2025-10-20, 14:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Vad är det för fel med att vara kontroversiell?

Ganska många saker, men det är inte vad frågan handlar om.

Citat:
Källa på Trump sagt hundratals miljoner människoliv?

Innan jag lägger tid på att leta upp klipp: Ifrågasätter du uppgifterna? Vad skulle det göra för skillnad för dig om de skulle visa sig stämma?
Citera
2025-10-20, 14:43
Medlem
Personligen tror jag det är 80% som "hatar" Trumpen, exakt lika många som röstar för det Sverige vi fått dom senaste 30-40åren! 100% av media i Sverige gör allt för att smutskasta honom, bara det gör att jag älskar karln. Vi skulle haft en liknande ledare i Sverige som gör allt för landet och folket!
Citera
2025-10-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Tre problem jag har med Trumpadministrationen: att ta bort det federala stödet till skolorna och lägga det på staten, att låta RFK jr agera självständigt, att man kastade ut barnet med badvattnet när man stängde ner universitetsbidragen och det drabbade pågående medicinsk forskning.

Du kanske kan lista dina problem med Joe Biden och Kamala Harris. Eller för all del Clintons.

Stormningen av Kapitolium var ett upplopp som ägde rum den 6 januari 2021 i Washington D.C.?

Är det inget problem?
Citera
2025-10-20, 14:45
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du kan legit inte ens svara på en så enkel fråga som "vem som är mest kontroversiell av Trump eller Biden på Twitter/Truth Social"? Wow

Jag ger ''Maggansvar''
Citera
2025-10-20, 14:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Stormningen av Kapitolium var ett upplopp som ägde rum den 6 januari 2021 i Washington D.C.?

Är det inget problem?
Det var ett problem om Seattle, Portland och Minneapolis var ett problem för dig.
Citera
2025-10-20, 14:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hela det här inlägget är off topic.

Så i en tråd om anledningar till varför folk hatar Donald Trump så tror du att det är off topic att fråga någon om han har allvarligare problem med Trump än de som tidigare nämnts? På fullaste allvar?

Citat:
Det är kulturmarxistisk härskarteknik att ständigt dekonstruera utan att besvara

Har du några fler buzzwords du vill slänga med eller är du nöjd där?

Jag skulle iaf vilja dra din uppmärksamhet till att det var DU - i en tråd om vilka problem folk har med Trump - som gång på gång vägrade nämna ett enda problem du hade med Donald Trump, och när du till slut gjorde det vägrade att på minsta sätt utveckla dina ståndpunkter. Men det är alltså Fiffiniffi som inte besvarar frågor för att han inte vill börja prata om vilka problem han har med en administration för 25-30 år sedan?
Citera
2025-10-20, 14:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jag ger ''Maggansvar''

Om du nöjer dig med att vara på Maggans nivå så gör du. Men då får acceptera att jag finner det patetiskt och ganska talande.
Citera
2025-10-20, 14:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Han är ett barn i en vuxenkropp med otroligt många diagnoser. Dessa imperalister i samma sandlåda är superfarligt…

Ja, absolut. Trump gör vadsomhelst bara han får vara i centrum. Jag vill inte att en jättebebis styr mitt land.

Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det är svårt att hata någon man inte känner, eftersom hat i regel grundar sig på en personlig relation mellan två parter.

Sedan när bestämmer du över andras känslor?
Citera
2025-10-20, 14:51
Medlem
Citat:
Det var ett problem om Seattle, Portland och Minneapolis var ett problem för dig.

Ja, upploppen i tex. Portland var också problematiska men de var inte ett direkt angrepp på själva maktöverföringen i ett demokratiskt val. Det gör Kapitoliumhändelsen principiellt annorlunda, tycker du inte?
Senast redigerad av rawjudge 2025-10-20 kl. 14:53.
Citera
2025-10-20, 14:53
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Säger vem? Brukar inte "hat" i allmänt språkbruk betyda typ "stark avsky"? Varför skulle det kräva en personlig relation?

Vad skulle du säga om jag skrev:
"Det är svårt att ogilla någon man inte känner, eftersom ogillande i regel grundar sig på en personlig relation mellan två parter. Däremot kan man ha missnöje med en persons vandel och åsikter."

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sedan när bestämmer du över andras känslor?

Det är ett gammalt klassiskt filosofisk krux, hur hat skall definieras.

Citat:
Du tror inte att snarare Rysslands aggression mot Ukraina hade en smula mer med saken att göra?

Det är en kombination av dessa två faktorer. Trump hade agerat så som han redan har gjort oavsett med avseende på tullar m.m., vilket har fått oss naiva européer att känna av vår sårbarhet.

/AI
Citera
2025-10-20, 14:54
Medlem
Jag finner Trump rätt så amuserande och det faktum att han skrämmer de som hjärntvättas utav SVT gör det hela bara ännu roligare.
Så nej jag hatar han inte.
Citera
2025-10-20, 14:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Du tycker inte en statskupp där den avgående presidenten uppviglar en folksamling att storma kapitolium med hundratals LEOs misshandlade som resultat är ett lite större problem? Och att den avgående presidenten på fullaste allvar försöker få delstaterna att skicka in fejkade elektorsröster? Och att den avgående presidenten vägrar göra något trots att folkskaran ropar "hang Mike Pence"? Och att den avgående presidenten sedan benådar samtliga deltagare så fort han blivit president?

Du har inga problem där? Inget att se, cirkulera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in