Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Det några verkar missa är att han sitter där han sitter med åtal i röven tillsammans med 3 andra som förmodligen inte hade suttit där utan Chrippas påverkan.
Alla, oavsett straff, kommer att ha massor att betala av under flera år. Chrippa kommer inte lära sig något utan kommer fortsätta i hela sitt liv med brott.
Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket Linnéa var delaktig i detta. Herrejösses, hon har fuckat upp sitt liv.
Ja det ska ju läggas till med anhöriga. Jag blev förvånad över storleken på beloppen. Dom har ju inte chansat heller utan bevis verkar det finnas gott om. Han är ju redan skuldsatt hos kronofogden och den skulden läggs ju ihop med det nya. Ingen skuldsanering pga brott.
Jag ser fängelsetid ett par år(med största sannolikhet), ett haveri till SVT-program och evighetsgäldenär hos kronofogden. Är det bra möjligheter? Även 2 anhöriga och mamma till hans barn riskerar straff inklusive skulder pga honom.
Nollan Micro113 behöver lägga ifrån sig spliffen och se lite klart. Du kanske kan hälsa på honom kåken om du återgår i tjänst