2025-10-21, 08:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ryssland hade Ukraina, hur har du missat det?

Vadå missat? Ukraina är en suverän stat vars gränser erkändes även av Ryssland.

Har du rätt till allt som någonsin tillhört dig? Finns det nån gräns för hur korkad du är?
Citera
2025-10-21, 08:30
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå missat? Ukraina är en suverän stat vars gränser erkändes även av Ryssland.

Har du rätt till allt som någonsin tillhört dig? Finns det nån gräns för hur korkad du är?
Klart jag har rätt till en åsikt om det jag lämnat ifrån mig. Speciellt om min gåva missbrukas.
Citera
2025-10-21, 08:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Den Ryska hot"kulturen" når nya "höjder"

Ryska utspelet: ”Förvandla Finland till Hiroshima”
Publicerad 21 okt 2025 kl 06.05
Uppdaterad kl 07.28
FIS kommer på tisdag att besluta om ryska och belarusiska skidåkare ska få vara med igen.

Finland har dock redan meddelat att man inte kommer att släppa in ryssar till tävlingar i landet.

– Jag skulle förvandla det förbannade Finland till Hiroshima, säger ryske OS-mästaren Aleksandr Tikhonov.

https://www.expressen.se/sport/ryska...ill-hiroshima/
Aspirerar på en ny roll i den ryska Moskava statens ledning? Börjar Lavrov bli krasslig eller kan det vara Peskov kanske?
Tillägg
Vem vet. Borde få den svenske Fis ordföranden att darra, lite, på manschetten idag
"Det internationella skidförbundet beslutar på tisdag om idrottare från länderna, som varit avstängda sedan kriget i Ukraina inleddes 2022, ska tillåtas delta under neutral flagg."

"Något som vore ”otroligt olyckligt”, enligt styrelseledamoten Karin Mattsson."

"Fis svenske ordförande Johan Eliasch har flera gånger uttryckt att han är positiv till att ta tillbaka åkare från Ryssland. Bland annat har han sagt att ”ingen kan rå för var den är född” och att ”idrott och politik så långt som möjligt ska vara separerade”."
https://www.dn.se/sport/nu-kan-inter...ka-akare-i-os/
Den ryske skidåkarn det gäller har tydligen en annan åsikt.
– Jag skulle förvandla det förbannade Finland till Hiroshima, säger ryske OS-mästaren Aleksandr Tikhonov.
Fis svenske ordförande Johan Eliasch har här en god möjlighet till ett internationellt genombrott i grenen magplask. Bara att köra på Johan! Blunda o hoppa!
Senast redigerad av Antistalk 2025-10-21 kl. 09:01.
Citera
2025-10-21, 08:33
Medlem
Citat:
Ryssland hade Ukraina, hur har du missat det?

Sverige hade tidigare Finland, Estland, Lettland och delar av Tyskland, Litauen och Polen. Med ditt resonemang har vi alltså rätt att invadera motsvarande länder? Eller är det något exklusivt för Ryssland att bete sig så efterblivet?
Citera
2025-10-21, 08:36
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Sverige hade tidigare Finland, Estland, Lettland och delar av Tyskland, Litauen och Polen. Med ditt resonemang har vi alltså rätt att invadera motsvarande länder? Eller är det något exklusivt för Ryssland att bete sig så efterblivet?
Hade svenskar behandlats illa där, hade det varit riktigt och rätt att vi tog hand om och försvarade dom.
Citera
2025-10-21, 08:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Klart jag har rätt till en åsikt om det jag lämnat ifrån mig. Speciellt om min gåva missbrukas.

Åsikt? Med 15000 döda civila ukrainare, ett okänt antal stupade soldater, 20000 kidnappade barn och materiella skador för astronomiska belopp var det länge sen detta var en ’åsikt’. Jisses.
Citera
2025-10-21, 08:43
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Åsikt? Med 15000 döda civila ukrainare, ett okänt antal stupade soldater, 20000 kidnappade barn och materiella skador för astronomiska belopp var det länge sen detta var en ’åsikt’. Jisses.
2014 dödade ukrainare 14 000 ryska ukrainare i Donbass. Ryssland fick nog.
Citera
2025-10-21, 08:43
Medlem
Citat:
Hade svenskar behandlats illa där, hade det varit riktigt och rätt att vi tog hand om och försvarade dom.

Haha ok😉 Men Ryssar behandlas inte illa, vännen. De behandlar alla andra illa.
Citera
2025-10-21, 08:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej din tokdåre. 2014 - 2022 dog 14000 civila i östra Ukraina i ett lågintensivt krig Ryssland startade. Sannolikt är de döda offer jämnt fördelade offer för båda sidors krigföring.

Vet du ingenting om det här eller?
Citera
2025-10-21, 08:56
Avstängd
CanisMinors avatar
Citat:

Behandlas man illa eller inte trivs så flyttar man. Så enkelt är det faktiskt.

Bor själv utomlands. Hade jag känt mig utstött eller inte trivts hade jag flyttat utan problem.
Citera
2025-10-21, 08:57
Avstängd
Ryssarna attackerade med Iskanders, S-300 och nästan hundra drönare: missiler och 37 drönare kunde inte förstöras
Iryna Balachuk — 21 oktober, 09:04

"Sedan kvällen den 20 oktober har ryssarna attackerat Ukraina med två ballistiska missiler av typen Iskander-M/KN-23, fyra luftvärnsrobotar av typen S-300 och 98 Shahed-, Gerber- och andra typer av drönare; alla missiler och 37 drönare träffades."

Källa : Ukrainas väpnade styrkor flygvapen på Telegram

"Ordagrant PS: "Från och med klockan 08:30 sköt luftförsvaret ner/undertryckte 58 fientliga Shahed-, Gerbera- och andra typer av drönare i norra, södra och östra delen av landet. Missilträffar och 37 anfallande drönare registrerades på 10 platser, samt nedfall av nedskjutna (fragment) på 2 platser."
----------'
"Luftattacken avvärjdes av flyget, luftvärnstrupper, enheter för elektronisk krigföring och obemannade system samt mobila eldgrupper från Ukrainas försvarsmakter."

"Klockan 9 pågår fiendens attack – flera ryska drönare befinner sig i ukrainskt luftrum."
https://www.pravda.com.ua/news/2025/10/21/8003656/
Det Ukrainska luftförsvaret fungerar och kämpar väl och tappert.
Räddar många obeväpnade civila ukrainares liv och deras civila infrastruktur från rysk barbarisk förstörelse.
Citera
2025-10-21, 09:08
Medlem
Citat:
Varför ljuger du?
Ta reda på vem som startade kriget 2014 och vem som dödade vem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in