2025-10-18, 11:15
Medlem
De som nu har deras kameror hemma är konstant övervakade av kanske fel personer? Eller ungdomar med joltcola.

Är man så dum att man skaffar sånt så borde man iofs alltid känna sig övervakad.

Allt går att hacka. Men i detta fall lär det va lite panik att namn, adresser och larm ligger ute. Bara kliva in.
Citera
2025-10-18, 12:01
Medlem
farmenSebastians avatar
Rätt åt idioterna.

Är det inte Verisure som avslöjades ha smygtittat på folks hemkameror

2022 osv.

Hoppas deras skitföretag krossas!
Hurra hackers
Citera
2025-10-18, 14:06
Medlem
fribrytarns avatar
Ser på deras hemsida att de minsan har certifikatet SSF 1101 – Cybersäkerhet bas. Det kostar 4500 kr och bygger på en egendeklarerad rapportering med stickprov. Det ger ett "grundläggande cybersäkerhetsskydd" som till exempel att enheter "ska skyddas med starka och unika lösenord".

Passar kanske Lenas Parasoll & Solskydd AB. Trodde Verisure skulle ha åtminstone ISO 27001.

Gillar inte att pissa på brottsoffer men deras larm är mest för syns skull och för att skapa en falsk känsla av trygghet. De kanske fångar Tratten och FInkel men inte inbrottstjuvar med minsta finess. De som köpt Verisure till företaget borde göra om och göra rätt.
Citera
2025-10-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fribrytarn
Ser på deras hemsida att de minsan har certifikatet SSF 1101 – Cybersäkerhet bas. Det kostar 4500 kr och bygger på en egendeklarerad rapportering med stickprov. Det ger ett "grundläggande cybersäkerhetsskydd" som till exempel att enheter "ska skyddas med starka och unika lösenord".

Passar kanske Lenas Parasoll & Solskydd AB. Trodde Verisure skulle ha åtminstone ISO 27001.

Gillar inte att pissa på brottsoffer men deras larm är mest för syns skull och för att skapa en falsk känsla av trygghet. De kanske fångar Tratten och FInkel men inte inbrottstjuvar med minsta finess. De som köpt Verisure till företaget borde göra om och göra rätt.

Good catch. Ännu mera vatten på kvarnen. Firman är verkligen skött av skojare. Jag har ingen koll på lagarna kring privata väktar, larm- och säkerhetsbolag, men om Verisure drivs helt enligt lagar och förordningar som det ser ut nu, är det sannerligen dags att strama åt dessa.
Citera
2025-10-18, 20:23
Medlem
Duvlorts avatar
Blir ju lätt för deras försäljare i framtiden att sälja på sina säkra lösningar.

"-Nej men hej... Hej men nej..."
Citera
2025-10-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vart kan jag läsa den domen, för det låter fel. Eller fel formulerat.

Edit: jag googlade nu. Finns inte ens någon dom. Så vet inte vad du hänvisar till.
Inte heller hittar jag nån artikel om att bilderna ska sparats i nån mapp. Utan endast det jag beskrev.

Edit2: Jag vill säga att jag inte rättfärdigar detta beteende, det är vidrigt och Verisures rutiner är som en dagisplats. Där emot så stämmer det inte att dom kan komma åt kameror hej vilt.
Du kan hitta domen i den här tråden
https://www.flashback.org/t3405674
Citera
2025-10-18, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
En himla tur att man inte har Verisure.
Många nu som känner sig riktigt övervakade.
Jag speciellt när en av idioterna lagt ut kundernas uppgifter på Flashback. Länkar som inte tagits bort ännu. Ytterligare några tusen som fått sin yttrandefrihet beskuren.
Citera
2025-10-18, 23:50
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Jag speciellt när en av idioterna lagt ut kundernas uppgifter på Flashback. Länkar som inte tagits bort ännu. Ytterligare några tusen som fått sin yttrandefrihet beskuren.

Yttrandefrihet? Vad dillar du om?

Verisure är förövrigt ett skitföretag som förtjänar allt elände.
Senast redigerad av ruskinarms 2025-10-18 kl. 23:56.
Citera
2025-10-19, 00:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Yttrandefrihet? Vad dillar du om?

Verisure är förövrigt ett skitföretag som förtjänar allt elände.

+1.

Det är väl de som kör med denna reklamen att de liksom är räddningstjänsten. Utan skyddad av Verisure kommer inte räddningstjänsten...

Sedan litet kul detta med ett företag som sysslar med säkerhet. Att säkra andra. Själva åker dit med brallorna nere.
Citera
2025-10-19, 00:57
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Vad vill du ha sagt med det?

De är ett säkerhetsföretag som använder IT.

Kausalitet.

De jobbar inte med IT-säkerhet.

De är ett säkerhetsföretag som tar stöd i IT-lösningar.

Det är en skillnad.
Citera
2025-10-19, 01:03
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woolite
https://gofile.io/d/1FnxXW

--zerotrace

Den försvann. Kan du lägga upp igen?

/AI
Citera
2025-10-19, 01:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Troligtvis har hackarna nyttjat det faktum att noteringen ska göras och har skickat iväg ett x antal mail med länkar till Verisure adresser. Vi vet väl alla hur korkade tanter och gubbar i övre medelåldern kan vara som klickar på precis allt.

Övre medelålder är ju idag folk faktiskt som borde vara rätt medvetna. De är då folk som var unga när Commadore 64 kom. De borde vara väldigt på med detta virus finns.

Sedan bara klicka ger ju inget. Du kan inte bara klicka dig till att bli hackad. Där är det ju beroende på webbläsare, om du klickar en gång till etc.

Jag gissar ju att denna hackning är mer det gamla vanliga. Man vill göra ett system så användarvänligt som möjligt. Dvs enkelt för användare som ska använda det. Det i sin tur gör dock att användare som inte ska använda det mer enkelt kommer in.

Det heller bara dålig kodning. Det funkar ju också. Verisure lägger nog mer pengar på telefonsäljare än vad de gör för att säkra sitt eget system.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-10-19 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in