Citat:
Och grejen är, om vi har haft besök - varför dölja det? Jag är 100% säker på att mänskligheten dom senaste säg 200 åren har varit mogna att klara att hantera det. En annan grej jag tänker på, det är att är en soldat blir tillfångatagen i krig så är det enda han behöver svara på är sitt namn, sin rank och sitt nummer. Varför skulle inte en varelse som har löst problemet med att färdas genom världsrymden inte ha liknande tänk? Varför skulle dom samarbeta med några som på en galaktisk skala som bäst är myror?
Okej, det är ett människocentriskt sätt att tänka, men jag tror liksom inte att ETs skulle vara så dumma att dom avslöjade massa shit för oss.
Sen tänker jag också att om nu ET landar någonstans, så behöver man inte dölja det för att bli en maktfaktor - att ET ens är där blir ju en maktfaktor i sig.
Okej, det är ett människocentriskt sätt att tänka, men jag tror liksom inte att ETs skulle vara så dumma att dom avslöjade massa shit för oss.
Sen tänker jag också att om nu ET landar någonstans, så behöver man inte dölja det för att bli en maktfaktor - att ET ens är där blir ju en maktfaktor i sig.
Man har hört många argument om varför man döljer det. De vanliga är väl att man inte vill skapa global panik. En annan är att krigsmakter som beslagtagit kraschlandade UFO:n försöker kopiera den avancerade teknologin och inte läcka det till andra krigsmakter och därigenom få ännu mer makt.
Men av alla tusentals vittnesmål (om inte miljoner vid det här laget) så har ingen lyckats skrapa fram ett end konkret bevis. Bara suddiga bilder.
Det var ju en känd historia från Brasilien i relativ modern tid där det tydligen var ett ufo som kraschade med flera hundra vittnesmål och där två ET:s klev ut och typ strosade omkring på gator och trädgårdar. En blev t.o.m buren in baksätet av en bil och körd till sjukhuset av en invånare. Flera av personalen bevittnade och den blev lagt för behandling osv. Självklart inte en enda bild eller en ens bit av en nagel från händelsen. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Att folk tror på det här är helt sjukt.