• 9
  • 10
2025-10-21, 13:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Att undvika diabetes kan man göra genom att sköta kost, sömn och motion.

Och vad betyder att sköta kost?
Citera
2025-10-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Och vad betyder att sköta kost?

Att bara äta mat kroppen är designad för skulle jag säga. Människan är enda arten som inte gör det på jorden. Säger mycket tycker jag.
Citera
2025-10-21, 13:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Att bara äta mat kroppen är designad för skulle jag säga. Människan är enda arten som inte gör det på jorden. Säger mycket tycker jag.

Dvs nonsenssvar. Kryp tillbaka under din sten.
Citera
2025-10-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Dvs nonsenssvar. Kryp tillbaka under din sten.

Är detta en vuxen konversation eller vill du lägga ribban lågt idag? Varför är det ett nonsens svar?
Citera
2025-10-21, 17:45
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Idag rekommenderar man kolhydrater till diabetiker och det gör man för att det finns mediciner som diabetiker då måste ta.

Ja, hellre livslång medicinering än att äta rätt… profit!
Citera
2025-10-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Ja, hellre livslång medicinering än att äta rätt… profit!

Ja, det drabbar ju även oss andra i samhället väldigt mycket vilket jag inte tror människor fattar. Vi har kostråd som gör människor sjuka och många får följdsjukdomar vilket gör att vi andra måste ta hand om alla dessa. Sen är det inte kul för en individ att bli sjuk i diabetes även med medicin. Det är aldrig en dans på rosor att vara sjuk. Livskvaliten sjunker och mycket i livet blir lidande, även framtiden, kanske ekonomin.

Jag kan inte fatta att man låter det gå såhär långt att man låter människor utveckla sjukdomar som diabetes.
Citera
2025-10-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
En kost med hög fetthalt rekommenderades ett tag till diabetespatienter. Detta är inte en kost som man ska rekommendera av olika anledningar. Jag är inte förvånad att din mor fick problem med en "fettdiet". Det verkar kanske ologiskt som du säger att en "fettdiet" skulle vara farlig för en diabetiker men så är det. Det tar för lång tid att förklara varför det är så men så är det.

Varför skulle fett vara farligt för en diabetiker? Det var ju så diabetiker höll sig vid liv innan diabetes-medicinen kom. Räcker att ta sitt blodsocker med en sticka innan och efter man ätit för att se om kosten är bra eller inte vid diabetes tänker jag. Stek några ägg och kolla ditt blodsocker innan och efter. =)
Människor med diabetes får mätinstrument gratis.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in