2025-10-21, 16:33
Medlem
Det här kanske inte är någon nyhet, men jag har inte tänkt på det förrän ganska nyligen. Nämligen:

När jag går in under fliken "Favoriter" så har vi fem olika kategorier:
1. Heta ämnen
2. Nya ämnen
3. Nya inlägg
4. Forum
5. Ämnen

Jag gissar att mina prenumerationer under "Forum" och "Ämnen" styr vad som dyker upp under de första tre flikarna. Men jag är lite fundersam kring vad som definierar exempelvis "heta ämnen". Spontant tänker jag ju att det skulle vara ämnen där det varit mycket aktivitet den senaste tiden.

Men jag hittar även en del trådar som sedan länge är låsta. Exempelvis "Flashbacks Valvaka 2020" (tråden stängdes 2020) och "President Trump vs. Robert Mueller" (tråden låstes 2019).

Är detta någon bugg eller är det verkligen meningen att trådar som varit låsta i flera år ska dyka upp under "heta ämnen"?

Kan väl tilläggas att de låsta trådarna inte heller är trådar som jag prenumenerar på (även om jag prenumenerar på forumen som trådarna ligger i).

För övrigt tycker jag att när man klickar på "Favoriter" så ska fliken "Ämnen" vara default, och definitivt inte "Heta ämnen" som nu är fallet, men det får jag väl ta under forumförslag.
Citera
2025-10-21, 20:34
Medlem
Mr.RedHats avatar
Det är som du säger: trådar eller ämnen du prenumererar på. Där rangordnas trådarna som har flest läsare.

Fun fact: Aktuella ämnen hette tidigare Heta ämnen
Citera
2025-10-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Det är som du säger: trådar eller ämnen du prenumererar på. Där rangordnas trådarna som har flest läsare.
Tack, då vet jag.

Kan ju ändå tycka att åtminstone låsta trådar automatiskt borde filtreras bort heta ämnen.
Citera
2025-12-20, 09:47
Medlem
Citat:

Fun fact: Aktuella ämnen hette tidigare Heta ämnen

Jag sökte på detta ämne för jag hade samma fråga. I mina heta ämnen ligger "Bostadsbubbla i sverige?" sexa just nu. Den låstes 2022.
(FB) Bostadsbubbla i Sverige?

Jag har den inte som favorit, men den ligger ändå där.

Just ovanför, femma, ligger (FB) Gammelmedias annalkande död

Jag har inte heller denna som favorit. Detta är mycket märkligt för mej.

Kan jag göra något för att få bort dom? Har jag missat nåt?
Citera
2025-12-20, 10:14
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Kan jag göra något för att få bort dom? Har jag missat nåt?
Ja.

*klick*
Citera
2025-12-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ja.

*klick*

Är rädd att detta inte hjälper mej. Din länk går till populära ämen. Hade varit bättre om du skrev vad din poäng är.
Citera
2025-12-21, 10:41
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Är rädd att detta inte hjälper mej. Din länk går till populära ämen. Hade varit bättre om du skrev vad din poäng är.
Förlåt. Missförstod vad du skrev.

Tror inte du kan ta bort enskilda trådar från heta ämnen. Men du kan ta bort enskilda forum och se om det ändras: *klick*
Citera
2025-12-21, 11:03
Medlem
Citat:
Förlåt. Missförstod vad du skrev.

Tror inte du kan ta bort enskilda trådar från heta ämnen. Men du kan ta bort enskilda forum och se om det ändras: *klick*

Fast jag vill inte ta bort hela forum bara för att få bort felaktiga trådar. Det jag stör mej på:

1. Jag klickar på "favoriter", men kommer till "heta ämnen".
2. Listan med "heta ämnen" har många helt irrelevanta rader, flera som inte haft inlägg på flera år, hur kan det vara ett hett ämne?
Citera
2025-12-21, 11:25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Fast jag vill inte ta bort hela forum bara för att få bort felaktiga trådar. Det jag stör mej på:

1. Jag klickar på "favoriter", men kommer till "heta ämnen".
2. Listan med "heta ämnen" har många helt irrelevanta rader, flera som inte haft inlägg på flera år, hur kan det vara ett hett ämne?
Scrolla ned till "Alternativ för ämnesvisning" *klick*

Klicka på 📃 rull-listan under Favoriter och byt från Heta ämnen till Mina Prenumerationer
Citera
2025-12-22, 13:34
Medlem
Citat:
Klicka på 📃 rull-listan under Favoriter och byt från Heta ämnen till Mina Prenumerationer

Åååå, den hade jag missat, toppen. tack!

jag undrar dock varför ämnen som varit inaktiva i flera år hamnar i heta ämnen Världen är full av mysterier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in