2025-10-21, 19:47
Medlem
Majsargotts avatar
Hej!
Denna tråd är förmodligen i helt fel delforum. Jag har letat, men vet inte var den ska ligga eftersom att jag inte har sett en liknande fråga trots mitt letande.

Jag undrar hur man kan hitta en person utomlands. I detta fall Estland. Jag tänker en liknande sida som vi har här (hitta, ratsit, mrkoll osv)

Jag har för och efternamn samt senaste bostadsort på personerna. Någon som vet var vi kan leta?

Tacksam för svar
Citera
2025-10-21, 20:06
Medlem
Kontakta "Population register" i Estland. Googla det jag skrev, så får du kontaktuppgifter
Citera
2025-10-21, 20:27
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Kontakta "Population register" i Estland. Googla det jag skrev, så får du kontaktuppgifter

Tack snälla! 🙏
Citera
2025-10-21, 20:48
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Finns många privatdetektiver.
Citera
2025-10-21, 21:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Väldigt få länder har en öppen offentlig folkbokföring som vi har i Sverige.
Citera
2025-10-21, 21:50
Medlem
Kolla även med chatgpt han är också på att få fram info
Citera
2025-10-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Finns många privatdetektiver.

Däremot är dom inte alltid så bra på att dölja sig själva.
Citera
2025-10-22, 08:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Hej!
Denna tråd är förmodligen i helt fel delforum. Jag har letat, men vet inte var den ska ligga eftersom att jag inte har sett en liknande fråga trots mitt letande.

Jag undrar hur man kan hitta en person utomlands. I detta fall Estland. Jag tänker en liknande sida som vi har här (hitta, ratsit, mrkoll osv)

Jag har för och efternamn samt senaste bostadsort på personerna. Någon som vet var vi kan leta?

Tacksam för svar

Trådar som den här brukade hamna i (FB) Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum innan det arkiverades.

Exempelvis:
(FB) Hitta en person utomlands
(FB) Hjälp med att hitta personer utomlands

Motsvarande forumdel är numera (FB) Övrigt - ämnen som saknar eget forum

Du kan väl se om du hittar några tips i respektive forum.
Citera
2025-10-22, 13:25
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Däremot är dom inte alltid så bra på att dölja sig själva.

Privatdetektiverna? Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2025-10-22, 13:34
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Hej!

Tacksam för svar

Har du provat folkbokföringsregistret? Kan mejla dem också så kanske de kan vägleda. Antar att du vill ha nuvarande bostadsadress, det bör de kunna fixa.

https://www.siseministeerium.ee/en/a...ation-register
Citera
2025-10-23, 22:54
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Väldigt få länder har en öppen offentlig folkbokföring som vi har i Sverige.

Ja, precis, så är det ju. På både gott och ont. I mesta fall ont tycker jag, men det är en annan diskussion.

Tack för alla svar! Nu vet jag hur vi ska gå tillväga iallafall. Jag har för mig att Estland hade ett mera öppnare register förr. Åtminstone så hittade vi information om två släktingar som som hade gått bort några år tidigare. Även en notis i en estnisk lokaltidning.
Men det kan självklart ha varit en ren tillfällighet.

Ännu svårare blir det ju också när just dessa släktingar/bekanta inte använder sociala medier..
Men som sagt, tack för tipsen! Vi gör ett försök 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in