man ser är pinsamma där de verkar ställa restaurangen till svars på helt orimligt sätt, om servicen är dålig. Gå inte dit bara. Men att folk nu kritiserar företagets ursäkt och förtydligande och allt är bara löjligt. Folk borde skaffa sig ett liv.
Citera
2025-10-22, 09:39
Medlem
pojkpingiss avatar
Har ägaren till Commat som ringde upp Marcus bett om ursäkt och beklagat hjärnsläppet omkring sitt tilltag på sina sociala medier ännu?
Citera
2025-10-22, 09:48
Medlem
peder_asts avatar
Trams. Är det buffé går man in för att äta tills man storknar och att få valuta för pengarna. Fyra pannbiffar är ju ingenting, mitt rekord är 20 slices på Pizzas Huts buffé men då gömde jag kanterna under en massa servetter. På en asiatisk buffé lyckades jag en gång få i mig tio kycklingspett utöver en tallrik sushi och några rundor med övrig mat.

Idioten som driver det stället kan dra åt helvete, hoppas folk bojkottar så att han konkar. Buffé innebär att man äter precis hur mycket man vill, allt annat är trams
Citera
2025-10-22, 09:49
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Sjuka är att så många engagerar sig i ett fall om att en tjockis faktiskt ätit 4 jävla pannbiffar som tydligen väger 200g styck.

Facebookinläggen man ser är pinsamma där de verkar ställa restaurangen till svars på helt orimligt sätt, om servicen är dålig. Gå inte dit bara. Men att folk nu kritiserar företagets ursäkt och förtydligande och allt är bara löjligt. Folk borde skaffa sig ett liv.

Det är verkligen en tragisk inblick i hur lantisar och bönder lever. Vilka tomma, tragiska liv de faktiskt har så att det här nästan blir en höjdpunkt. En händelse man inte får missa och där folk nästan får kändisstatus bland byhålorna.

En favorit är grisen till kompis som var med horungen när han åt och tar varje tillfälle i akt att minsann berätta för alla som kommenterar att hon VAR DÄR i ett försök att få på sig några droppar av kändisregnet som just nu regnar över horungen Marcus.

Till sist så är det många av de här bönderna som troligen är samma eller väldigt liknande klientel som här på FB har högafflarna ute och redo för en lynchning av ägare och restaurang så att det hela även har en äcklig stank av främlingsfientlighet det går inte heller att bortse ifrån.
Citera
2025-10-22, 09:51
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
Trams. Är det buffé går man in för att äta tills man storknar och att få valuta för pengarna. Fyra pannbiffar är ju ingenting, mitt rekord är 20 slices på Pizzas Huts buffé men då gömde jag kanterna under en massa servetter. På en asiatisk buffé lyckades jag en gång få i mig tio kycklingspett utöver en tallrik sushi och några rundor med övrig mat.

Idioten som driver det stället kan dra åt helvete, hoppas folk bojkottar så att han konkar. Buffé innebär att man äter precis hur mycket man vill, allt annat är trams

Valuta för pengarna. Är inte en stor portion hemlagad mat valuta för 129 kronor? Du får ju knappt en kebab med bröd för det nuförtiden.

Nej försök inte med ”valuta för pengarna”. Du är en snål lantis som saknar vett och etikett helt enkelt och det är vad det är men försök inte linda in det i något annat.

Du är en verklighetens Ove Sundberg.
Citera
2025-10-22, 10:06
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Valuta för pengarna. Är inte en stor portion hemlagad mat valuta för 129 kronor? Du får ju knappt en kebab med bröd för det nuförtiden.

Nej försök inte med ”valuta för pengarna”. Du är en snål lantis som saknar vett och etikett helt enkelt och det är vad det är men försök inte linda in det i något annat.

Du är en verklighetens Ove Sundberg.

Har inget med "lantisar" att göra. Folk i huvudstaden äter på samma vis och med samma tänk på bufféer. Buffé innebär att du får blanda mat som du vill från buffébordet, även ta vilken portion du vill, samt ta påfyllning. Men, givetvis bör gästen/kunden ha lite takt och ton i kroppen, ha vett och etikett - så att grisa överdrivet och enbart plocka "det götta" och dyra från bordet, äta så att man riskerar hjärtinfarkt eller inte äta upp det man tagit åt sig, är ett jävla oskick.
Citera
2025-10-22, 10:13
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Har inget med "lantisar" att göra. Folk i huvudstaden äter på samma vis och med samma tänk på bufféer. Buffé innebär att du får blanda mat som du vill från buffébordet, även ta vilken portion du vill, samt ta påfyllning. Men, givetvis bör gästen/kunden ha lite takt och ton i kroppen, ha vett och etikett - så att grisa överdrivet och enbart plocka "det götta" och dyra från bordet, äta så att man riskerar hjärtinfarkt eller inte äta upp det man tagit åt sig, är ett jävla oskick.

Jag har alltid haft känslan att det är ett oskick som främst lantisar ägnar sig åt och den här händelsen och reaktionerna på den från folk har snarare förstärkt det.

Folk från större städer har oftast en annan sorts skam i kroppen same vett och etikett som sagt men det är en sidodiskussion och ändrar inget om personen jag svarade.
Citera
2025-10-22, 10:26
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Jag har alltid haft känslan att det är ett oskick som främst lantisar ägnar sig åt och den här händelsen och reaktionerna på den från folk har snarare förstärkt det.

Folk från större städer har oftast en annan sorts skam i kroppen same vett och etikett som sagt men det är en sidodiskussion och ändrar inget om personen jag svarade.

Nu äter jag inte buffé själv, men har bevittnat åtskilliga lunchbufféer här i Sthlm. Det kryllar av tjockisar som lassar på tallrikarna som om de inte sett mat på en vecka, och vanligt folk som "passar på" att äta för en hel vecka. Sedan äter klientelet kroppsarbetare långt mer än en simpel tallrik på dessa restauranger (i Sthlm). Så det resonemanget kan du spola.

Som många skrivit i tråden, så resonerar restaurangägare som regel (om de har alla hästar hemma) att det man förlorar på karusellerna tar man igen på gungorna. De tjänar gott på 9 av 10 kunder, som inte tar överdrivet mer bara för att det är buffé, det är en mycket liten klick som gör det - det tuggar den genomsnittlige ägaren i sig. Hänger verksamheten så löst, att det inte tål att en gäst tar fyra pannbiffar, kanske man ska skita i att driva restaurang, då man uppenbarligen inte fixar att hålla den lönsam.
Citera
2025-10-22, 10:30
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Borde använt ”WT” i stället för ”Lantis”, det hade vart mer pricksäkert.

Håller med. Och jag håller som sagt med om, att man bör uppföra sig på restaurang, oavsett om det är lunch eller ala carte. Det är trots allt vuxna människor, som bör ha någon form av uppfostran i ryggen.
Citera
2025-10-22, 10:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Det här jippot var klart arrangerat och rasistfettot Marcus.
Han väljer medvetet en bufférestaurang som ägs av en invandrare, glufsar i sig mat, slänger mat, han vill provocera fram en situation.
Sen skriver han en negativ recension på Face och ägaren reagerar när gästen själv orsakade problemet.
Sen springer fettot till Nyheter24, fettots önskan är att bli hjälte bland rasister. Vilket han delvis lyckades med, se bara denna tråden där rasistiska halvhjärnor stämmer in i kören. Sakfrågan är inte så viktig utan huvudsaken är att vi kan ösa galla över invandrare.

Det är väl lite ovanligt att ägaren ringer upp sina kunder?

Hur menar du rasistiskt?
Citera
2025-10-22, 11:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nähe, vad betyder det då?

Vill de styra hur mycket mat varje gäst äter får de väl sälja maten portionsvis.
Vanligen innebär buffé att de ätande kan gå flera gånger och ta olika rätter varje gång.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Buff%C3%A9

Märk väl olika rätter varje gång.
Citera
2025-10-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insertrandomname
Folk som blivit utestängda för att dom brutit mot någon regel, tex sanitära regler, det är en annan sak.
Vad har det varit för sanitära regler som någon brutit mot och sedan blivit avstängd? Bidra gärna med citat och länk också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in