2025-10-17, 16:19
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Inget av ovanstående är ett problem alls. Att som offentlig person bli kallad det ena och det andra har hänt de flesta i alla tider. Det är när det rör sig om hot som det är allvarligt. Exempelvis som när ministrar blir förföljda av folksamlingar på vägen hem eller ännu värre regelrätta hot om våld. Klart jag kan säga att jag tycker Kristersson är en tråkig dvärg eller att Maggan ser alkad ut. Inget av det är farligt även om det säkert kan klassas som hat av vissa. Det är en enorm skillnad mellan hat och hot.

Jag tror du missade min poäng.

När saklig kritik spårar ur till osakliga karaktärstillmälen kan dessa lätt bli hat. Det är inte OK, av flera skäl, där artighet och respekt bara är ett. Viktigare är att få individer vill arbeta på det sättet och hat-klimatet stöter bort normalt vettiga människor.
Citera
2025-10-17, 16:25
Medlem
Har Jimmie Åkesson uttalat sig ännu? Alla andra partiledare har ju tagit ställning men har inte hört något från Jimmie än?
Citera
2025-10-17, 16:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Centern är väl snarare bannlysta på högersidan. Vare sig M, SD eller KD vill veta av dem.
Problemet uppstår ju snarare på vänstersidan där allt från Palestinakonflikten till synen på vinster i välfärden skiljer sig djupt åt mellan S, VP, MP och C.

Att företräda C idag är inget enkelt uppdrag. Säkerligen en bidragande orsak till varför hon lämnade. Hon har inga på sitt lag, utom möjligen vissa från L. L som i sin tur har runt 2% väljarstöd.

Den slags vänsterliberalism som C företräder har inget större stöd hos väljarna. Där är ett grundproblemet.
Centern är naturligtvis inte bannlysta att bilda regering med Tidöpartierna.
Citera
2025-10-17, 16:29
Medlem
Herostratoss avatar
Det spekuleras om att ”hatet och hoten” skulle komma antingen från höger eller vänster. Jag sätter mina pengar på att det är trams för att hon ska kunna lösa ut sin fallskärm.
Citera
2025-10-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Anders Lindberg är, efter Anna-Karin Hatts avgång, orolig eftersom ”vi är bara i inledningen av den eskalering och ökande polarisering som alltid verkar följa moderna valrörelser i spåren.”

Själv är dock Anders Lindberg den största hatspridaren av samtliga s.k. journalister. Ett axplock av några av hans hatartiklar:

1. Kristersson gör snökaoset värre.
2. Kristersson är nöjd med att lura väljarna
3. Ebba Busch har vaskat löften som champagne.
4. Tidöavtalet är dränkt i lögner och alkohol.
5. Ulf Kristersson har fått många att gråta.
6. Kristersson vann genom att ljuga för alla väljare.
7. Jimmie Åkesson vill att alla ska lyda.
8. Tror Ulf Kristersson att Sverige är en diktatur.
9. Kristersson fattar inte vilken skada han gör.
10. Högern vill att kyrkan blir mer omänsklig.
11. Kristersson kan bara inte sluta småljuga.
12. Kristersson borde be Norrland om ursäkt.
13. Ebba Busch är hotet mot elförsörjningen.
14. Kristerssons första offer blir kvinnor och klimatet.
15. Världens fattigaste får betala notan från Tidö.
16. Politiska kommissarier kontrollerar Kristersson.
17. Slottsavtalet kommer att driva folk till soppköken.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02KaZwrKVvYBQYnqhf56 kFy7EK1NZMxGWiKhFujGkrM8V45tCGnVgfE1CLAjkPs2Tpl&id =100007307925589

Anders Lindberg vet precis vad han gör. Han är ett troll. Det bästa är att inte mata honom. Även om han ibland går att använda som exempel på vilken skit de sysslar med på den sidan.

Givetvis kommer han att gå all-in på den dummaste linjen i denna fråga som i alla andra. "Hatt avgick för att hon utsattes för hat och hot av SD:s trollfabriker. De hatar henne för att de hatar alla kvinnor. Skäms du inte Ulf Kristersson som samarbetar med dessa blåbruna nazister" osv.

Han gör det för att han medvetet vill reta SD-anhängare, moderater och normala människor i allmänhet. Bara att sätta på "ignore".

Vi vuxna får ha vår diskussion om vad som egentligen hände i verkligheten utan deltagande av Lindberg. Mitt tips: Det kommer att komma läckor inifrån C inom några veckor.
Citera
2025-10-17, 16:45
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är väl fel? Folk på högersidan var upprörda efter valet som slutade med DÖ. Då fanns det rätt gott om högerväljare (främst från (M) och (KD) men även en del som röstat (L)) som såg det som en valseger och tänkte sig en fortsatt Alliansregering.

Efter DÖ har väl ingen till höger direkt brytt sig om (C)? Snarast har det till och från varit lite lustigt hur de saboterar för (S) genom att inte rösta för regeringsbudgetar med automatik.

Annie Lööf var skillnad givetvis.

Folk på vänstersidan har dock mer anledning att vara upprörda. Väljarna ser (C) som en del av vänsterblocket men (C) vägrar medverka till vänsterpolitik. Så med en (S) regering blev det fortfarande avveckling av arbetsförmedlingen, förslag om marknadshyror (som (V) fällde), mm, och duger inte (C) politiken för resten av vänsterblocket så går (M) politkiken igenom med (C) stöd.

Skulle också sätta en slant att det värsta hatet mot Hatt kommer från vänster. Hon väcker inte tillräckligt stark akänslor för att vara ogillad av högerväljare. De ser nog (C) som ett problem för (S) att hantera och ignorerar både (C) och A-K Hatt.
Nej du! C kommer inte att medverka till en vänsterregering vilken partiledare de än väljer. Allt handlar om att de kan komma att blockera en regering med SD. De vill inte ens ha med SD i ett regeringsunderlag.
Citera
2025-10-17, 16:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Åkesson har ju pratat om hoten och hatet men jag förstår att du försöker förminska och vinkla det. Människor som du funkar ju så.
Åkesson och Lööf hade en professionell relation ja det gör ju inte Annie Lööf till en varm och vettig människa på något sätt. Dom ögonen skvallrar om hennes svarta själ. Klockren psykopat och stack definitivt ut i svensk politik.
Visste du om att hon låste in sin syster i en garderob i över ett dygn så att systern kissade på sig. Klassiska antisociala drag att göra det. Hon är inte omtyckt alls där hon växte upp vilket säger ganska mycket om Lööf.
Tänk att någon "tagit reda på" allt detta! Lite skrämmande vare sig det är ljug eller inte.
Citera
2025-10-17, 16:55
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Maggan dvs alkoholdoftande Magdalena Andersson har givetvis i maskopi med Nooshi Dadgostar och miljöpartiet mobiliserat sina stormtrupper till att gå till attack och hota Anna-Karin Hatt till avgång. Skrämma all oppisiton till det rödgröna träsket till tystnad. Det är så socialdemokraterna ihop med vänstern agerar bakom kulisserna. De har ständigt sin våldsbejakande terrorhyllande organisation afa/antifa som står för attackerna, som numera är terrorklassade internationellt av USA efter mordet på Charlie Kirk och de massvissa upploppen i USA. Där resturanger bränns och poliser mördas!

Om AFA hade terrorklassats i Sverige, förbjudits, dess terrorister satts bakom lås och bom, och dess finansiärer åtalats och dömts för finansering av terrorism så hade Anna Karin-Hatt suttit kvar idag, och burit demokratin på sina axlar. Nu fick våldsvänstern frilejd och idag är inte Hatt politiker längre, hon hotades till tystnad med våld och terror från den vänsterextrema undervegationen, där Afa är huvudaktör.

En sorgens dag för det fria ordet och demokratin!
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2025-10-17 kl. 16:57.
Citera
2025-10-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att Hatt överdriver.
Mycket möjligt - totalt irrelevant dock
Citera
2025-10-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det är väl just det man gör i skolan. Det kallas "betyg"... Hela ditt resonemang i övrigt är bakvänt och föga verklighetsförankrat. För ingen vet vad som egentligen hänt och då blir det så här. Spekulationer, gissningar och massor med åsikter.
Man får ju kanske betyg som visar att man inte kan ämnet men skit samma, vidare till nästa klass och vips har vi en massa idioter ute på gator och internet. Det är ju inte samma sak som att gå om tills du fattar.

Jag fattar att det blir så här, jag är bara nyfiken på vad en "insider" går igång på, varför man spekulerar, gissar etc. Det leder inte till nåt, har inget syfte annat än att stilla ens nyfikenhet. Så varför intressera sig för detta?
Citera
2025-10-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Pengar är inte allt. Du verkar lite vek och den lönen har man bara som lejon-tuff. Som jag.
Ja, jag är alldeles för vek, jag jobbar med huvudet. Skulle antagligen provocera ihjäl gängen så de slått ihjäl mig. Du har helt rätt såklart.
Citera
2025-10-17, 17:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Mycket möjligt - totalt irrelevant dock

Tvärtom, det är ju i högsta grad intressant eftersom det då är något annat som är orsaken och som hon väljer att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in