2025-10-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyappetite
För att trådskaparen är en stalker. Inget han säger eller gör kommer vara nog för att hon ska förstå eller låta honom vara. Det kommer alltid finnas något som gör att hon kan hitta en anledning att kontakta honom eller hans vänner/familj.

Jag fattar att folk här inne tror trådskaparen är ett troll. För det känns så orimligt att stalkers faktiskt är såhär. Inget folk på Flashback eller andra forum säger kommer att hjälpa. TS kommer alltid rättfärdiga sig själv och sitt beteende.
Ja, det här är en solklar studie i hur en stalker tänker och hur beteendet uppstår. Orsaken är ju uppenbart aspergerdiagnosen i det här fallet. Hon skulle behöva egen erfarenhet av att ha en besatt person efter sig för att förstå att stalking aldrig väcker några som helst positiva känslor. Tvärtom.
Citera
2025-10-18, 12:13
Medlem
Citat:
För att trådskaparen är en stalker. Inget han säger eller gör kommer vara nog för att hon ska förstå eller låta honom vara. Det kommer alltid finnas något som gör att hon kan hitta en anledning att kontakta honom eller hans vänner/familj.

Jag fattar att folk här inne tror trådskaparen är ett troll. För det känns så orimligt att stalkers faktiskt är såhär. Inget folk på Flashback eller andra forum säger kommer att hjälpa. TS kommer alltid rättfärdiga sig själv och sitt beteende.

Nej jag är ingen stalker och inget troll heller.
Citera
2025-10-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Ja, det här är en solklar studie i hur en stalker tänker och hur beteendet uppstår. Orsaken är ju uppenbart aspergerdiagnosen i det här fallet. Hon skulle behöva egen erfarenhet av att ha en besatt person efter sig för att förstå att stalking aldrig väcker några som helst positiva känslor. Tvärtom.

Jag har redan haft stalkers som har hört av sig till mig mängder av gånger så jag vet redan hur det är.
Citera
2025-10-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymoxe
Nähe men jag vill ha han ändå trots att han inte är världens bästa människa jag gillar honom iaf fast han har sin adhd och sina konstiga saker för sig men jag blir ledsen att inte han förstår att jag blir ledsen när han håller på såhär fram och tillbaka. Kärlek ska tydligen vara jäkligt krångligt tror det stämmer det kan brukar säga att män är från mars och kvinnor är från venus det är nog inte meningen att kvinnor och män ska förstå sig på varandra.. 🙄

Det här är inte kärlek!
Detta är ett sjukt beteende hos dig. Jag uttalar mig inte om honom, då det du skriver är din text. Med tanke på din egenhet att blåsa upp saker, tillskriva saker som kärlek fastän det är besatthet och kontroll gör att det går inte att uttala sig om killen.
Citera
2025-10-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Varför är du intresserad av en person som en gång har blockat dig? Har du ingen stolthet?
Hela ditt inlägg signalerar att du inte värdesätter dig högt.
Ta ett djupt andetag, sätt näsan i vädret och hitta någon som vet att han tycker om dig. Då slipper du sådana här stunder grubblerier, som leder till att du förminskar dig själv.

Kanske helt enkelt inte förtjänar nåt annat? 🥺 Har blivit utnyttjad och sårad av mängder med narcissister och idioter hela mitt liv så jag är van att tryckas ner och gå mitt självförtroende förstört
Citera
2025-10-18, 12:17
Medlem
Citat:
Det här är inte kärlek!
Detta är ett sjukt beteende hos dig. Jag uttalar mig inte om honom, då det du skriver är din text. Med tanke på din egenhet att blåsa upp saker, tillskriva saker som kärlek fastän det är besatthet och kontroll gör att det går inte att uttala sig om killen.

Jaså Jaha intressant då. Han är har en hel del knäppa saker för sig han också så han är inte heller så normal som ni verkar tro iaf
Citera
2025-10-18, 12:23
Medlem
Citat:

Tror du har rätt. Hade börjat tro att TS är ett troll, men lutar nog mer åt att hon är en stalker.

Att den här killen inte velat träffa TS på alla år tyder nog på att han känner av stalker-tendenserna.
Citera
2025-10-18, 12:37
Medlem
Citat:
Kanske helt enkelt inte förtjänar nåt annat? 🥺 Har blivit utnyttjad och sårad av mängder med narcissister och idioter hela mitt liv så jag är van att tryckas ner och gå mitt självförtroende förstört
För din egen skull. Sluta skyll på massa händelser bak i tiden. Sluta vara självutplånande. Du är ansvarig för ditt liv här och nu.
Tag denna tråd som en ny start på ditt.
Lägg dig inte i andra människor. Besök dig själv i stället.
Citera
2025-10-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Tror du har rätt. Hade börjat tro att TS är ett troll, men lutar nog mer åt att hon är en stalker.

Att den här killen inte velat träffa TS på alla år tyder nog på att han känner av stalker-tendenserna.

Eh nej ?
Citera
2025-10-18, 12:44
Medlem
Citat:
För din egen skull. Sluta skyll på massa händelser bak i tiden. Sluta vara självutplånande. Du är ansvarig för ditt liv här och nu.
Tag denna tråd som en ny start på ditt.
Lägg dig inte i andra människor. Besök dig själv i stället.

Jag skyller inte på nånting jag säger bara sannigen
Citera
2025-10-18, 13:04
Medlem
Citat:
Eh nej ?

Vill inte va taskig mot dig TS men att kolla upp nån tjej han känner och skriva till henne privat är inte ett normalt beteende. Du har ju dessutom skrivit att du funderat på att åka ner till honom och besöka honom oanmäld. Totalt gränsöverskridande beteende.
Citera
2025-10-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Vill inte va taskig mot dig TS men att kolla upp nån tjej han känner och skriva till henne privat är inte ett normalt beteende. Du har ju dessutom skrivit att du funderat på att åka ner till honom och besöka honom oanmäld. Totalt gränsöverskridande beteende.
Tänkte detsamma. Lite stalker-varning där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in