2025-10-21, 20:56
Medlem
Då har du inte tittat uppe utan glott hela tiden på mobilskärmen, har jag förstått.
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Det är en film vars syfte är att sälja - tror inte ett skit på UFO med gröna varelser
Citera
2025-10-21, 21:15
Medlem
Om ett rymdskepp faktiskt färdats hit från ett annat stjärnsystem skulle det innebära teknologi som är enormt överlägsen vår egen...

När man tänker igenom det logiskt så blir det ganska uppenbart varför UFO eller utomjordiska besökare är en idiotisk myt...
Citera
2025-10-21, 21:22
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Då har du inte tittat uppe utan glott hela tiden på mobilskärmen, har jag förstått.
Ja här har vi ännu en som tror på gröna gubbar i flygande farkoster...
Citera
2025-10-21, 21:52
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Hur vet du att de är gröna?
Citera
2025-10-21, 22:11
Medlem
Ännu en pajas som tror att han vet allt.

Självklart har man sett det med egna ögon. Vad är problemet? Det jag kan säga är att vi inte är ensamma i universum. Du försöker bara vara en pajas för att du inte har sett det än.
Det som fick mig att inse att vi inte är ensamma var tack vare en lärare som bara ville berätta vad han hade sett vid sitt hem. Jag var 100 % skeptisk till det, tills en dag när jag var vid ån för att fiska nära hans hus. Då kom jag att tänka på vad han hade berättat om trädgården. Jag gick dit och ringde på, men han var inte hemma. Jag gick runt huset för att se med egna ögon... Där såg jag att läraren talade sanning.
Det var en cirkel på ungefär fyra meters diameter och cirka 60 cm bred, en helt rund form med mörkgrönt gräs – och i mitten var gräset normalt. När? Det var år 1991. Det fanns inga mobilkameror då, annars hade jag tagit en bild. Men bilden sitter etsad i mitt minne än idag.
Efter det har jag sett flera gånger med egna ögon när jag tittat upp mot himlen. Du behöver inte göra dig till en clown för det, men om du inte tror på det – håll det för dig själv.
Citat:
Citera
2025-10-21, 22:12
Medlem
Troligen han har läst för mycket serietidningarna med gröna gubbar som har etsat fast i hans skallen
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Citera
2025-10-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Om ett rymdskepp faktiskt färdats hit från ett annat stjärnsystem skulle det innebära teknologi som är enormt överlägsen vår egen...

När man tänker igenom det logiskt så blir det ganska uppenbart varför UFO eller utomjordiska besökare är en idiotisk myt...

De som sett ufo-farkoster irl vittnar ju ganska samstämmigt om att det måste röra sig om teknologi som inte liknar den vi känner till. Det faktum att vi inte kan färdas mellan stjärnsystemen med vår teknologi behöver väl inte betyda att eventuella besökare från andra stjärnsystem är lika begränsade.
Citera
2025-10-21, 22:19
Avstängd
Det intressanta med dessa rymdskepp är att de kan kan färdas ljusår men saknar stealthteknik.

De verkar ha en stålkaross och lysdioder från 80-talet.

Citera
2025-10-21, 22:30
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vilka är de?
Citera
2025-10-21, 22:32
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Ännu en pajas som tror att han vet allt.

Självklart har man sett det med egna ögon. Vad är problemet? Det jag kan säga är att vi inte är ensamma i universum. Du försöker bara vara en pajas för att du inte har sett det än.
Det som fick mig att inse att vi inte är ensamma var tack vare en lärare som bara ville berätta vad han hade sett vid sitt hem. Jag var 100 % skeptisk till det, tills en dag när jag var vid ån för att fiska nära hans hus. Då kom jag att tänka på vad han hade berättat om trädgården. Jag gick dit och ringde på, men han var inte hemma. Jag gick runt huset för att se med egna ögon... Där såg jag att läraren talade sanning.
Det var en cirkel på ungefär fyra meters diameter och cirka 60 cm bred, en helt rund form med mörkgrönt gräs – och i mitten var gräset normalt. När? Det var år 1991. Det fanns inga mobilkameror då, annars hade jag tagit en bild. Men bilden sitter etsad i mitt minne än idag.
Efter det har jag sett flera gånger med egna ögon när jag tittat upp mot himlen. Du behöver inte göra dig till en clown för det, men om du inte tror på det – håll det för dig själv.
Du tror alltså på gröna gubbar ja det förvånar mig inte att det finns - kolla internet finns tusen suddiga bilder
Citera
2025-10-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7von4
Jag läste nyligen en bok, där utomjordingar hade varit på jorden i evigheter och i hemlighet förtryckt och ätit människor.
De hade någon form av kamouflageteknik och kändes inte igen av människor.
På grund av någon slags händelse i universum drabbades jorden av en sorts strålning,
och tekniken bakom dessa icke-mänskliga varelser misslyckades.

vad tror du hände sedan?

Sedan kom Komet 3I/ATLAS och skiten träffade fläkten.
Källa: En ding ding värld?
Citera
2025-10-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
De som sett ufo-farkoster irl vittnar ju ganska samstämmigt om att det måste röra sig om teknologi som inte liknar den vi känner till. Det faktum att vi inte kan färdas mellan stjärnsystemen med vår teknologi behöver väl inte betyda att eventuella besökare från andra stjärnsystem är lika begränsade.
En person ser teknik som den människan inte känner till betyder inte "Aliens".
Det finns många hemliga militära projekt.
Och har de faktiskt sett något ö.h.t, när detta alltid är hörsägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in