2025-10-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
” Just nu cirkulerar det mycket rykten, påståenden och rena hittipå på sociala medier.

Vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag.

En restaurang som inte "kommenterar enskilda fall". Hahaha. "Är det sant att Hasse spydde på Jack Vegas-maskinen i fredags?" "Vi kommenterar inte enskilda fall!"

Citat:
Frågeställningen handlade om ett upprepat mönster som vi ville lyfta. Sen är vi dom första att erkänna att samtalet kanske tog en vändning som ingen är nöjd med och självklart har vi bett om ursäkt om någon upplevt sitt livs värsta kränkning.

Hahaha. En så kallad icke-ursäkt. "Vi ber ödmjukast om ursäkt för att tjockisen Marcus är ett jävla matvrak som utnyttjar får frikostiga buffé!!"
Citera
2025-10-21, 20:51
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.kkuriren.se/nyheter/restaurang/artikel/marcus-at-fyra-biffar-pa-buffen-blev-uppringd-av-restaurangen/jp23k70r

"När Marcus Vadeby besöker Commats lunchbuffé tillsammans med en kompis i början av oktober serveras pannbiff med potatismos.
– Jag tog tre pannbiffar och en klick potatismos. Sen fyllde jag på med en pannbiff till. Så det blev totalt fyra pannbiffar. Jag åt upp allt. Möjligtvis att det fanns lite sås kvar som jag inte kunde skrapa upp, berättar han.
Ett par timmar senare blir Marcus Vadeby uppringd av restaurangen. Lunchkompisen hör hela konversationen.
– Jag blir tillsagd att jag har brutit mot buffélagen. Enligt den skulle man bara få ta två pannbiffar.
Restaurangen menar att de lagt märke till att Marcus Vadeby återkommande kastat mat i onödan. Marcus Vadeby delar inte den uppfattningen dessutom menar de att pratet om en buffélag beror på språkförbistring.
– Nej, sånt håller jag inte på med. Jag äter normalt för att vara mig. Och äter upp, svarar han".

Ord står mot ord, någon som vet mer om fallet Commat vs Markus Vadeby?
Allt är tvivelaktigt då Nyheter24 skriver om detta (för övrigt borde Marcus hålla igen då han är på väg att bli ett fetto)
Citera
2025-10-21, 21:06
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattataj
Jag vill veta hur stora pannbiffarna var!
Jag synar med varför han bara tog en klick med mos och inte ett rejält lass, är det Dr Atkins ande som spökar?
Citera
2025-10-21, 21:53
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Den enda "källan" gällande att det ska ha suttit en skylt med max 2 pannbiffar och vikten på 200 gram är Commat. Det kan givetvis inte tas som fakta.
Citera
2025-10-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Varför åt Marcus fyra biffar? Vad jag sett verkar han minst sagt överviktig och borde ta det lugnt med maten.
Han borde gå ut och springa i skogen, istället för att glufsa i sig de mesta delarna av krogens buffé.
Dessa tjockisar slutar aldrig att överraska och blir allt fräckare i sina framhärdanden.

Man blir inte fet på färsbiffar stekta i smör utan på kolhydrater och fröoljor.
Citera
2025-10-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Den enda "källan" gällande att det ska ha suttit en skylt med max 2 pannbiffar och vikten på 200 gram är Commat. Det kan givetvis inte tas som fakta.
Var har du sett den källan? Snälla, länka oss dit.
Citera
2025-10-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man blir inte fet på färsbiffar stekta i smör utan på kolhydrater och fröoljor.
Energi in minus energi ut gäller, så man kan bli fet av pannbiffar om man inte gör sig av med energin.

Det är fan helt sjukt hur diverse religiösa dietister missförstår energiprincipen.
Citera
2025-10-21, 22:10
Medlem
Har sett max antal kycklingfiléer också på en buffé. Det är dock emot buffélagen att begränsa på det viset
Citera
2025-10-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Har sett max antal kycklingfiléer också på en buffé. Det är dock emot buffélagen att begränsa på det viset
Varför skulle det vara det? Klart en restaurang få sätta begränsningar. De får sätta sina egna bufféregler.
Citera
2025-10-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Jag har inte sett att restaurangen själv ens påstått att det någonsin funnits en sådan skylt. Tvärtom gör de på sin Facebooksida stor grej av att man får äta så många "pannbiffar" man vill. Det gör samtalet till en gäst ännu märkligare.
Citera
2025-10-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför skulle det vara det? Klart en restaurang få sätta begränsningar.

Nej, då är det ingen buffé.
Citera
2025-10-21, 22:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nej, då är det ingen buffé.
Korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera