• 1
  • 2
2025-10-18, 10:11
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Hej.

Jag har äntligen köpt min första bil (som inte gått 15 000+ och är full av rost och mög) som jag vill lägga lite proaktiv pysseltid på.

Något jag tycker känns pisstråkigt att hantera är dörruppslag, och undrar därför om ni har några tips? Jag har googlat runt och hittat diverse fula grejer i gummi osv att klistra på dörrens utsida, i höjd med standardbilars dörruppslagshelveteshöjd. Även sett en del med magneter, men är skeptisk pga risk att repa lacken.

Har ni hittat en riktig toppenlösning att dela med er av? Obs tänker ej på typ ”parkera längre bort” eller ”hörnparkering” då jag letar efter något att sätta på den lilla biljäveln. Inte heller något som behöver plockas av och på hela tiden (typ en filt som man klämmer fast) eftersom jag dessutom är en lat jävel (se: noll tålamod).

Tack och bock!
Citera
2025-10-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbbaUrshHor
Hej.

Jag har äntligen köpt min första bil (som inte gått 15 000+ och är full av rost och mög) som jag vill lägga lite proaktiv pysseltid på.

Något jag tycker känns pisstråkigt att hantera är dörruppslag, och undrar därför om ni har några tips? Jag har googlat runt och hittat diverse fula grejer i gummi osv att klistra på dörrens utsida, i höjd med standardbilars dörruppslagshelveteshöjd. Även sett en del med magneter, men är skeptisk pga risk att repa lacken.

Har ni hittat en riktig toppenlösning att dela med er av? Obs tänker ej på typ ”parkera längre bort” eller ”hörnparkering” då jag letar efter något att sätta på den lilla biljäveln. Inte heller något som behöver plockas av och på hela tiden (typ en filt som man klämmer fast) eftersom jag dessutom är en lat jävel (se: noll tålamod).

Tack och bock!

Helförsäkring och självriskförsäkring
Citera
2025-10-18, 10:16
Medlem
67arigGubbes avatar
Finns inget förutom sånna gummi/folie saker som de sitter på nybyggda bilar.

Det som funkar är att skriva lappar på rutorna nr du parkerar

”Kamera filmar runt bilen, får jag dörruppslag av dig kommer jag förbi och bankar skiten ur dig och din bil, horunge.”

Se till att hålla löftet i texten också så kan du dela en länk till nån film när du faktiskt utövar detta mot ek dörruppslagare.

Dessa parasiter som slänger upp dörren allts, man måste väl sakna hjärna då? De borde alla slängas över bord. Helt sjukt att människor gör så
Citera
2025-10-18, 10:18
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Halvpsykotisk skitsak att bekymra sig om. Du har för lite stimulans.
Citera
2025-10-18, 10:21
Medlem
Kliv ur genom bakluckan eller om du har en taklucka.
Citera
2025-10-18, 10:22
Medlem
Om möjligt parkera i de bortre delarna av parkeringen vid exempelvis stormarknader. Folk är av naturen lata och vill alla stå så nära ingången som möjligt.
Citera
2025-10-18, 10:23
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shawshaw
Helförsäkring och självriskförsäkring

Förklara gärna hur du tänker. Om du läser texten igen så ser du att jag efterfrågar något att sätta utanpå bilen.
Citera
2025-10-18, 10:24
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Finns inget förutom sånna gummi/folie saker som de sitter på nybyggda bilar.

Det som funkar är att skriva lappar på rutorna nr du parkerar

”Kamera filmar runt bilen, får jag dörruppslag av dig kommer jag förbi och bankar skiten ur dig och din bil, horunge.”

Se till att hålla löftet i texten också så kan du dela en länk till nån film när du faktiskt utövar detta mot ek dörruppslagare.

Dessa parasiter som slänger upp dörren allts, man måste väl sakna hjärna då? De borde alla slängas över bord. Helt sjukt att människor gör så

Tycker fan inte att det är en dum idé. Kan fixa en svinfin liten lapp med budskapet och en qr-kod som går till ett filmklipp eller något.
Citera
2025-10-18, 10:24
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Gissar på att du är ett av all cpn som slår i andras dörrar?
Citera
2025-10-18, 10:27
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Uppenbarligen bekymrar jag mig över den halvpsykotiska skitsaken. Och gällande stimulans — tycker ändå att det skapar en del när jag gräver runt i allsjöns info och funderar på saker. Att du inte bryr dig är ju en annan femma. Good for you osv.
Citera
2025-10-18, 10:28
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Kliv ur genom bakluckan eller om du har en taklucka.

Fan, visste att jag skulle köpt modellen med taklucka.
Citera
2025-10-18, 10:29
Medlem
EbbaUrshHors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Om möjligt parkera i de bortre delarna av parkeringen vid exempelvis stormarknader. Folk är av naturen lata och vill alla stå så nära ingången som möjligt.

I know dis, som jag skriver i inlägget så efterfrågar jag andra typer av tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in