Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
De är fullt kompatibla men gamla lamputtag kan ärga och kärva lite.
Börja med att vrida lampproppen så att du bara ansluter ett av stiften i en hylsa och det andra i det tomma hålet (lamputtaget är ju inte fullkontakterat). Gör sedan likadant med den andra hylsan.
Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Även om det kanske ser ut som det för en totalt oinitierad så är den adaptern långt ifrån att passa i ett lamputtag. Den har inte ett smack med det att göra.
Ok tack. Efter att ha skrivit med hyresvärden så skrev hon att uttagen här i huset inte håller kabeln. Rättare sagt fick jag detta svaret:
Citat:
Hej, uttagen greppar inte riktigt tag utan kroken i taket ska hålla lampan i schack.
Våra entreprenörer bokar alltid tid med hyresgästen.
Våra elektriker kan svara på dina frågor, de brukar vara hjälpsamma.
Så det blir väl till att fråga.
jag har dock gjort som hon sa, och lät helt enkelt kabeln sitta så hårt den kunde. Problemet nu är att jag inte verkar få någon el till lampan :/ Det kommer inget ljus.
https://imgur.com/a/Cd6hKEk
Bild 1 visar hur den sitter. Bild 2 visar vilka hål jag har kopplat in i (de två nedre). Bild 3 och 4 visar hur kopplingen sitter i själva lampan. Det enda jag har gjort är ju att koppla ur den i min gamla lägenhet och sen tagit den till nya lägenheten. jag har inte rört sockerbiten över huvud taget.