2025-10-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Du som raljerat o fortsätter raljera i månad efter månad, år efter år

Vad säger du nu när äntligen lagen ändras till dumpens fördel?
Det som aldrig skulle hända?

Du har nog underskattat dumpen grovt

Jag välkomnar lagen men är du medveten om att det var en debattartikel av Jimmie Åkkesson SD du läste? Hur i helvete skulle Jimmie få med kommunisterna och C på tåget?

Raljera, jag är lite förtjust i Sara och det kan väl inte vara förbjudet?

Sara kommer naturligtvis inte nöja sig nu när hon har vittring på annat än mökana. Dumpen har varit lite försiktiga med resor till USA och inte pratat högt om varför Dumpen inte får sätta sin fot i USA där det är betydligt hårdare lagar och det beror på Saras tidigare domar för med det bagaget så släpps man inte in när Trump är sheriff. Patriks kokain-skandaler har väl inte hjälpt till iofs men idag är Patrik farfar med hela svenska folket och blir julvärd 2025.

Vid gränskontrollen i USA blir man inkallad för samtal för en 4 år gammal fortkörning, Prutt-Sara har 35+ domar på sig så hur kommande dokumentär ska se ut återstår att se.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-10-18 kl. 20:30.
Citera
2025-10-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag välkomnar lagen men är du medveten om att det var en debattartikel av Jimmie Åkkesson SD du läste? Hur i helvete skulle Jimmie få med kommunisterna och C på tåget?

Raljera, jag är lite förtjust i Sara och det kan väl inte vara förbjudet?

Sara kommer naturligtvis inte nöja sig nu när hon har vittring på annat än mökana. Dumpen har varit lite försiktiga med resor till USA och inte pratat högt om varför Dumpen inte får sätta sin fot i USA där det är betydligt hårdare lagar och det beror på Saras tidigare domar för med det bagaget så släpps man inte in när Trump är sheriff. Patriks kokain-skandaler har väl inte hjälpt till iofs men idag är Patrik farfar med hela svenska folket och blir julvärd 2025.

Vid gränskontrollen i USA blir man inkallad för samtal för en 4 år gammal fortkörning, Prutt-Sara har 35+ domar på sig så hur kommande dokumentär ska se ut återstår att se.

Haha Patrik som årets julvärd, den var fan bra! Tänk dig en hög Patrik Sjöberg på julafton och en väck Sara som programledare hade fan varit något! Och innan Patrik tänder ljuset sprättar han en Arboga 10.0%
Citera
2025-10-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Tidöpartierna har egen majoritet och det är lite svårt, samt mycket politiskt riskabelt, att krångla in sig i argumentation mot att öka skyddet av barn (närmast oavsett hur detta gestaltar sig). Det blir nog en sådan lag.
Citera
2025-10-18, 21:30
Medlem
Var finns ETC-intervjun med Sara Nilsson?
Är det någon som vet vem domaren i målet är? Är det domaren som bedömt hennes intyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag tror det är en bluff som hon trodde inte skulle komma ut, hon blev paff och arg när ETC ringde, förnekar att hon ska dö och ska lära upp andra att palliativ inte betyder snar död.
Citera
2025-10-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Du ljuger. Läs och begrunda hur rätt Sjöberg har:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tusentals-valdtakter-mot-barn-polisanmaldes-bara-fyra-procent-ledde-till-fallande-dom

https://bra.se/amnen/sexualbrott
Länken som du själv delar säger runt 5% döms. Men att strags över 10% åtalas.

Det svåra i läget är ju att reda ut vad som faktiskt hänt. Ta metoo där flertalet personer blivit påkomna med att ljuga och göra falska anmälningar, dessa räknas också in i statestiken. Sedan kan vi inte döma en person om det finns rimligt tvivel att personen inte gjort brottet.

De senaste 20 åren har det hänt mycket i svensk lagstiftning där vi på olika sätt stärkt skyddet för de som utsätts för våldtäckt, bla igenom att bredda vad som faller under paraplyet "våldtäckt" där våld faktiskt inte behöver vara en faktor för att dömas för just våldtäckt. Eller under just metoo när samtyckeslagen stärktes.

Man kan se det som att 4% av alla anmälda blir dömda, eller så kan man vända på det, hälften av alla som blir åtalade döms. Det är missvisande att gå på statistiken om just 4% då i denna summan ingår mycket som polisen tagit in anmälan och bedömt att man faktiskt inte kan utreda brottet eller att det faktiskt inte begåtts något brott.

Hälften av alla som åtalas döms är ändå en stark siffra när det i många fall rör sig om ord mot ord.

Det är ett svårt brott att utreda och mycket som fallet under paraplyet för sexualbrott. Att statistiskt stirra sig blind på en siffra kan ge missvisande resultat. Som i detta fallet, 4% av anmälningar. Om du och jag ringer in och säger vi blivit utsatta sexuellt men det var mörkt och vi kunde inte se vem som gjorde de. Vi bägge vet att det är en lögn för vi hittade på den nu, polisen lär inte utreda det för det går med uppgifterna inte ens att åtala någon. Dessa två lögner blir del av statestiken.

Även liknande brott där man inte har möjlighet att åtala någon pga bristande bevis. Kan man hitta dna är det ju lättare men oftast rör det sig om ord emot ord, som vi också kan se under metoo att det blev mainstream att anmäla så folk gjorde falska anmälningar, likväl är de del av statestiken.
Citera
2025-10-18, 22:15
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asfaltskalops
Var finns ETC-intervjun med Sara Nilsson?

Själva ljudet från telefonintervjun finns inspelat här:
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2025/10/Inspelning-5.m4a
https://dumpen.se/2025/10/17/etc-ringde-men-glomde-manniskan-i-andra-anden/

Det ETC har publicerat finns tydligen bakom denna betalvägg
https://www.etc.se/inrikes/dumpens-sara-nilsson-svaart-sjuk-foertalsraettegaang-staells-in-foer-andra-gaangen
vilken jag inte inte tänker betala mig igenom.
Citera
2025-10-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Länken som du själv delar säger runt 5% döms. Men att strags över 10% åtalas.

Sjöbergs siffra om 4% var korrekt, en annan undersökning visade 5% d v s väsentligen samma. Det är då lögn att påstå att det är över 10% av anmälningar som går till fällande dom. Det var det saken gällde.

Problemet med denna låga siffra är att den indikerar dåligt utredningsarbete. Andra länder tycks lyckas bättre. Vid komparativa undersökningar finner man t ex att de gör fler och noggrannare förhör än vad vi gör i Sverige.

Källa:
https://shop.nj.se/products/overgrepp-mot-kvinnor-och-barn?utm_source=chatgpt.com
Citera
2025-10-18, 22:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Undrar hur det ska gå för Patrik Sjöberg nu framåt när inte dumpen kommer att finnas mer och ingen vill ha med honom att göra och hans ende kompis är död. Det borde vara bråda tider för honom att se över vad han ska leva av framåt. Eller kan vi tänkas se honom utanför stadsmissionen huttrandes efter en kopp kaffe och med upphittade enkronor och pant skramla till dagens öl på systemet. Eller vad tror ni?

Är Sara död/döende?

Står och faller Dumpen med Sara?
Citera
2025-10-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
Allvarligt talat tror jag att Patrik kommer att satsa på klädförsäljning med eget märke, samt skriva en bok om Dumpens uppgång och fall. Sen närmar sig pensionen som en grundläggande inkomst, även om den kanske inte blir så hög pga olika anledningar.

Ja vem vill inte dra på sig ett par kallingar som det står "Patrik Sjöberg" på? Just nu står det Björn Borg på mina men det är en jävla skillnad, han var också lite glad i små påsar men jävlar vad man gillar Björn Borg mer. Hoppas inte han drar igång något som Dumpen, tack för allt!

Patrik måste givetvis traggla sig fram till pensionsålder som alla andra hårt arbetande och Dumpen luktade gott typ. Några år kvar till garantipension och Saras veckopeng under bordet gör susen.

Sara har jag respekt för men den här avdankade lodisen som möjligtvis kan få göra reklams för ett online spelbolag, skulle detta sattyg vara pastor på plats för Dumpens tjockisar?
Citera
2025-10-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Är Sara död/döende?

Döende, ja.

Troligtvis.
Citera
2025-10-18, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Är Sara död/döende?

Ja det sägs att hon behandlas palliativt from nu och att civilmålet hon är föremål och som skulle upp i huvudförhandling 21 okt är därmed inställt för andra gången. Men uppgifterna kring detta eller vilken fas hon är i beträffande cancern är mycket knapphändiga. Så mycket spekulationer här. Om dock uppgiften om palliativ stämmer så har de övergått till att lindra och slutat behandla. Det ger sig förmodligen under nästkommande vecka med mer information är min känsla.

Nja Dumpen kan nog knata på ett tag till iaf fram till vårkanten nästa år när det väntas komma lagförändringar som gör att polisen antas få vissa verktyg och arbetssätt för att kunna jobba liknande som dumpen fast mer reglerat naturligtvis men det vet ingen jävel hur det kommer att se ut heller fnv och det kommer förmodligen att trätas en hel del om. Men att få tag på en sådan gränslös huvudperson som Sara med det gedigna brottsregistret hon har blir nog svårt för det kriminella medborgargardet. Hon har ju inte dragit sig för någonting som bekant den kriminella lilla horan.

Den som lever får se.. (och med det sagt förmodligen inte Sara.. buhu buhuu )
Citera
2025-10-18, 22:45
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Döende, ja.

Troligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Ja det sägs att hon behandlas palliativt from nu och att civilmålet hon är föremål och som skulle upp i huvudförhandling 21 okt är därmed inställt för andra gången. Men uppgifterna kring detta eller vilken fas hon är i beträffande cancern är mycket knapphändiga. Så mycket spekulationer här. Om dock uppgiften om palliativ stämmer så har de övergått till att lindra och slutat behandla. Det ger sig förmodligen under nästkommande vecka med mer information är min känsla.

Nja Dumpen kan nog knata på ett tag till iaf fram till vårkanten nästa år när det väntas komma lagförändringar som gör att polisen antas få vissa verktyg och arbetssätt för att kunna jobba liknande som dumpen fast mer reglerat naturligtvis men det vet ingen jävel hur det kommer att se ut heller fnv och det kommer förmodligen att trätas en hel del om. Men att få tag på en sådan gränslös huvudperson som Sara med det gedigna brottsregistret hon har blir nog svårt för det kriminella medborgargardet. Hon har ju inte dragit sig för någonting som bekant den kriminella lilla horan.

Den som lever får se.. (och med det sagt förmodligen inte Sara.. buhu buhuu )

Den, som jag gissar, mest trovärdiga beskrivningen av Saras hälsotillstånd är den här,
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=24056669564008096&id=10000275 1634510&mibextid=wwXIfr&rdid=w1xWae7E3Olt19i1#

som har postats i den här tråden tidigare:

(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in