2025-10-20, 09:51
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det här är varför vi som ser det utifrån inte ska uttala oss egentligen.

Vi vet endast det vi ser och det vi personligen reagerar på.

Du dömer Linnea på de gånger hon har agerat i affekt Jag dömer utifrån att den sk sektens agerande som varit konstant i nära två års tid uppvisar världsrekord i affektlabilitet - en ihållande sådan.

Alla som ser det här eländet tolkar det utifrån den verklighet man lever i.

I min värld är mobbare avskum som borde utrotas - särskilt den mobbing som sker på sociala medier. Det ger liksom ringar på vattnet och skadar därmed så många fler eftersom det skapat en norm som människor tar efter.

"Sekten" är en samhällsfara och ser man inte det så är man nog en fara själv.

Så du dömmer ”sekten” utifrån vad du sett under två års tid, det är okej alltså?

Jag dömmer Linnea och hennes ”man” från vad jag sett under två års tid? Det är fel?
Senast redigerad av Nejellerva 2025-10-20 kl. 09:57.
Citera
2025-10-20, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Så du dömmer ”sekten” utifrån vad du sett under två års tid, det är okej alltså?

Jag dömmer Linnea från vad jag sett under två års tid? Det är fel?

Du förstod alltså inte att jag med att mitt personliga dömande också är ett resultat av vad jag levt i för verklighet?

Att ingen av oss har facit utan enbart kan tolka det vi ser?

Det är alltså subjektiva bedömningar.

Rent objektivt kan vi dock räkna antalet gånger något har skett och jämföra. Då kommer vi inte ifrån att Linnea är den som uttalat sig minst antalet gånger.

Det är det objektiva som räknas.
Citera
2025-10-20, 10:02
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Du förstod alltså inte att jag med att mitt personliga dömande också är ett resultat av vad jag levt i för verklighet?

Att ingen av oss har facit utan enbart kan tolka det vi ser?

Det är alltså subjektiva bedömningar.

Rent objektivt kan vi dock räkna antalet gånger något har skett och jämföra. Då kommer vi inte ifrån att Linnea är den som uttalat sig minst antalet gånger.

Det är det objektiva som räknas.

Intressant. Så subjektiva åsikter blir objektiva så fort de stämmer med din tolkning?

Linnea och hennes ”man” är en samhällsfara och ser man inte det så är man nog en fara själv.
Citera
2025-10-20, 10:06
Avstängd
Citat:
Intressant. Så subjektiva åsikter blir objektiva så fort de stämmer med din tolkning?

Linnea och hennes ”man” är en samhällsfara och ser man inte det så är man nog en fara själv.

Förstår du inte skillnaden mellan subjektivt och objektivt?

Subjektivt är personliga tolkningar.

Det objektiva är mätbart.

Just hur mycket någon gjort något går att mäta (räkna i detta fallet) och du kan ju räkna själv och få det verifierat.

Det objektiva kan alltså mätas av vem som helst.
Citera
2025-10-20, 10:12
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Förstår du inte skillnaden mellan subjektivt och objektivt?

Subjektivt är personliga tolkningar.

Det objektiva är mätbart.

Just hur mycket någon gjort något går att mäta (räkna i detta fallet) och du kan ju räkna själv och få det verifierat.

Det objektiva kan alltså mätas av vem som helst.

Vad bra att du förstår vad du själv säger. Själv skiter jag i ifall Kalle mördat fyra personer och Åsa tre, dom är lika mycket mördare för det.
Citera
2025-10-20, 10:19
Avstängd
Citat:
Vad bra att du förstår vad du själv säger. Själv skiter jag i ifall Kalle mördat fyra personer och Åsa tre, dom är lika mycket mördare för det.

I det här fallet är det mer att Linnea "mördat" en och de andra 263 tillsammans.
Citera
2025-10-20, 10:23
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
I det här fallet är det mer att Linnea "mördat" en och de andra 263 tillsammans.

Jag förstår att du vill verka smart hjärtat men vad du pratar om är irrelevant och även mycket ologiskt i sammanhanget, jag är i Chrippas tråd och diskuterar dom. Ingen annan, vad du tycker och tänker om andra utöver dessa är inget relevant. Okej?

Klarar man inte av att gå ut grundskolan är man korkad (Chrippa), beter man sig som Linnea gör trots att hon är närmare 30 än 20 och att hon dessutom är 25 och inte lyckats med något i livet så är man också bra jäkla korkad.
Citera
2025-10-20, 10:28
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du vill verka smart hjärtat men vad du pratar om är irrelevant och även mycket ologiskt i sammanhanget, jag är i Chrippas tråd och diskuterar dom. Ingen annan, vad du tycker och tänker om andra utöver dessa är inget relevant. Okej?

Klarar man inte av att gå ut grundskolan är man korkad (Chrippa), beter man sig som Linnea gör trots att hon är närmare 30 än 20 och att hon dessutom är 25 och inte lyckats med något i livet så är man också bra jäkla korkad.

Du kan hjärta mig hit och hjärta mig dit - det har ingen effekt.

Naturligtvis diskuterar alla vad de vill.

Det är dock en majoritet här som saknar insikt om att det subjektiva inte har någon bäring när det tex kommer till det kommande åtalet om förtal.

Åklagaren och i förlängningen domstolen går inte på subjektiva bedömningar som tur var.

Försvaret däremot är där för att försvara sina subjekt.
Citera
2025-10-20, 10:29
Medlem
Kollade just C:s Instastorys, vilket barn han är. Att sparka på en vält kundvagn är hans första instinkt, folk i allmänhet hade ignorerat den eller ställt upp den.Hans betende säger så mycket om hans personlighet.Linnea bara fnittrar eller säger nått korkat.
Citera
2025-10-20, 10:34
Avslutad
Någon som har koll hur stor är chansen att han åker dit?
Citera
2025-10-20, 10:36
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Du kan hjärta mig hit och hjärta mig dit - det har ingen effekt.

Naturligtvis diskuterar alla vad de vill.

Det är dock en majoritet här som saknar insikt om att det subjektiva inte har någon bäring när det tex kommer till det kommande åtalet om förtal.

Åklagaren och i förlängningen domstolen går inte på subjektiva bedömningar som tur var.

Försvaret däremot är där för att försvara sina subjekt.

Att någon kan komma och stå åtalad för förtal framöver tar väl inte bort att Herr och fru Lundström står inför kommande rättegång gällande ekobrott. Bara det i sig gör att man är korkad, att tro att man kan leva över andra.
Citera
2025-10-20, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Någon som har koll hur stor är chansen att han åker dit?

Mycket stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in