2025-10-21, 01:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Det bästa av allt är att i.o.m chrippas snedsteg, hans flykt till Spanien, artiklar kring det och brotten i Aftonbladet o expressen, den där grejen som chrippa inte ville vara med på som sändes som inte var till hans fördel, nu svt och grova brott så räknas han som ett allmän intresse.
Vilket gynnar A o R i förtalsmålet

Dessa mål har absolut inget med varandra att göra. Spelar ingen roll hur hårda straff någon får i detta åtalet.

Åtalet för förtal är helt frikopplat från ekomålet.
Citera
2025-10-21, 01:19
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vilka genier. Den kortvuxne sonen på plats i Dubai måste förstås skryta om sina svarta inkomster och nya klockor för pappsen därhemma i Svedala utan en endast tanke på att dölja sina brott:

(aktbilaga 99, s 78, med bilder på klockor på s 406ff fån WhatsApp)

Kan så här underutvecklade personer - låt oss kalla dem halvapor - verkligen dömas till fängelse...?

Det som är mest komiskt är ju att Chrippa hela tiden inbillar sig att Rolex är en "dyr klocka" för att markera status. Rolex har bara de småhandlare som vill "leka" rik. De riktigt rika har minst en Patek Philippe, oftast flera.
Citera
2025-10-21, 01:19
Medlem
”Jag kan faktiskt inte sätta tummen mellan pekfingret och säga exakt.”

Har nog inte kommit halvvägs i hans förhör, men han är väldigt noga med att tala om att inget är olagliga pengar.
Senast redigerad av Urtavlan 2025-10-21 kl. 01:29.
Citera
2025-10-21, 01:26
Avstängd
Citat:
Dina idoler har åsamkat personskador likaväl, dina idoler har skrikit, skickat runt nakenbilder, suttit i otalet streams, videos, tiktok, snapchat, insta och YT och spytt galla, förtal och lögner över andra.
"Sekten" har oxå blivit utsatta för hot och diverse men det är inget ni tänker på?
Dina idoler har varit med på tåget, dom har provocerat, hållt igång dramat.
Dina idoler har skrytit om deras leverne, mobbat andra, uttalat sig rasistiskt, uttalat sig vidrigt om människovärde och svarat folk på de mest vidriga sätten i kommentarsfält.
Dina idoler har njutit av uppmärksamheten så länge tills det faktiskt kom till den punkt att dom va bortgjorda, när dom insåg att åtalet blev verklighet och dom inte kunde ljuga kring det mer.
Korthuset föll så att säga och då helt plötsligt blev det synd om dom, då har det här varit den hemskaste perioden, samtidigt som dom suttit kaxiga innan "catch me if you can" "ingen kan röra mej, jag är på toppen av näringskedjan" och allt dom har uttryckt.
Ni vill föra fram det som att ingen annan blivit utsatt för ngt, det har ju spelats upp framför våra ögon och sen har det hänt saker bakom kulisserna.
Dom är inga offer!!

Eftersom förtalsmålet tuffar på och du tror dig kunna så mycket bättre än åklagaren så har du ju alternativ att ta till:

● Gör något åt det här genast.
● Ta över målet och utredningen.
● Tydligen behövs din expertis.
● Åklagaren har missat det du ser.

Nä du, utredningen av förtalsmålet tuffar på och det på goda grundar eftetsom det är en kompetent och opartisk åklagare som håller i det här fallet.
Citera
2025-10-21, 01:28
Avstängd
Citat:
Det syns klart och tydligt, och är bevisat i deras handlingar att dom har lägre intelligens.
Känner du många som satt sig såhär i skiten? Alltså inte bara i skiten utan totalt förstört sina liv? Skulder, förlorad vårdnad, straffregister, böter, straff för grova brott osv osv.
Är detta ngt du anser är intelligent?

Det är inte ett svar på det jag skrev.
Citera
2025-10-21, 01:35
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
”Jag kan faktiskt inte sätta tummen mellan pekfingret och säga exakt.”

Har nog inte kommit halvvägs i hans förhör, men han är väldigt noga med att tala om att inget är olagliga pengar.

Och det säger väl en hel om honom? Alla vet om att det är olagliga pengar förutom han själv
Citera
2025-10-21, 01:36
Medlem
O herregud, kom bara till sidan 318 och nu orkar jag inte mer inatt.

Jävlar vad han får äta upp skit han sagt i streams osv och att han svarat på kommentarer om "hur rik han är" och att han inte har för avsikt att betala staten.

Varje lögn smulas nu ner till och kan skådas för allmänheten.
Lögner som försvarats med näbbar o klor här inne och av vissa kreatörer.
Varenda liten sak som påståtts vävs in i allt kring ekobrotten och synas nu.

Vilka idioter..
Citera
2025-10-21, 01:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Linnea fick alltså sparken från sitt jobb för att Anjo filmade på resan till Sälen. Vilken loser hon är.
FUPen (sidan 1098)

Citatet kommer från när åklagaren frågar om hur ofta hon tagit emot swish från Chrippa.
"Någon gång kanske, jag vet att vi skulle åka till Sälen någon gång. Och då fick jag typ,
jag vet inte, mellan 10–20 000 någonstans där. Men då fick jag också pengar efter det. På
grund av den jävla resan så fick jag sparken på jobbet för att de höll på att filma. Så det var
liksom en resa som jag överhuvudtaget inte ville följa med på. Vårt förhållande under den
tiden var väldigt destruktivt. Så det var lite kaos.
Jonna

Där har vi det . Bröderna Berg/Lundell hade ingen förståelse för att hon inte kunde få ledigt för att spendera tid med familjen Lundell med exponering i sociala medier.

De ansåg att det var ett bättre val att åka med och få sparken eftersom exponeringen i sociala medier skulle leda till en bättre framtid. Särskilt som hon fick synas med Jocke och Jonna

De saknadeo ckså förståelse för att hon skulle få sparken eftersom hon tillätt sig själv tjatas med.

Vem har fräckheten att ens tacka nej till Jocke och Jonna?

Linnea föll för trycket och följde med.
Synd eftersom hon naturligtvis fick sparken.

Är det konstigt att då må dåligt under hela den vistelsen?
Citera
2025-10-21, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Dessa mål har absolut inget med varandra att göra. Spelar ingen roll hur hårda straff någon får i detta åtalet.

Åtalet för förtal är helt frikopplat från ekomålet.

Klart det är olika mål, men du tror på fullaste allvar att inte försvaret kommer använda detta som bevis för vad Chrippa o Linnea själva gjort??
Tror du dom kommer rulla tummarna i rätten o kolla på yt-videos i rätten??
Självklart kommer ALLT tas upp som chrippa och Linnea själva sagt, vad dom gjort, vad dom har sagt först och framförallt deras påhopp och mothugg.
Citera
2025-10-21, 01:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag kan bara ställa mig bakom att vi har en hjälte här som förtjänar all uppskattning av oss skattebetalare!

Det är också tydligt att några har varit väldigt fel ute. Fupen är här och visar tydligt vad som har skett trots idoga klagosånger.

En åklagare som verkligen har arbetat hårt och metodiskt.
Citera
2025-10-21, 01:45
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Jonna

Där har vi det . Bröderna Berg/Lundell hade ingen förståelse för att hon inte kunde få ledigt för att spendera tid med familjen Lundell med exponering i sociala medier.

De ansåg att det var ett bättre val att åka med och få sparken eftersom exponeringen i sociala medier skulle leda till en bättre framtid. Särskilt som hon fick synas med Jocke och Jonna

De saknadeo ckså förståelse för att hon skulle få sparken eftersom hon tillätt sig själv tjatas med.

Vem har fräckheten att ens tacka nej till Jocke och Jonna?

Linnea föll för trycket och följde med.
Synd eftersom hon naturligtvis fick sparken.

Är det konstigt att då må dåligt under hela den vistelsen?

Ingen tvingade "Hinken" att följa med. Hon gjorde det av fri vilja.
Citera
2025-10-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Och det säger väl en hel om honom? Alla vet om att det är olagliga pengar förutom han själv

Jag tror att han på riktigt inte inser vad han ställt till med och att han är övertygad om att gå fri..
Senast redigerad av Urtavlan 2025-10-21 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in