2025-10-18, 15:56
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Bra recept men dom flesta säger - aldrig mer än 5% terpener. Men det gäller nog mer riktiga terpener än sån där liquidizier. Blir för starkt annars.

Uforia har riktiga cbt-terpener förresten. Mac 1 är grym.
Vad innebär detta? Blir ruset mer likt "äkta" hasch dvs ett mer komplett rus och inte lika avskalat som enbart THCA?

Och hur är THCB? Ger en vape med både THCA å THCB ett mer komplett rus så att säga?
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2025-10-18 kl. 15:58.
Citera
2025-10-18, 16:26
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Bra recept men dom flesta säger - aldrig mer än 5% terpener. Men det gäller nog mer riktiga terpener än sån där liquidizier. Blir för starkt annars.

Uforia har riktiga cbt-terpener förresten. Mac 1 är grym.
Yes har sen dess uppgraderat till riktiga terpener, dock blev det bdt och inte cdt.
Leker runt med terpenerna och liquidizern och försöker hitta en bra mellangrund i nuläget. Lite trist att behöva använda liquidizer men det är som det är när man inte har cbc.
Checka resten av tråden och kom gärna med mer förslag, lite ensamt där.
Citera
2025-10-18, 20:46
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Yes har sen dess uppgraderat till riktiga terpener, dock blev det bdt och inte cdt.
Leker runt med terpenerna och liquidizern och försöker hitta en bra mellangrund i nuläget. Lite trist att behöva använda liquidizer men det är som det är när man inte har cbc.
Checka resten av tråden och kom gärna med mer förslag, lite ensamt där.

Det var typ allt jag kunde. Håller på och experimenterar med lite hemgjort "budder".
Citera
2025-10-21, 11:27
Medlem
Dum fråga säkert men men..
Om ja blandar 5 g thca buds på 22% med 5g cbd buds,blir det mycket svagare eller va man ska säga
Citera
2025-10-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Dum fråga säkert men men..
Om ja blandar 5 g thca buds på 22% med 5g cbd buds,blir det mycket svagare eller va man ska säga

Ja, blir 11% thca i 10g material.
Citera
2025-10-21, 12:04
Medlem
Till de som skriver hittepå canabis, syntetisk skit osv eller de som tycker isolatet är dyrt.

Jag fattar inte, nu är det länge sen jag köpte på gatan, men brukar inte 1g kosta 100kr? Då är det, om man har riktigt tur, 20% THC du får i det grammet. Många gånger mycket mindre.

Jämför vi det med att köpa 1g (billigare om du köper mer vid samma tillfälle men gör det så dyrt jag kan för att få en oemotsägbar jämförelse) för 200kr så får vi 1g 99% Thca, dekarboxyllerat blir det 0,86g ren THC.

Det är mao minst fyra gånger mer THC än du får av din random kran. Nu kanske du vill köpa till CBD buds, terpener eller vad du nu tänker göra av materialet. Men generellt är det ju minst halva priset och man vet vad man får. Håller ni inte med?

Sen det här med syntetisk skit. THCA är organisk och finns naturligt i canabis plantan. Odlar du din egen planta så är majoritet i den THCA, inte THC (och CBD, terpener, och andra canabioider) . Det blir endast THC efter dekarboxylleringen, dvs när du röker det eller värmebehandlar det i ugn för att göra eitables.

Så, kan vi sluta racka ner på THCA? 😀
Citera
2025-10-21, 12:37
Avslutad
Blev att beställa en Uforia Gravity Pro (Indica). Jag hade ju tidigare "gett upp" det här med THCA men då jag gillade den lugnande effekten plus att man somnade lätt och sov bra av det så tänkte jag att man kan skaffa en igen. Kostar en del men med tanke på att den kommer räcka väldigt länge för mig känns det ändå värt det. Receptet är som sagt lite annorlunda på den här Pro-modellen men förhoppningsvis kommer jag gilla det lika mkt som den "gamla" modellen.
Citera
2025-10-21, 13:40
Medlem
Kan inte bestämma mig mellan himoods live resin eller uforias gravity pro. Är det ens nån skillnad på ruset? Eller är alla vapes mer eller mindre samma shit?
Citera
2025-10-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodhorse
Kan inte bestämma mig mellan himoods live resin eller uforias gravity pro. Är det ens nån skillnad på ruset? Eller är alla vapes mer eller mindre samma shit?
Lita på mig och köp live resin!
Citera
2025-10-21, 15:17
Medlem
Citat:
Det var typ allt jag kunde. Håller på och experimenterar med lite hemgjort "budder".
Tycker badder verkar vara isolat i grunden, inte alls som live resin.
Suttit själv och lekt med tanken att det borde gå☺️
Citera
2025-10-21, 15:21
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Blev att beställa en Uforia Gravity Pro (Indica). Jag hade ju tidigare "gett upp" det här med THCA men då jag gillade den lugnande effekten plus att man somnade lätt och sov bra av det så tänkte jag att man kan skaffa en igen. Kostar en del men med tanke på att den kommer räcka väldigt länge för mig känns det ändå värt det. Receptet är som sagt lite annorlunda på den här Pro-modellen men förhoppningsvis kommer jag gilla det lika mkt som den "gamla" modellen.

Jag har beställt 3 (paketpris och rabattkoden "EMAIL" 15% rabatt) på nytt därifrån. Har nu gjort slut på totalt 5 vapes tror jag. Senaste vapen jag hade var av den nya "pro" varianten. 3st 2ml vapes för 1670kr. Hyffsat billigt.

Men det syns inte på piss så det är ju uppenbart att det är något syntetiskt då thc-a --> thc --> thcsyra (syns på piss), men jag klagar dock inte tycker ruset är awesome och stort plus att det inte syns på piss. Ruset är euforiskt med skön bodyload, så passande namn på butiken.

Deras 510 carts syns dock på piss så antar det är faktiskt är thc-a i dom. Ruset från dessa var lite svagare tyckte jag eller mindre potenta jämfört med deras engångs.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-10-21 kl. 15:45.
Citera
2025-10-21, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Jag har beställt 3 (paketpris och rabattkoden "EMAIL" 15% rabatt) på nytt därifrån. Har nu gjort slut på totalt 5 vapes tror jag. Senaste vapen jag hade var av den nya "pro" varianten. 3st 2ml vapes för 1670kr. Hyffsat billigt.

Men det syns inte på piss så det är ju uppenbart att det är något syntetisk då thc-a --> thc --> thcsyra (syns på piss), men jag klagar dock inte tycker ruset är awesome och stort plus att det inte syns på piss. Ruset är eurforiskt med skön bodyload, så passande namn på butiken.

Deras 510 carts syns dock på piss så antar det är faktiskt är thc-a i dom. Ruset från dessa var lite svagare tyckte jag eller mindre potenta jämfört med deras engångs.
Intressant att det inte syns på test. Både bra och mindre bra. Det får ju en att fundera på vad det egentligen är man får i sig. Men ja, ruset är riktigt nice. Mkt bättre än Heros vape tycker jag för när jag hade vapen från Hero blev man tokpåverkad tycker jag. Det var på den nivån att man dagen efter kände av att den motoriska koordinationen var försämrad. Upplevde inte detta på Uforia vapen och då vejpade jag mer på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in