2025-10-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Kan du beskriva hur han ska landa på fötterna?

Jag ser fängelsetid ett par år(med största sannolikhet), ett haveri till SVT-program och evighetsgäldenär hos kronofogden. Är det bra möjligheter?

Det några verkar missa är att han sitter där han sitter med åtal i röven tillsammans med 3 andra som förmodligen inte hade suttit där utan Chrippas påverkan.

Alla, oavsett straff, kommer att ha massor att betala av under flera år. Chrippa kommer inte lära sig något utan kommer fortsätta i hela sitt liv med brott.

Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket Linnéa var delaktig i detta. Herrejösses, hon har fuckat upp sitt liv.
Citera
2025-10-17, 17:34
Medlem
Det som blir mest knivigt i framtiden är nog näringsförbuden. På fem år får ingen i järngänget driva företag.

Att fortsätta med YT, som utgör mer än en hobbyverksamhet, kommer inte vara möjligt. Att i bolagsform fortsätta med porren kommer heller inte funka.
Citera
2025-10-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Precis, hon skulle ju bara städa och hålla käften som han skrek i bilen när lilla Chloe var med också.
Hoppas Julias advokat spelar upp den videon i rätten.

Julia har man aldrig sett på lyxiga spaer eller lyxshoppa som om hon aldrig har sett pengar som Linnea gör.

Kräftdjuret har utnyttjat och använt Julia som en dörrmatta i fleeeera år, ett smutsigt WT-svin är vad han är..🤮

Jag hoppas att fler videor spelas upp. Det är uppenbart att hon varit in beroendeställning. Chrippa är en fullblodsidiot.

Julia kommer naturligtvis få straff av något slag men inte i närheten av vad de andra kommer få.
Citera
2025-10-17, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det några verkar missa är att han sitter där han sitter med åtal i röven tillsammans med 3 andra som förmodligen inte hade suttit där utan Chrippas påverkan.

Alla, oavsett straff, kommer att ha massor att betala av under flera år. Chrippa kommer inte lära sig något utan kommer fortsätta i hela sitt liv med brott.

Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket Linnéa var delaktig i detta. Herrejösses, hon har fuckat upp sitt liv.

Var ser du att någon har missat det?

Sen vill jag påminna dig om att du inte har varit med på något av Julias förhör.

Du sprider hörsägen och skapar trådsanningar.
Citera
2025-10-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det som blir mest knivigt i framtiden är nog näringsförbuden. På fem år får ingen i järngänget driva företag.

Att fortsätta med YT, som utgör mer än en hobbyverksamhet, kommer inte vara möjligt. Att i bolagsform fortsätta med porren kommer heller inte funka.

Dom har verkligen satt krokben på sig själva. Självsanering.
Citera
2025-10-17, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Men då lär han ju försvinna....

Jojo givetvis.
Men han skjuter bara upp det oundvikliga.
Han får hålla sig undan tills han blir riktigt gammal om han inte ska dömas

Och missar då hela dotterns uppväxt. För vadå? Vågar inte sitta av 1 år?
Lol
Citera
2025-10-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Var ser du att någon har missat det?

Sen vill jag påminna dig om att du inte har varit med på något av Julias förhör.

Du sprider hörsägen och skapar trådsanningar.

Vad är det för trådsanning jag sprider i det du citerar.

Du är lite putt nu och det förstår jag.

Ja jag tror inte att Julia får lika mycket straff som de andra tre.
Citera
2025-10-17, 17:40
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror hans liv hade varit misär om han hade tagit de beslut som Jocke, Julia och hela hundligan med följare försökte pressa honom till.

Han lever ju förfan i misär nu, vad är det du inte förstår?
Kräftdjuret har miljonskulder och kommer att skaka galler i 2-3 år, att lura staten är värre än mord i Sverige..

Men kräftdjuret är ju så klok och smart..🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-10-17, 17:40
Medlem
Citat:

Att göra sin föräldrar till fattigpensionärer hade jag aldrig klarat av.

Tänk att slita ett helt yrkesliv som rörmokare, för att se sin kompisar i 60-årsåldern tillbringa den svenska vintern i Thailand medan man själv måste betala av skulder skapade p g a att nån annan inte vill betala skatt.
Citera
2025-10-17, 17:41
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:

Ja det ska ju läggas till med anhöriga. Jag blev förvånad över storleken på beloppen. Dom har ju inte chansat heller utan bevis verkar det finnas gott om. Han är ju redan skuldsatt hos kronofogden och den skulden läggs ju ihop med det nya. Ingen skuldsanering pga brott.

Jag ser fängelsetid ett par år(med största sannolikhet), ett haveri till SVT-program och evighetsgäldenär hos kronofogden. Är det bra möjligheter? Även 2 anhöriga och mamma till hans barn riskerar straff inklusive skulder pga honom.

Nollan Micro113 behöver lägga ifrån sig spliffen och se lite klart. Du kanske kan hälsa på honom kåken om du återgår i tjänst
Citera
2025-10-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSJ95
Jojo givetvis.
Men han skjuter bara upp det oundvikliga.
Han får hålla sig undan tills han blir riktigt gammal om han inte ska dömas

Och missar då hela dotterns uppväxt. För vadå? Vågar inte sitta av 1 år?
Lol

Dottern skiter han i. Det har han bevisat flertalet gånger. Stå och gapa utanför huset där dottern befinner sig är 1 exempel.
Citera
2025-10-17, 17:42
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Kräftdjuret har ingen aning om hur man driver ett företag ändå..😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in