2025-10-18, 16:07
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Vilken tjänst: Matspar eller Matpriskollen - använder ni för att hitta vilken närliggande matbutik (ICA/Willys/Hemköp/Lidl/Coop) som ger er lägsta pris utifrån er varukorg? Har ni erfarenhet av bara den ni använder, eller båda, och varför använder ni den ena över den andra? Eller använder ni någon helt annat tjänst?

Det jag önskar göra är att kunna söka fram de produkter jag brukar köpa, lägga ihop de i en sorts virtuell varukorg, och sedan bli meddelat vilken av mina närliggande matbutiker som ger bäst pris utifrån min varukorg.
Citera
2025-10-18, 16:12
Handlar mest på Willys. Av vana. Jag anser att om jag lägger den energin på att tjäna pengar istället så överväger det den eventuella skillnaden att åka runt och leta bra priser i olika butiker.

Att man också har möjlighet att köpa större mängder då något reas är ett plus.
Är det rea på köttfärs, köp maxmängden.
Är det rea på fläskfilé, köp max. Kuckling köp max.. Sedan en stoooor frysbox... Den tjänar in ytterligare då du slipper handla så ofta då du har massor i frysen, skafferiet!
Citera
2025-10-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har ni erfarenhet av bara den ni använder, eller båda, och varför använder ni den ena över den andra?
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Att man också har möjlighet att köpa större mängder då något reas är ett plus.
Har ni möjlighet att besöka Willys när dom slår upp dörrarna på morgonen så kan man ofta göra kap. Jag köper nästan alltid kött på 30% rabatt, nötkött går ju att äta även efter att bäst före datumet passerat utan några problem.

Använder inga appar, ser bara till att armbåga mig fram bland pensionärerna på morgonen.
Citera
2025-10-18, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Har ni möjlighet att besöka Willys när dom slår upp dörrarna på morgonen så kan man ofta göra kap. Jag köper nästan alltid kött på 30% rabatt, nötkött går ju att äta även efter att bäst före datumet passerat utan några problem.

Använder inga appar, ser bara till att armbåga mig fram bland pensionärerna på morgonen.
Ha ha. Helt sant. Hittar kycklingfärs med kort datum. 50% eller 30% rensar rejält där. Sen blir det kycklingfrikadeller i en vecka!
Det går att äta mycket bra mat och för en billig peng.
Inte nödvändigtvis det viktigaste med billiga råvaror, kan man laga mat själv är halva vinsten gjord!
Citera
2025-10-18, 17:23
Medlem
Citat:
Vilken tjänst: Matspar eller Matpriskollen - använder ni för att hitta vilken närliggande matbutik (ICA/Willys/Hemköp/Lidl/Coop) som ger er lägsta pris utifrån er varukorg? Har ni erfarenhet av bara den ni använder, eller båda, och varför använder ni den ena över den andra? Eller använder ni någon helt annat tjänst?

Det jag önskar göra är att kunna söka fram de produkter jag brukar köpa, lägga ihop de i en sorts virtuell varukorg, och sedan bli meddelat vilken av mina närliggande matbutiker som ger bäst pris utifrån min varukorg.

Är det verkligen lönt att hålla på med det?
Citera
2025-10-18, 17:46
Medlem
pn222jws avatar
Ett Willy's knep är att vänta till söndag kväll en halvtimme före stängning - massor med bröd och frukt som ska bort när nya veckan börjar.
Citera
2025-10-18, 17:50
Avstängd
Onanikrems avatar
Kollar reklambladen från respektive affär och vilka lockpriser de har. Lägger upp veckans meny efter det.
Basvaror, torrvaror köper jag vanligtvis på Willys men har någon annan lockpris på det så bulkar jag där. Köpte Barilla pasta fyra för 30kr på ICA för någon månad sedan, blev 12 paket.

Matspar är väl postorderfirma med mest snask? Matpriskollen tycker jag är sena på att uppdatera veckans priser, och jag behöver inte nödvändigtvis märkesvaror i allt.
Citera
2025-10-18, 19:03
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är det verkligen lönt att hålla på med det?

Beror på vem man är. För mig är svaret egentligen NEJ - då jag bättre spenderar min tid på att tjäna pengar istället för att sitta och jämföra. Däremot har jag närstående som inte har samma förutsättningar, där en app som dessa skulle förbättra livet.
Citera
2025-10-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Matspar är väl postorderfirma med mest snask?
Tror du blandar ihop med Matsmart.
Citera
2025-10-18, 19:42
Medlem
Brukar handla på Willys och Lidl. Ibland bara på den ene, men oftast på båda.
Citera
2025-10-18, 23:01
Medlem
Citat:
Vilken tjänst: Matspar eller Matpriskollen - använder ni för att hitta vilken närliggande matbutik (ICA/Willys/Hemköp/Lidl/Coop) som ger er lägsta pris utifrån er varukorg?
Jag använder Matpriskollen för min veckohandling, men inte riktigt på det sätt du beskriver utan mer som ett sätt att gå igenom veckans erbjudanden och hantera min inköpslista. Skillnaden är att jag inte har någon ambition att köpa allt från samma butik, utan kan tänka mig att besöka fler. I praktiken blir det sällan färre än 2 eller fler än 4, vanligen på en runda som inte innebär några egentliga omvägar utan mer att jag antingen stannar till på ett ställe eller inte. Då blir det typiskt Willys och ICA Maxi för varorna jag köper till ordinariepris och övriga beroende på vilka erbjudanden de har. Det är främst där Matpriskollen kommer in, även om de numera även har en hyfsad funktion för att kolla upp priser på specifika varor oavsett om de ingår i något erbjudande eller inte (dock baseras den på näthandelssortimentet och är därför inte riktigt heltäckande).
Citera
2025-10-19, 09:20
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Tror du blandar ihop med Matsmart.
Gjorde det visst, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto