2025-10-18, 16:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uff99
Jaha hon förhalar rättegången igen. Då har det väl tidigare i år skjutits på lite inplanerade vårdbesök osv med bakomliggande tanke att behandlingar m.m Ska krocka med datumet i rätten, detta kan man räkna ut med arslet.

Tråkigt att hon drabbats av cancer och att det verkar gå snabbare åt fel håll, ja. Men..tja, stå upp och.. låt lagen ha sin gång här istället? Jävla eländig soppa.
Hon har tre metastaser som inte kan behandlas och därmed gått över till palliativt tillstånd, ändå ska de behandlas?
Citera
2025-10-18, 17:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Jahaja, sara gör allt för att rättegången ska skjutas upp konstant.

Hon är väl rädd att dömas.

Men.. kanske hon inte kan kämpa sålänge til..
Om Dumpen som tror de ska kunna leverera till rättsvårdande, så måste hon delta i en massa rättegångar, kommer hon klara det?
Citera
2025-10-18, 17:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen har hävdat att de kommer kunna lämna över på löpande band.
That's not gonna work. Sättet som Dumpen fiskar på skulle direkt klassas som brottsprovokation/brottsfrämjande och om polisen då tar över det ärendet så begår den ett brott.
Citera
2025-10-18, 17:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Vad hindrar Sara Nilsson från att delta på en rättegångsdag ur medicinsk bemärkelse?

Hon har ju trots allt fått ett intyg från en överläkare som en domstol köpt. Samtidigt springer hon runt i media som en maratonlöpare och snackar om stress, projekt och annat. Som lekman blir jag ju lite förvirrad och ifrågasätter både läkare och domstol.
Jag tror det är en bluff som hon trodde inte skulle komma ut, hon blev paff och arg när ETC ringde, förnekar att hon ska dö och ska lära upp andra att palliativ inte betyder snar död.
Citera
2025-10-18, 17:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
1. Det blev ingen förtalsrättegång
2. polisen börjar lagföra gäddor
3. de hamnar i publikt register resten av livet
4. Dumpen kan fortsätta, men lämnar över till polisen i lämpligt skede.
5. Istället för publicering på en sjavig hemsida* hamnar gäddorna med namn i offentligt register.

*så länge förtalsfrågan inte är avgjord till Dumpens nackdel så lär det väl bli både publicering och registret, men ville ändå vara lite snäll i denna tuffa tid.

Så visst håller jag med dig om din optimism! Det måste ha varit en exceptionellt dålig vecka för gäddor
Offentliga register lär inte upprättas i Europa, det är för långt från våran rättsetik. Jimmy skriver att det ska vara polis som groomar.
Citera
2025-10-18, 17:16
Medlem
Kommer intyget och den uppskjutna rättegången innebära att hon slutar jaga, fara runt och vittna osv?
Jag gissar att intyget snart glöms bort och att hon far runt, springer och skriker som innan.
Då kanske de kan sätta nytt datum och se till att det blir av?

Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
svårt att säga fido utan att ha sett intyget.

Men domstolen har alltid möjlighet att neka läkarintyg etc Oavsett vad det står i dem. Så jag antar att hennes utsikter är betydligt mycket sämre än vad som framgår just nu. Det vore egentligen det enda rimliga som jag ser det. Skulle det sedan visa sig att hon kör med skit och har hitta någon inom vården som hjälper henne att planera in kritiska behandlingar just som hennes rättegångar infaller så torde detta vara sista gången och då är både hon och läkare ute på jävligt tunn is. Och det är sannolikt inte så att detta skulle krocka hela tiden så som det gör så det kan vi sannolikt utesluta.

Då kvarstår bara alternativet som sagt att hennes sjukdomsförlopp är så illa sa att hon fått 1-2 månader på sig och att hon förväntas vara tungt medicinerad under den tiden. Det finns inte så mycket annat som förklarar detta.
Citera
2025-10-18, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asfaltskalops
Kommer intyget och den uppskjutna rättegången innebära att hon slutar jaga, fara runt och vittna osv?
Jag gissar att intyget snart glöms bort och att hon far runt, springer och skriker som innan.
Då kanske de kan sätta nytt datum och se till att det blir av?

Vi håller tummarna att hon lever så länge att de kan släpa henne inför rätten och döma henne innan kräftan ger henne dödskyssen. det hade varit det bästa och mest rättvisa att hon hinner ta ansvar för en del av skiten hon ställt till med. Vem vet just nu.
Citera
2025-10-18, 17:32
Medlem
Lavas avatar
REGERINGEN - LEX DUMPEN

""Vi vet att pedofiler agerar snabbt, strategiskt och ofta i digitala miljöer där barn är som mest sårbara. Vi vet också att civilsamhället länge stått i frontlinjen medan rättsstaten stått bakbunden.
Med denna offensiv och de lagändringar som träder i kraft nästa år får polis och rättsväsende skarpa verktyg att agera innan barn far illa. Det är en seger för varje barn som aldrig behöver bli ett offer – och en tydlig signal till varje gärningsman: ett enda försök räcker för att bli stämplad för livet i ett samhälle som aldrig glömmer.""

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid0wofVQNfSPhLZjwuC6NVenWTi22Gb4nHREhgmCdGrfRhG arqN8Za7fhDVHRZDBDApl
Citera
2025-10-18, 17:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Vi håller tummarna att hon lever så länge att de kan släpa henne inför rätten och döma henne innan kräftan ger henne dödskyssen. det hade varit det bästa och mest rättvisa att hon hinner ta ansvar för en del av skiten hon ställt till med. Vem vet just nu.
Det är verkligen sorligt att hon kunde smita undan, denna rättegång är extremt viktig så att samhället får veta vad som är gångbart, hur ska folk kunna veta vad som är görligt i framtiden. Om man blir erbjuden att vittna från sin sjuksäng och inte behöver det, vad mer kan man anföra. Och bör man ta telefonsamtal om man inte kan göra denna uppoffring.
Citera
2025-10-18, 17:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Medlemsavgifterna i föreningen går oavkortat till vård och för att ha volontärer, fiskarna kallas volontärer, går pengar till dem eller är det andra volontärer som avses?
Citera
2025-10-18, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är verkligen sorligt att hon kunde smita undan, denna rättegång är extremt viktig så att samhället får veta vad som är gångbart, hur ska folk kunna veta vad som är görligt i framtiden. Om man blir erbjuden att vittna från sin sjuksäng och inte behöver det, vad mer kan man anföra. Och bör man ta telefonsamtal om man inte kan göra denna uppoffring.

Nej jag håller med, det är för jävligt. men tyvärr så kommer ju varken du eller jag att få se det intyget. enda chansen att få insyn i detta är ju att läkaren som utfärdat det kallas till rätten för att redogöra. Normalt så är ju domstolsprotokoll offentliga handlingar men jag vet inte om inte det ligger sekretess på papper ifrån vården, det får jag för mig i alla fall. Jag har aldrig hört om detta tidigare. Så visst luktar det skit och även dåligt av domstolen att inte kalla henne tidigare eftersom det skjutits upp en gång redan. Det här är svårt att förstå men jag misstänker att etablerade medier gräver ordentligt i detta.

Det är också graverande för Sara att inte våga stå upp för sina handlingar. Hon kommer att bli ihågkommen som en pajas.

Jag kommer ringa Göteborgs TR på måndag morgon och be dem sända över alla tillgängliga handlingar i målet iaf.
Citera
2025-10-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
REGERINGEN - LEX DUMPEN

""Vi vet att pedofiler agerar snabbt, strategiskt och ofta i digitala miljöer där barn är som mest sårbara. Vi vet också att civilsamhället länge stått i frontlinjen medan rättsstaten stått bakbunden.
Med denna offensiv och de lagändringar som träder i kraft nästa år får polis och rättsväsende skarpa verktyg att agera innan barn far illa. Det är en seger för varje barn som aldrig behöver bli ett offer – och en tydlig signal till varje gärningsman: ett enda försök räcker för att bli stämplad för livet i ett samhälle som aldrig glömmer.""

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid0wofVQNfSPhLZjwuC6NVenWTi22Gb4nHREhgmCdGrfRhG arqN8Za7fhDVHRZDBDApl

Håller ju med Jimmy att en lagändring behövs men jag tror man skjuter sig själv i foten man ska dra såna här tydliga kopplingar till dumpen i form av ordval och cred. S&P har inget bra rykte utanför sin följarskara och risken är att det SD försöker pusha fram bara blir nerskjutet direkt eftersom man inte vill förknippas med dumpen i någon som helst form.

Pusha på för lagändring ja tack men dra INGA referenser eller kopplingar till dumpern i någon som helst form, och nämn för i helvete inte Sara eller Patrik .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in