2025-10-17, 13:12
Medlem
Helt galet hur hårt vårat land än idag, fortsätter hålla hårt i gammal propaganda och förbjuder ALLT som inte är alkohol!!! Man hör om planer på förbud mot tobak och snus, men aldrig någonsin om att förbud mot alkohol som enligt mig är den största drogen med absolut högst i rang när det kommer till beroenden, våld, förstörda familjer och generationer m.m.....
Nu anser jag dock inte att andra droger är bättre än alkohol utan bara hur verkligheten faktiskt är.
Men cannabis måste bli ett alternativ i dagens läge där det används ÖVERALLT, du kan nästan inte se en film eller serie där det inte används.
Här är ett urklipp från hälsomyndigheten:
"Den aktuella substansen kan antas vara avsedd att användas i syfte att
uppnå berusning eller annan påverkan och kan då komma att medföra fara för
människors liv eller hälsa.
Beslut i detta yttrande har fattats av chefsjuristen Bitte Dellborg. Utredaren Åsa
Bertilsson Pfuhl har varit föredragande.
Enligt Folkhälsomyndighetens beslut"
Senast redigerad av SwedenArmy 2025-10-17 kl. 13:19.
Citera
2025-10-17, 13:21
Medlem
Något som vet om det är samma badder på kuchy som himood?
Citera
2025-10-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenArmy
Något som vet om det är samma badder på kuchy som himood?

Har bara testat kushys men det ser likadant ut på bilderna samt är samma procent thca.

Men jag vet inte. Skulle dock gissa på samma
Citera
2025-10-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Har bara testat kushys men det ser likadant ut på bilderna samt är samma procent thca.

Men jag vet inte. Skulle dock gissa på samma
Luktar det friskt, typ citrus?
Tycker det är väldigt lik live resin, men snäppet under bara. Men buds och keif kommer inte i närheten!
Läst lite om andra som gör egna vapes med isolat och blandar ihop med terpener m.m.
Någon som framgångsrikt gjort detta och vill dela med sig tips och tillvägagångssätt?
Citera
2025-10-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3L
Någon som har provat buds från drh*rbals? Är mycket väl medveten om deras rykte pga deras vapes m.m. Men dem har skön rabatt på all thca och thcb just nu, så funderar på om man borde klicka hem buds därifrån.
Var hittar du den rabatten???
Citera
2025-10-17, 15:11
Medlem
Citat:
Luktar det friskt, typ citrus?
Tycker det är väldigt lik live resin, men snäppet under bara. Men buds och keif kommer inte i närheten!
Läst lite om andra som gör egna vapes med isolat och blandar ihop med terpener m.m.
Någon som framgångsrikt gjort detta och vill dela med sig tips och tillvägagångssätt?

Ja, faktiskt. Väldigt fräscht och mycket skönare att röka än isolatet för att inte tala om hur mycket bättre rus man får.

Men vaddå säger du att live resin är bättre än badder?
Citera
2025-10-17, 15:30
Medlem
Citat:
Var hittar du den rabatten???
På startsidan av deras hemsida så står den.
Citera
2025-10-18, 10:43
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Igår tog jag 1.5 tab 7oh vid kl 14. Drack ca 25 cl bourbon kl 19 och kl 20 tog jag första puffen för kvällen.

Oj vad fint det blev med lite alkohol i blodet och ett litet kännbart kvarvarande opiatrus från 7oh. Det gifte sig splendiderat med engångsvapen.

Det blev totalt 6 rejäla bloss under kvällen. Fan va gött det var. Werthers och Marianne liggandes i soffan till Peacemaker.

Och jag sov riktigt gott, bättre än på länge. Får nog bli några mer såna på HiMo** så länge man lagligt kan beköpa sig.

Enbart vapen kändes som att ruset var lite avskalat jämfört med hasch. Men med dom andra substanserna så blev det en mer gedigen upplevelse.
Citera
2025-10-18, 11:14
Medlem
Sterios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Igår tog jag 1.5 tab 7oh vid kl 14. Drack ca 25 cl bourbon kl 19 och kl 20 tog jag första puffen för kvällen.

Oj vad fint det blev med lite alkohol i blodet och ett litet kännbart kvarvarande opiatrus från 7oh. Det gifte sig splendiderat med engångsvapen.

Det blev totalt 6 rejäla bloss under kvällen. Fan va gött det var. Werthers och Marianne liggandes i soffan till Peacemaker.

Och jag sov riktigt gott, bättre än på länge. Får nog bli några mer såna på HiMo** så länge man lagligt kan beköpa sig.

Enbart vapen kändes som att ruset var lite avskalat jämfört med hasch. Men med dom andra substanserna så blev det en mer gedigen upplevelse.

Vilken vape var det? , funderar starkt på samma sak att köpa på sig en del innan ev förbud
Citera
2025-10-18, 12:53
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Gör era egna vapes med thca isolat, cbd destillat och terpener. Svinenkelt och kostar under hundra kronor per ml. 65kr kostar mina 1ml carts men då har man köpt I bulk. Dessa funkar lika bra om inte bättre än engångsvaparna.
(FB) Göra egna vape carts av olika THC-koncentrat
Citera
2025-10-18, 14:15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Gör era egna vapes med thca isolat, cbd destillat och terpener. Svinenkelt och kostar under hundra kronor per ml. 65kr kostar mina 1ml carts men då har man köpt I bulk. Dessa funkar lika bra om inte bättre än engångsvaparna.
(FB) Göra egna vape carts av olika THC-koncentrat

Bra recept men dom flesta säger - aldrig mer än 5% terpener. Men det gäller nog mer riktiga terpener än sån där liquidizier. Blir för starkt annars.

Uforia har riktiga cbt-terpener förresten. Mac 1 är grym.
Citera
2025-10-18, 15:53
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterio
Vilken vape var det? , funderar starkt på samma sak att köpa på sig en del innan ev förbud
Du haro pm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in