2025-10-17, 08:41
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vart har jag påstått det?

Enligt geniet Ajogen så är det ju ett vattentätt bevis att zionist ALDRIG kan betyda Jude, för att JOE BIDEN inte är Jude. Har du redan glömt att du påstås något så löjligt? Det var ganska nyligen.
Citera
2025-10-17, 08:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag kanske har missat det men det tycks inte som vi vet hur ni gjorde den bedömning, endast att ni gjorde den bedömningen.

Som flera i tråden uppmärksammat så har det har ett internationellt drev förekommit där man försöker likställa zionism med judendomen så att man tysta kritik emot ideologin genom ex. HMF.

Självfallet kan man ju göra tvärtom och sprida judehat bakom kritik mot zionism.

Utan att veta hur bedömningen har gjorts blir ju användare oroliga att den yttrandefriheten FB står för har blivit komprimerad.

Jag köper helt argumentet att även om FB staben inte anser att HMF i själen gäller här (eller om ens lagen borde finnas) och att detta är en kompromiss för att inte dras in i rättsliga processer och riskera att förlora forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Enligt geniet Ajogen så är det ju ett vattentätt bevis att zionist ALDRIG kan betyda Jude, för att JOE BIDEN inte är Jude. Har du redan glömt att du påstås något så löjligt? Det var ganska nyligen.
Det var väl inte så svårt att kolla mina inlägg i tråden istället för att häva ur sig idiotiska påståenden.
Citera
2025-10-17, 08:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Bra text

Ja allting faller nog lite på om man ska dra det till sin spets och se utifrån HMF och hur man bedömt i en rättegång så kanske de hade tagit flera inlägg av samma användare i en tråd på sin höjd och klumpa ihop. Men troligtvis helt ignorerat om något av de inläggen döms, även om det ingår ett annat inlägg av samma personen men i en annan tråd.

Jag är inte expert på något sätt eller följde rättegången som var nu mot JA men de verkade bedöma varje inlägg helt i ett vakum, och är det så så måste ju nästan moderatorerna vara hårdare per inlägg att de alltid innehåller någon form av (nu använder jag ordet fel men) "verkshöjd" och att det har något mer värde/tillför utöver att bara vara en "HMF" så att säga om du fattar hur jag menar. Helst vill vi ju att förra rättegången mot FB eller mot JA eller moderatorer osv var den första och sista.
Citera
2025-10-17, 09:25
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Nä där har du fel.

Joe Biden says he is a Zionist and he ‘loves Bibi’

Biden har väl inte judisk härkomst?

Citat:
Det var väl inte så svårt att kolla mina inlägg i tråden istället för att häva ur sig idiotiska påståenden.

Varför försöker du göra dig dum? Jag har bättre saker att lägga tid på än tramsiga lekar som "det där har jag aldrig sagt". Jag har svarat på exakt vad du skrev i exakt detta inlägget till mig, men du kanske inte menar det längre och tycker jag ska besvara dig i en diskussion vi inte haft. Om du inte menade vad du skrev säg det då, eller skit i det.
Citera
2025-10-17, 09:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Varför försöker du göra dig dum? Jag har bättre saker att lägga tid på än tramsiga lekar som "det där har jag aldrig sagt". Jag har svarat på exakt vad du skrev i exakt detta inlägget till mig, men du kanske inte menar det längre och tycker jag ska besvara dig i en diskussion vi inte haft. Om du inte menade vad du skrev säg det då, eller skit i det.
Du ska istället ta och beakta dig för att göra anklagelser om andra när det är lätt att undvika dem i dessa fall.

Du fultolkade mig med flit och nu erkänner du inte fel utan kommer med tillmälen istället.

Riktigt uselt måste jag säga.
Citera
2025-10-17, 10:09
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Du ska istället ta och beakta dig för att göra anklagelser om andra när det är lätt att undvika dem i dessa fall.

Du fultolkade mig med flit och nu erkänner du inte fel utan kommer med tillmälen istället.

Riktigt uselt måste jag säga.

Jag har inte "fultolkat" ett skit, skriv inte idiotinlägg om du inte står bakom vad du skriver eller vill ha replik på det. Man får acceptera att användare på flashback läser och svarar på vad man själv skriver.
"Erkänner inte fel, kommer med tillmälen" minns du när jag skrev att jag inte tänker leka en sån här löjlig lek? Ha det gott så kan vi för trådens skull lämna detta här..
Citera
2025-10-17, 10:15
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag har inte "fultolkat" ett skit, skriv inte idiotinlägg om du inte står bakom vad du skriver eller vill ha replik på det. Man får acceptera att användare på flashback läser och svarar på vad man själv skriver.
"Erkänner inte fel, kommer med tillmälen" minns du när jag skrev att jag inte tänker leka en sån här löjlig lek? Ha det gott så kan vi för trådens skull lämna detta här..
Klassisk zionistreaktion.
Tunn hud, förolämpningar och total oförmåga att erkänna något fel från egen part över huvudtaget.

Du ser hur detta användande av zionist inte kan omtolkas som jude va?
Narcissist däremot…
Senast redigerad av Ajogen 2025-10-17 kl. 10:19.
Citera
2025-10-17, 17:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Barbro blir ofta kränkt och tar sitt moddande som maktutförande för egna personliga åsikter

Det är bara fakta och jag ser ingen som egentligen har lust att göra något åt saken.
Inlägget har rapporterats för 1.03, pollats av underteckad och omröstningen bland moderatorerna slutade på 'Raderas'. admin har dessutom uttalat sig utförligt i frågan. Mina "personliga åsikter" har inget med detta utfall att göra.
Citera
2025-10-17, 18:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Om någon sett min byline, så finns där ett citat av den gamle professorn på Handelshögskolan i ekonomisk historia Eli Heckscher som direkt kan appliceras på detta fall, att zionist anses betyda jude.

Antisemiter och sionister i många fall kommer att gå på samma linje, det ligger ju rent av tankemässigt i sakens natur.

Ja att sionister och antisemiter båda anser att zionist är ett kodord för judar "ligger i sakens natur". Emedan tankemässigt av samma skrot och korn, samma manikeistiska världsbild.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-10-17 kl. 19:03.
Citera
2025-10-17, 19:31
Medlem
Citat:
Det är snarare exakt tvärt om, senaste åren så är det så har typ 97% av alla som använder ordet sionist i tid och otid (och ofta aldrig använt ordet innan) menat just att det är judar, det är judekonspirationer osv.
Källa på det?

Igen. Det finns två kategorier som använder begreppet som synonymt med (alla) etniska judar:
- Antisemiter

- Zionister
Av förståeliga skäl.

Citat:
Hur ofta läste eller hörde man sionist innan 7e oktober? Jävligt sällan.
Förmodligen storleksordningar färre än om du stavar det [z]ionist, givet att det är den internationella stavningen.

Med det sagt, om begreppets användning i så fall exploderade från och med 7e oktober och framåt så berodde det förmodligen på att dessa satte igång ett folkmord på palestinier, civila män, kvinnor, barn, gamla, sjuka, i Gaza kort efteråt.

Tror du inte det?

Fråga. Är Du zionist?
Citera
2025-10-17, 22:24
Medlem
Giant Squids avatar
Det är väl bara bra om ordet sionism får sin verkliga betydelse tillbaks igen?
Man får väl copy paste en disclaimer varje gång man använder ordet med en tydlig referens till vad man menar tills dess att övriga samhället lugnar ned sig lite.
Citera
2025-10-17, 22:56
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ja allting faller nog lite på om man ska dra det till sin spets och se utifrån HMF och hur man bedömt i en rättegång så kanske de hade tagit flera inlägg av samma användare i en tråd på sin höjd och klumpa ihop. Men troligtvis helt ignorerat om något av de inläggen döms, även om det ingår ett annat inlägg av samma personen men i en annan tråd.

Jag är inte expert på något sätt eller följde rättegången som var nu mot JA men de verkade bedöma varje inlägg helt i ett vakum, och är det så så måste ju nästan moderatorerna vara hårdare per inlägg att de alltid innehåller någon form av (nu använder jag ordet fel men) "verkshöjd" och att det har något mer värde/tillför utöver att bara vara en "HMF" så att säga om du fattar hur jag menar. Helst vill vi ju att förra rättegången mot FB eller mot JA eller moderatorer osv var den första och sista.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Om någon sett min byline, så finns där ett citat av den gamle professorn på Handelshögskolan i ekonomisk historia Eli Heckscher som direkt kan appliceras på detta fall, att zionist anses betyda jude.

Antisemiter och sionister i många fall kommer att gå på samma linje, det ligger ju rent av tankemässigt i sakens natur.

Ja att sionister och antisemiter båda anser att zionist är ett kodord för judar "ligger i sakens natur". Emedan tankemässigt av samma skrot och korn, samma manikeistiska världsbild.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är väl bara bra om ordet sionism får sin verkliga betydelse tillbaks igen?
Man får väl copy paste en disclaimer varje gång man använder ordet med en tydlig referens till vad man menar tills dess att övriga samhället lugnar ned sig lite.
Rent krasst skulle TS kunna ändra sin signatur med disclaimer med en eller flera länkar till inlägg där TS klargör hur denne använder begreppen "zionist" "islamist" och så vidare.
Kanske även en länk till Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Zionism

Om det inte är tillräckligt så får vi nog uppfinna ett helt nytt språk för att ens kunna prata om ideologin. Vilket kan få motsatt effekt.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-17 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in